دوشنبه 5 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه همسر حجاريان به هاشمی رفسنجانی، اعتماد ملی

جناب آقای‌ هاشمی‌رفسنجانی عزيز

با سلام و آرزوی توفيقات الهی و طول عمر پربرکت برای شما و خانواده عزيز

سخنان تاريخی شما در خطبه‌های نماز جمعه تهران بارقه اميدی را در دل مردم رنجديده ايران و ما خانواده زندانيان سياسی در بند نشاند و برای هميشه در صفحه سبز تاريخ ايران زمين خواهد ماند. تذکرات شما بر قانونگرايی- مردم‌سالاری و حقوق شهروندی و راهکارهای شما برای برون‌رفت از بحران انشاء... به زودی به بار خواهد نشست و ما شاهد رشد و شکوفايی هر چه بيشتر آرمان‌های گرانقيمت انقلاب اسلامی ايران (آزادی- استقلال- جمهوری اسلامی) و جنبش مدنی ايران از عصر مشروطه تا به امروز خواهيم بود. تا خون عزيزانمان که بيش از ۱۰۰ سال است درخت نونهال آزادی را در اين کشور آبياری می‌کند به هرز نرود و ما شاهد نهادينه شدن آن برای هميشه بشويم. اينکه چرا بعد از گذشت ۱۰۰ سال ما همچنان در جا زده و با مشکلات عديده دست و پنجه نرم می‌کنيم، چرا حضور مردم در صحنه برای برخی تنگ‌نظران قابل تحمل نمی‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چرا با برخورد با مردم معترض و دستگيری اصلاح‌طلبان و دروغ و افترا نسبت به آنها روبه‌رو هستيم. اينجانب شخصا سال‌ها پيش از اين زمانی که در زندان استبداد شاه بودم از برخوردهای نامناسب دوستانی که سعه‌صدر نداشته و تحمل سلايق فکری متفاوت را نداشته و طرف مقابل را سرزنش و مورد عتاب قرار می‌دادند، همواره در رنج بودم و به اين دليل نسبت به آينده سياسی ايران نااميد و بيمناک. حتی در بحبوحه پيروزی انقلاب اسلامی ايران به اين فکر بودم که مديريت نظام آينده چگونه خواهد توانست بين اين سلايق صلح و وحدت برقرار نمايد.

بعد از پيروزی انقلاب نيز شاهد بوديم که امام عزيزمان چگونه همواره سعی در ايجاد وحدت با قبول تنوع و تکثر آرا و تحزب داشتند و چنين برخوردهايی فقط در لايه‌های زيرين مديريت نظام دور از چشم ايشان روی می‌داد. اکنون که سال‌ها از فقدان آن عزيز می‌گذرد توفان حوادث ما را به اين نقطه حساس کشانده است شما نيز به حکم وظيفه به صحنه آمده‌ايد تا بحران را که ريشه در همان اختلافات کهن دارد و می‌رود تا شيرازه‌های نظام را مورد تهديد و تزلزل قرار دهد و ايران عزيزمان را در معرض هجمه بيگانگان سودجو قرار دهد، حل نماييد.

من اين تلاش شما را قدردانی نموده و به عنوان همسر رنجديده فردی که قربانی اين کوته‌فکری آميخته با تعصب جاهلانه است و اکنون نيز بدون هيچ دليل موجه محکمه‌پسندی در بازداشت به‌سر می‌برد از شما که خواستار آزادی او و همفکرانش شده‌ايد، تشکر نموده و خواستار آزادی هر چه سريع‌تر آنان و به‌خصوص سعيد عزيز می‌باشم.

وجيهه مرصوصی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016