پنجشنبه 22 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمايت تماشاگران بوسنی از جنبش سبز ايران با شعار "يا حسين، ميرحسين"، موج سبز آزادی

در ديدار دوستانه تيم‌های ملی فوتبال ايران و بوسنی که در شهر مسلمان نشين سارايوو برگزار شد و به صورت مستقيم از تلويزيون ايران پخش شد، مسلمانان بوسنيايی حاضر در ورزشگاه در حمايت از جنبش سبز مردم ايران چندين بار شعار «يا حسين، ميرحسين» سر دادند.


به گزارش موج سبز آزادی، شدت اين شعار که به نظر می‌رسيد توسط همه حاضران در استاديوم فرياد زده می‌شود، به حدی بود که تلويزيون ايران نتوانست آن را سانسور کند و جواد خيابانی نيز به طور سربسته به آن اشاره کرد و گفت: «اين شعار بوسنيايی‌ها مشابه شعارهای ايرانيان بود!»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، در لحظاتی که از تلويزيون ايران تصوير تماشاچيان بوسنيايی پخش شد، به‌رغم پوشش آبی تيم ملی بوسنی، لباس و نمادهای سبز رنگ در دست حاضران در استاديوم به وفور ديده می‌شد که نشان‌دهنده همبستگی مردم بوسنی با جنبش سبز ملت ايران است.

اين گزارش همچنين حاکی است پلاکاردهايی با مضمون «doode savez iran miran» در دست تماشاچيان بوسنيايی به وضوح ديده می‌شد. معادل فارسی اين جمله، «درود بر اجتماعات صلح آميز ايران» است.

گفتنی است پس از چند بار زوم کردن تلويزيون بوسنی روی اين پلاکاردها و نمادهای سبز تماشاچيان بوسنيايی، کارگردان شبکه سه صداوسيما اقدام به سانسور اين صحنه‌ها کرد.

همچنين چندی پيش در مسابقات جهانی ويمبلدون، برخی از تنيس‌بازان مطرح جهان از جمله منصور بهرامی و انری لوکنت با بستن مچ‌بند سبز در هنگام مسابقه، با مردم معترض ايران ابراز همدردی و از جنبش سبز مردم ايران حمايت کردند.

در هفته اول ليگ برتر نيز دست کم دو تن از بازيکنان تيم شاهين بوشهر به نام های مهدی کيانی و بهادر عبدی و دو بازيکن در بازی پيروزی و مس کرمان در اقدامی تحسين برانگيز و در حمايت از جنبش سبز مردم ايران در طول بازی مچ‌بندهای سبز بر دست داشتند.

همچنين به گزارش مطبوعات ورزشی، در بازی تيم‌های مس کرمان و پرسپوليس، پرچم های سبز به طور گسترده‌ای در دست حاضران در ورزشگاه ديده می‌شد که با آغاز نيمه دوم بازی، جمع آوری شده است. بنا به همين گزارش، مچ‌بندهای سبز تا انتهای ديدار بر دستان برخی از بازيکنان تيم مس کرمان قرار داشته است.

پيش از اين نيز ۶ تن از ملی‌پوشان ايران در بازی تيم ملی با کره جنوبی، مچ‌بندهای سبز بر دستانشان بسته بودند که فشارهای رسانه‌های حامی دولت کودتا پس از اين اقدام نمادين شجاعانه، به کناره‌گيری علی کريمی، مهدی مهدوی‌کيا و وحيد هاشميان از تيم ملی و پاسخ نکونام و مهدوی‌کيا به اين رسانه‌ها منجر شد.

به گزارش موج سبز آزادی، با آغاز فصل جديد مسابقات فوتبال، از هفته گذشته فراخوان‌های متعددی مبنی بر دعوت به حضور سبزها در ورزشگاه‌ها، در سايت‌ها و وبلاگ‌ها منتشر شده است؛ امری که باعث شده مسئولان ليگ ترجيح دهند دو بازی تيم‌های استقلال و پرسپوليس در هفته‌های اول و دوم در تهران را بدون تماشاگر برگزار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016