چهارشنبه 13 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معصومه ابتکار: استعداد ائتلاف جدی کانديداهای جبهه اصلاحات و حتی با محسن رضايی وجود دارد، ايسنا

معصومه ابتکار گفت: به نظر می‌رسد در اين دوره از انتخابات جوانان حضوری پرشور خواهند داشت، جوانان ندايی را شنيده و خوب پاسخ داده‌اند و اين دغدغه جوانانی که يکی دو نسل با انقلاب فاصله دارند به نظام اعتبار می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، عضو شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: من در سفر به ۱۱ استان کشور در اين ايام اين شور و دغدغه را به خوبی ديده‌ام.

وی حضور آگاهانه مردم و اصل مشارکت حداکثری در انتخابات را در راستای اعتلای نام ايران دانست و تاکيد کرد: اميدوار هستم در اين فضا همه اخلاق سياسی را رعايت کنند؛ به ويژه کسانی‌که قدرت و امکانات دولتی و بيت‌المال را در اختيار دارند که مسئوليت سنگين‌تری بر عهده آنان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابتکار تصريح کرد: اين خواست خواست عموم مردم آگاه و فهيم انقلاب است که کانديدای در قدرت از امکانات در دستش برای پيشبرد مقاصد خود استفاده نکند.

عضو دانشجويان پيرو خط امام ادامه داد: تخريب از سوی هر فرد يا کانديدا و هوادار کانديدايی که انجام شود مذموم و ناپسند است؛ اما بايد مرزهای نقد و انتقاد مصلحانه را از تخريب جدا کرد؛ چرا که اين دو مرزی کاملا مشخص و مشهود دارند.

ابتکار با تاکيد بر اينکه عده‌ای مشی تخريب دارند، افزود: اگر رفتار مسئولان رفتاری سالم باشد، می‌توان انعکاس آن را در جامعه ديد.

رييس سازمان محيط زيست در دولت سيدمحمد خاتمی با بيان اين‌که همه نيروهای ملی نيز دغدغه ايران را دارند، به علت حضور موسوی بعد از بيست سال در عرصه انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: امروز بحث حضور و حمايت از آقای موسوی فراتر از اصلاح‌طلبان است و طيف وسيعی از اصولگرايان نيز در حمايت از ايشان اعلام موضع کرده‌اند.

ابتکار در ادامه شايعات حمايت بهائيان از موسوی را يک اقدام تخريبی ناجوانمردانه از سوی رقيب دانست و تصريح کرد: بی‌ترديد مهندس موسوی، مشی و پيشينه وی بر همه روشن است و همه می‌دانند نمی‌توان با اين حرف‌ها دامن ايشان را آلوده کرد.

وی هم‌چنين درباره استفاده از رنگ سبز در تبليغات موسوی با تاکيد بر اينکه در اديان الهی رنگ‌ها، علائم و وسايلی نماد و نشانه دينی است، گفت: رنگ سبز هم نمادی از نسبت مهندس موسوی با سلاله پاک پيامبر و هم نمادی از انديشه سبز ايشان در احيای ارزشهای دينی و ايران است.

معاون خاتمی تصريح کرد: از طرفی گاه رنگ‌ها و نشان‌هايی مانند انگشتر و ديگر نشانه‌ها بيان‌کننده رمز و رازی است که با زبان نمی‌توان به سادگی آن را بيان کرد، يا نبايد آن را بيان کرد.

وی ابراز اميدواری کرد که در دور اول انتخابات سرنوشت رياست‌جمهوری دهم با پيروزی مهندس ميرحسين موسوی مشخص شود و گفت: اين فرصت نبايد از دست برود؛ زيرا در صورت از دست رفتن با صد بار پشيمانی هم نمی‌توان آن را جبران کرد.

وی ادامه داد: با نگاهی به نظرسنجی‌ها و اتفاقاتی که در سطح جامعه به صورت مشهود حادث شده مِی‌توان به وضعيت کانديداها پی‌برد و به نظر می‌رسد و اين استعداد برای ائتلاف جدی کانديداهای جبهه اصلاحات و حتی دکتر رضايی هم وجود دارد؛ زيرا همه خواهان تغيير هستند.

ابتکار گفت: آقای کروبی و همفکرانشان بايد واقع‌بينانه بينديشند، اين يک انتخابات حساس است و اگر به دست رقيب بيفتد ديگر فرصت از دست رفته و با ابراز پشيمانی هم جبران نمی‌شود؛ البته آقای کروبی از بزرگان انقلاب هستند و همواره جايگاهی رفيع در انقلاب داشته و دارند و اين ظرفيت را هميشه در ايشان سراغ داشته و داريم.

ابتکار تصريح کرد: اميدواريم اصلاح‌طلبان با ائتلاف کنار يکديگر قرار بگيرند؛ چرا که آن‌وقت فضا برای فعاليت و تلاش بازتر هم خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016