شنبه 3 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: قضايای چند روز اخير نبايد وسيله‌ای برای ايجاد اختلاف و شکاف شود، ايلنا

- رد و طرد ديگران بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نيست
- نبايد به کسی بيهوده تهمت زد و او را به خاطر يک امر از همه آن چيزهايی که صلاحيت محسوب می‌شود، نفی کرد


ايلنا: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار شرکت کنندگان در بيست و ششمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن کريم، عمل به قرآن را موجب عزت، پيشرفت، عظمت و اتحاد امت اسلامی دانستند و با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در داخل کشور خاطرنشان کردند: قضايای چند روز اخير نبايد وسيله‌ای برای ايجاد اختلاف و شکاف شود و همه بايد برادرانه با هم همکاری و برای پيشرفت کشور تلاش کنند.
به گزارش ايلنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اين موضوع نبايد موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آن‌که نبايد به کسی بيهوده تهمت زد و او را به خاطر يک امر از همه آن چيزهايی که صلاحيت محسوب می‌شود، نفی کرد.
ايشان با توصيه به مراقبت در گفتار و پرهيز از ايجاد اختلاف افزودند: رد و طرد ديگران بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقام معظم رهبری هدف از برگزاری اين‌گونه نشست‌ها و مسابقات قرآنی را نزديک شدن به قرآن بيان کردند و با اشاره به اين‌که بهره ما از تلاوت قرآن نبايد فقط بهره در مجلس و گوش و چشم باشد بلکه دل ما نيز بايد از تلاوت قرآن بهره ببرد، تصريح کردند: قرآن برای عمل کردن، فهميدن و انديشيدن است و هر مقداری که به قرآن عمل کنيم همان قدر اثر آن را خواهيم ديد.
ايشان وعده نصرت خدای متعال را به مؤمنين حتمی برشمردند و با اشاره به اين‌که اگر به شرايط تحقق وعده الهی و دستورات قرآن عمل کنيم، در عرصه زندگی، وعده الهی را خواهيم ديد خاطر نشان کردند: امروز دنيای اسلامی تشنه عمل به قرآن است و قرآن بايد معيار و محور معرفت و عمل ما باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به تلاش دشمنان اسلام و قرآن برای ضربه زدن به اتحاد اسلامی و بدبين کردن دل‌های امت اسلامی نسبت به يکديگر اشاره کردند و افزودند: دشمنان اسلام با خدعه و نيرنگ می‌گويند که با قرآن مخالفتی ندارند اما با آن‌چه که محور تربيت و تعليم قرآنی است مخالف هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وحدت و يکپارچگی ملت ايران خاطرنشان کردند: معنای اتحاد و اعتصام به حبل‌الله اين است که در اصول همدل باشيم هرچند ممکن است در برخی از فروع با هم اختلاف داشته باشيم و اين مطلقاً مانع وحدت و اتحاد نيست.
رهبر انقلاب اسلامی همگان را به رعايت انصاف در عمل و گرفتار دعوت کردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعايت انصاف و عدالت حتی در برخورد با دشمنان خاطرنشان کردند: در نظام جمهوری اسلامی همه ضمن اعلام پايبندی خود به اصول، و با سلايق مختلف در کنار هم باشند.
ايشان اختلاف سليقه را امری طبيعی دانستند و با اشاره به اين‌که اختلاف سليقه در همه دوران‌های مختلف وجود داشته است افزودند: اگر اين اختلاف سليقه‌ها و برداشت‌ها با هوای نفس مخلوط شد کار خراب می‌شود؛ بنابراين بايد ملاحظه کرد کجا اختلاف سليقه براساس هوای نفس و کجا براساس احساس تکليف است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای دقت در عمل به تکليف و رعايت تقوا يعنی تلاش و مراقبت برای انجام وظيفه را موجب لطف و فضل الهی دانستند و خاطرنشان کردند: در احساس تکليف هم، دقت لازم است تا قدم از دايره تکليف آن طرف‌تر نگذاشت و زياده‌روی نکرد.
رهبر انقلاب اسلامی در پايان با اشاره به ضرورت تلاش برای عمل به وظايف و رعايت تقوا افزودند: بحمدالله تا امروز لطف و مدد الهی شامل حال ملت ايران بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016