چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه کانون مدافعان حقوق بشر: تجمعات اعتراضی و طرح مطالبات مدنی جزء حقوق اساسی ملت است، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: کانون مدافعان حقوق بشر به رياست شيرين عبادی، طی بيانيه ای تجمعات اعتراضی و طرح مطالبات مدنی از سوی مردم را جزء حقوق اساسی ملت دانست. متن کامل بيانيه کانون مدافعان حقوق بشر را در زير بخوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا

تجمعات اعتراضی و طرح مطالبات مدنی جزء حقوق اساسی ملت است

پس از انتخابات ۲۲ خرداد و اعلام نتايج آن، شاهد اعتراضات مردمی و ۳ کانديدای رياست جمهوری نسبت به نتايج اعلام شده از سوی وزارت کشور بوديم.

به استناد اخبار موجود، مشاهدات همگانی و بيانيه ۵۲ نماينده مجلس که خواستار حضور وزير کشور در مجلس جهت پاسخگويی شدند، شاهد برخوردهای خشونت بار و افراطی گسترده ای در سطح کشور از سوی نيروی انتظامی، بسيج و گروه های سازمان يافته با لباس شخصی – که از سوی نهادهای فوق سازماندهی و هدايت می شوند – بوديم، که با فجايع اسفناکی همراه بوده است.(بيانيه ۵۲ نماينده مجلس،۲۷/۳/۸۸)

هجوم به خوابگاه های دانشجويان بی پناه و عزيز کشور ايران و بازداشت گسترده آنها و تأسف بارتر از آن ضرب و شتم شديد دانشجويان که اخبار کشته شدن برخی ازآنها در ميان مردم وجود دارد، حمله به منازل مسکونی پس از بانگ الله اکبر و هجوم و تخريب منازلی که به حمله شدگان پناه ميدهند، حمله به تجمعات مسالمت آميز و مدنی مردم معترض به نتايج انتخابات، حمله به ماشين ها و موتورهای مردم که در حال تردد در سطح شهر می باشند، کشته شدن مردم بی گناه و مظلوم در تجمع مسالمت آميز ۲۵ خرداد که صحنه های رقت بار قربانيان دل ملت ايران را به درد آورد و مدافعان حقوق بشر را يکصدا به فرياد درآورد، بازداشت بی دليل و گسترده فعالان سياسی ، دانشجويی ، مدنی ، حقوق بشری، وقايعی نيست که هيچ انسان صاحب وجدانی بتواند نسبت به آن بی توجه باشد.

کانون مدافعان حقوق بشر با ابراز همدردی با خانواده های بازداشت شدگان، کشته شدگان، جوانان و دانشجويان مظلوم و بی پناه و آسيب ديدگان، از دولت جمهوری اسلامی ايران و مسئولان بلندپايه نظام مصّرانه و مجدّانه می خواهد از تدوام خشونت و تشديد آن توسط برخی مراکز و نهادهای وابسته به قدرت که در بيانيه ۵۲ نماينده مجلس نيز تصريح شده است، جلوگيری نموده و در اسرع وقت کليه بازداشت شدگان را آزاد نموده و خسارات وارده به ايشان را جبران نمايند.

همچنين از ملت بزرگ و شريف ايران و از عموم هموطنان آگاه و باشعور مؤکداً می خواهيم آرامش خود را حفظ نموده و مطالبات مدنی و قانونی و به حق خويش را با پرهيز از تشنج و درگيری پی گيری نمايند.

تجمعات مدنی و مسالمت آميز طبق اصل ۲۷ قانون اساسی و تصريح اعلاميه جهانی حقوق بشر و ميثاقين از حقوق بنيادين انسان ها می باشد که هيچ نهادی حق سلب اين حقوق انسانی را ندارد. لذا با اطمينان از داشتن حق تجمع می بايست با بهره گيری از راه کارهای مدنی و مسالمت آميز از افتادن در دام خشونت طلبان پرهيز نموده و برای تحکيم صلح و حقوق بشر از جمله انتخابات آزاد، سالم و منصفانه کوشش نمود.

بنا به شرايط خاص کشور عزيزمان ايران مجدداً از مسئولان بلندپايه نظام جمهوری اسلامی ايران می خواهيم با توجه به اينکه تأمين حقوق بشر وحقوق شهروندی تک تک شهروندان ايرانی و برقراری نظم عمومی از جمله وظايف مسلم آنها به شمار می آيد، با اتخاذ تدابير مناسب و پاسخگويی نسبت به درخواست های مردم، آرامش و امنيت را به جامعه بازگردانند.

کانون مدافعان حقوق بشر
۲۷/۳/۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016