چهارشنبه 21 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

التهاب در بازار تهران، ايلنا

امروز بازار تهران شاهد حضور نيروهای انتظامی و امنيتی در بازار تهران است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به بازار بزرگ تهران،‌ امروز در بازار تهران و در خيابان‌های منتهی به بازار، نيروهای انتظامی و امنيتی حضور پيدا کرده‌اند.
از چهارراه گلوبندک تا چهارراه سيروس موتورسواران نيروی انتظامی حضور دارند و از ايستادن خريداران در پياده‌روها و خيابان‌ها جلوگيری می‌شود. به گفته دبير کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، اين اقدام در برابر پخش اطلاعيه‌ای مجهول انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا برخی مردم و خريداران حاضر در بازار تهران که در حتی در جريان اين اطلاعيه قرار نداشتند از حضور نيروهای انتظامی در بازار ابراز تعجب می‌کنند.
مهرداد .پ يکی از کسانی که امروز در بازار تهران حضور داشت به خبرنگار ايلنا گفت: در بازار هيچ تجمعی نيست اما حضور اين ميزان نيروی انتظامی در بازار، فضا را امنيتی کرده و موجب شده است مردم دائم از يکديگر علت را می‌پرسند.
حاج احمد.م يکی از دکان داران بازار کفاشان گفت: برخی از همکاران که تعدادشان زياد نيست امروز مغازه‌هايشان را تعطيل کرده‌اند،‌ اما تجمعی شکل نگرفته است. فقط حضور انبوه نيروهای انتظامی و امنيتی در بازار موجب شده است تا فضای بازار دگرگون شود. خريدارانی که امروز مراجعه می‌کنند دائم از ما علت اين فضا را می‌پرسند که ما هم چندان درست نمی‌توانيم اين کار را انجام دهيم.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به بازار تهران در اين شرايط که بازار تهران امروز روز شلوغی را سپری می‌کند، گروهی از صدا و سيما برای تهيه گزارش در بازار مستقر شده‌اند و در حال تهيه گزارش از وجود رونق در بازار هستند.

شرايط بازار آرام است، گفت‌وگوی يک چهره اصولگرا با ايلنا

دبيرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار نيز در اين زمينه گفت: امروز بازار تهران با تعطيلی مواجه نشد و شرايط آرام پيش می‌رود.
احمد کريمی اصفهانی در گفت‌وگو با ايلنا ادامه داد: اطلاعيه‌ای مجهول و نامفهوم طی روزهای گذشته از طريق ای‌ميل برای اهالی بازار و مردم ارسال شده بود که از تجمع در بازار و تعطيلی دکان‌ها حکايت داشت.
وی افزود: به همين دليل نيروی انتظامی امروز در بازار تهران حاضر شد تا با تجمع احتمالی برخورد کند. البته مشکلی پيش نيامد و تجمع و تعطيلی شکل نگرفت. وی خاطرنشان کرد: نبايد اين مسائل به بازار کشيده شود اگر هم اين چنين شود با آن برخورد می‌شود. بازار بايد آرامش داشته باشد. فضای اقتصادی برای شکل‌گيری نياز به آرامش دارد. بازار با هر نوع تجمع و برهم ريختگی فضای بازار مخالف است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016