دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گمانه زنی ها از اسامی اعضای‌ کابینه دوم احمدی‌نژاد، خبرآنلاین

بررسی و گمانه‌زنی‌ها آغاز شد.

نخستین چالش بعد از انتخابات برای محمود احمدی‌نژاد، تشکیل کابینه است، کابینه‌ای که همچون دولت نخست او بحث‌انگیز خواهد شد. رئیس دولت نهم بنا به دلایلی که برخی از آنها در کلام او هرگز گفته نشد و بعدها توسط وزیران کنار گذاشته بیان گردید، نتوانست در سال 1384 دولتی منسجم تشکیل دهد که بتواند او را تا پایان یک دوره چهارساله همراهی کند. تیم اقتصادی او زودتر از سایر تیم‌ها از هم پاشید.

وزیر نفت، وزیر اقتصاد، وزیر رفاه، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر تعاون، از جمله مردانی بودند که خیلی زودتر از زمان انتظار غزل خداحافظی را خواندند و در تیم سیاسی او نیز، مصطفی پورمحمدی که از وزیران قدرتمند به شمار می‌رفت، کنار گذاشته شد. تجربه چهار سال گذشته محمود احمدی‌نژاد اگر به عنوان یک فرصت مورد مطالعه او قرار گیرد، می‌تواند دولت بعدی را با چالش‌هایی کمتر از گذشته مواجه سازد.

در این حال برخی صاحب‌نظران سیاسی برآنند که احمدی‌‌نژاد برای یافتن وزیران همراه و همسو در دولت نهم، تلاش فراوانی را به کار برده و آنچه در ترکیب کنونی دولت دیده می‌شود، حتی با وجود شکننده بودن ترکیب آن، کارآمدی قابل قبولی برای وی دارد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان می‌گویند انتقادهای فراوانی که از درون دولت و مجلس علیه برخی وزیران کنونی مطرح شده، احمدی‌نژاد را وادار خواهد کرد تیم قدرتری را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کند. به همین دلیل وی برای کابینه بعدی، چشم به بیرون از ترکیب فعلی دارد و امیدوار است بتواند با رایزنی‌های بیشتر افرادی را جذب کند که انتقادهای کنونی به دولت را مرتفع کند. آنچه در جدول زیر مشاهده می‌شود حاصل بررسی‌ها و گمانه‌زنی‌هایی است که از رهگذر برخی پیش‌بینی‌ها، تحلیل‌‌ها و خبرها به دست آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


vazir01041388.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016