دوشنبه 5 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندگی سعيد حجاريان به دليل شکنجه در خطر است، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

سعيد حجاريان؛ اصلاح طلب معلول برای اعتراف جعلی اجباری تحت شديدترين بدرفتاری هاست

۴ مرداد ماه ۱۳۸۸- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از مقامات ايرانی خواست که به شکنجه سعيد حجاريان؛ مشاور رئيس جمهور سابق و روزنامه نگار اصلاح طلب سرشناس که از تاريخ ۲۵ خرداد ماه در زندان اوين در بازداشت است، پايان دهند و او را فورا آزاد کنند. کمپين بين المللی حقوق بشر همچنين از جامعه بين المللی خواست که برای حفظ جان حجاريان فورا اقدام کنند.
ارون رادز؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در مورد وضعيت حجاريان گفت: "زندانيان در ايران بخاطر شکنجه و بدرفتاری کشته می شوند، و با توجه به شدت شکنجه حجاريان و جسم نحيف و بيمار او و عدم دسترسی به مراقبت های مورد نياز پزشکی، احتمال مرگ ايشان وجود دارد، مگر اينکه برای جلوگيری از اين فاجعه، شکنجه متوقف شود. ما از جامعه بين المللی طلب کمک می کنيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته زينب؛ دختر سعيد حجاريان و دانشجوی دانشگاه در پنسيلوانيای امريکا، سعيد حجاريان روزانه زير آفتاب شديد و مستقيم بالای ۴۰ درجه مورد بازجويی قرار می گيرد، و بعد آب يخ به رويش می ريزند که باعث تپش شديد قلبش می شود. وضعيت سلامتی حجاريان يک وضعيت کاملا حساس و شکننده است و نيازمند داروها و مراقبت های ويژه روزانه است. حجاريان پس از اينکه در سال ۱۳۸۰ مورد سوء قصد قرار گرفت و سيستم نخاعی او بشدت آسيب ديد، بر روی صندلی چرخدار نشست و بسختی تکلم می کند. نه تنها حجاريان از دسترسی به داروهای مورد نياز خود محروم است، بلکه به گفته خانواده اش اين احتمال وجود دارد که برای تضعيف روحی حجاريان، او را وادار می کنند که داروهای روان گردان مصرف کند.
همسر سعيد حجاريان پس از ملاقات با او در روز ۳ مرداد ماه به زردی چهره او اشاره کرد که نشانه يرقان می تواند باشد. همچنين وی که خود پزشک است ضربان قلب او را اندازه گرفته و بسيار نامنظم بوده است.
مجوز شکنجه حجاريان بطور غير مستقيم توسط مقامات صادر شده است و به خانواده او گفته اند که حجاريان زمانی آزاد می شود که "پروژه ما تکميل شود."
خبرهای رسانه ای حاکی از مرگ دو بازداشتی در روزهای اخير است. جسد محسن روح الامينی؛ پسر مشاور محسن رضايی کانديدای رياست جمهوری در حالی به خانواده او تحويل داده شده است که آثار ضرب و شتم و شکنجه در بدن او ديده می شود. روح الامينی ۲۵ سال داشت و در تاريخ ۱۸ تيرماه بازداشت شده بود. همچنين گزارش مرگ امين جوادی فر دانشجويی که در روز ۱۸ تير بازداشت شده بود، در دوره بازداشت منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016