جمعه 29 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلسه عمومی فوق‌العاده روز شنبه شورای نگهبان با حضور ۳ نامزد انتخابات، ايسنا

سخنگوی شورای نگهبان تاکيد کرد: تا زمانی که شورای نگهبان بررسی نهايی را انجام نداده است، نامزدان دهمين دوره‌ی انتخابات رياست جمهوری از صحبت‌هايی که موجب تشويش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند.
دکتر عباسعلی کدخدايی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بااشاره به دعوت شورای نگهبان از سه نامزد معترض دهمين دوره‌ی انتخابات رياست جمهوری اظهارکرد: فردا جلسه عمومی فوق‌العاده شورای نگهبان با حضور سه نامزد معترض آقايان رضايی، موسوی و کروبی برگزار خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اظهارات محسن رضايی، يکی از کانديداهای انتخابات رياست جمهوری در برنامه‌ گفت‌وگوی ويژه‌ خبری مبنی بر اين که شکاياتش کلی نيست، اظهار کرد: آقای محسن رضايی در نامه‌ای به تاريخ ۲۴/۳/۸۸ بيان کردند برآورد ستادهای و کارشناسان نشان می‌دهد که اينجانب در بدبينانه‌ترين وضعيت بين ۵/۳ تا ۷ ميليون رای داشتم هرچند که برخی از کارشناسان ۹ ميليون رای را نيز برآورد کردند.
کدخدايی ادامه داد: براساس نامه‌ ارسالی وی، مبنای محاسبه گزارش ناظران از محل شعب اخذ رای، تجميع آرای بيش از هزار صندوق، نظرسنجی‌های رسمی و مستقل کشور و اظهارات مردم و مسوولان ستادها است.
سخنگوی شورای نگهبان هم‌چنين با اشاره به نامه‌ی ديگر ارسالی از سوی محسن رضايی در تاريخ ۲۷/۳/۸۸ يادآور شد: اين نامه پس از اتمام فرصت دريافت شکايت‌ها ارسال شد و آقای رضايی تقاضا کردند آرای ايشان در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختياری،کهگيلويه و بويراحمد، اصفهان، کرمانشاه و هم‌چنين در مراکز استان‌ها بازشماری شود.
کدخدايی با بيان اين که البته موارد جزيی را برای ما ارسال کردند که اکنون درحال بررسی است، گفت: موارد مطرح شده در نامه‌های آقای رضايی کلی است و در چارچوب وظايف واختيارات شورای نگهبان نيست؛ هم‌چنين پيشنهاد می‌کنيم که تمام نظرسنجی‌ها در مورد آقای رضايی منتشر شود.
وی در پايان تاکيد کرد: از نامزدان خواهشمنديم تا زمانی که شورای نگهبان بررسی نهايی را انجام نداده است از صحبت‌هايی که موجب تشويش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند.
سخنگوی شورای نگهبان هم‌چنين در گفت‌وگويی ديگر گفت: «نامزدهای انتخابات رياست‌جمهوری برای حضور در جلسه آتی شورای نگهبان دعوت می‌شوند.»
به گزارش ايسنا، کدخدايی با اشاره به جلسه روز پنجشنبه اعضای شورای نگهبان، افزود:« امروز اولين جلسه عمومی اعضای شورای نگهبان، پس از انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوری در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد.»
معاون اجرايی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود:« در جلسه صبح، ابتدا طی گزارشی، روند برگزاری انتخابات و فرآيند نظارت بر اجرای انتخابات، خدمت اعضای محترم شورای نگهبان ارائه شد. در اين جلسه همچنين کارشناسان، گزارش‌های خود را از روند انتخابات ارائه دادند و سپس اعضای شورای نگهبان پرسش‌هائی را طرح کردند که کارشناسان به اين پرسش‌ها پاسخ دادند.»
وی اضافه کرد:« درجلسه بعدازظهر نيز گزارش هيات مرکزی نظارت برانتخابات همراه با گزارشی از اعتراض‌ها و شکايت‌های سه کانديدای محترم، ارائه شد.»
کدخدايی با اشاره به جلسه نمايندگان نامزدها در شورای نگهبان نيز افزود:« درجلسه بعد از ظهر امروز(پنجشنبه)، گزارشی ازجلسه با نمايندگان نامزدها، به اعضای محترم شورای نگهبان ارائه شد و در نهايت، دو تصميم اتخاذ شد تا در جلسات آتی شورای نگهبان پيگيری شود.»
سخنگوی شورای نگهبان افزود:« تصميم اول اين بود که از خود نامزدهای محترم دعوت کنيم، اوايل هفته آينده در جلسه عمومی شورای نگهبان که با حضور تمامی اعضای اين شورا تشکيل می‌شود حضور داشته باشند و ضمن بيان مطالبشان، اگر سوال و نظری دارند در حضور خود اعضای شورای نگهبان مطرح کنند و در واقع در يک تعامل مستقيم، مسائل مورد نظر نامزدهای گرامی و اعضای محترم شورای نگهبان مطرح شود.»
کدخدايی افزود:« بر اساس تصميم دوم، شورای نگهبان از معاونت اجرائی خواست تا از طريق کارشناسان، موضوع شکايات کانديداها به طور دقيق‌تر بررسی شود و نتايج آن به جلسه آتی و عمومی شورای نگهبان ارائه گردد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016