سه شنبه 16 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم روند نزولی بهای نفت: قيمت طلای سياه به زير ۶۴ دلار رسيد، ايسنا

بهای نفت در بازارهای جهانی به زير ۶۴ دلار در هر بشکه رسيد.

به گزارش ايسنا، کاهش بهای نفت در حالی همچنان ادامه می‌يابد که تحليلگران اين روند نزولی را ناشی از ادامه بحران اقتصادی می‌دانند.

در بازار مبادلات کالای نيويورک(نايمکس) بهای يک بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت برای تحويل در ماه اوت به ۶۳ دلار و ۸۸ سنت رسيد که نسبت به روز جمعه گذشته دو دلار و ۸۵ سنت کاهش نشان می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بازار لندن نيز بهای نفت‌خام برنت دريای شمال شامل همين تغيير و تحولات بود و يک دلار و ۸۵ سنت کاهش يافت.

تحليلگران بانک تجارت آلمان ـ کومرتس بانک، سير نزولی بهای نفت را مربوط به انتشار افزايش آمار بيکاری در آمريکا در روز پنج‌شنبه گذشته می‌دانند و نتيجه‌گيری می‌کنند که اين روند در روز‌های آتی تا مرز ۶۰ دلار در هر بشکه نيز پيش خواهد رفت.

اين در حالی است که حتی خبر بمب‌گذاری در لوله‌های نفتی نيجريه نيز در روز دوشنبه مانع از سقوط بهای نفت در بازارها نشد.

در تحليل کومرتس بانک همچنين آمده است: با از دست رفتن خوش‌بينی بيش از حدی که نسبت به بهبود شرايط اقتصادی وجود داشت، اکنون بازار مجبور به گمانه‌زنی خواهد شد. افزايش تقريبا دو برابری بهای نفت در بازارهای جهانی ناشی از اين خوشبينی است و نه بهبود پايه‌ای شرايط اقتصادی.

بهای نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم طبق سنجش دبيرخانه اين سازمان در روز جمعه به ۶۶ دلار و ۲۱ سنت رسيد که نسبت به روز پنج‌شنبه نشان‌دهنده ۸۳ سنت کاهش بود.

بهای نفت اوپک بر مبنای ميانگين بهای سبد نفت اين سازمان که شامل ۱۲ نوع نفت است، تعيين می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016