جمعه 23 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال تعویق زمان بازگشایی دانشگاه ها، موج سبز آزادی و مهر

موج سبز آزادی: تعطيلی دانشگاه تهران و ديگر دانشگاه ها برای يک ترم تحصيلی!

بر اساس خبرهای رسيده به «موج سبز آزادی» شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی را در دستور کار دارد مبنی بر اينکه دانشگاههای کل کشور يا لااقل دانشگاه تهران برای يک ترم تحصيلی، تعطيل شوند.

يک منبع مطلع در وزارت علوم به «موج سبز آزادی» خبر داد که اين طرح با هدف جلوگيری از اعتراضات دانشجويان در آغاز سال تحصيلی پيشنهاد شده و هم‌اکنون در مرحله کارشناسی قرار دارد و از چند نهاد دولتی خواسته شده که به سرعت نظرات خود را در اين باره به شورای انقلاب فرهنگی اعلام کنند.

اين منبع با اشاره به شهادت چند تن از دانشجويان دانشگاه تهران در دو ماه اخير، خبر داد که در اين طرح تصريح شده اگر امکان تعطيلی همه دانشگاه‌ها نيز فراهم نبود، دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران برای يک ترم تحصيلی تعطيل شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش اين منبع مطلع حاکی است همزمان با بررسی اين طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمينه‌سازی برای اعلام آن نيز در حال انجام است. يکی از محورهای آماده‌سازی فضا برای اين کار، مطرح کردن موضوع تعويق و سپس تعطيلی ترم اول سال تحصيلی در پيش رو، به بهانه شيوع بيماری آنفولانزای خوکی است که زمزمه‌های آن در وزارت علوم مطرح شده است.

محور بعدی، شايعه‌ای است که در بين دانشجويان دانشگاه تهران پخش شده است، مبنی بر اينکه دانشجويانی که به هر دليل امکان شرکت در امتحانات معوقه اين دانشگاه را پيدا نمی‌کنند، امکان «حذف ترم» خواهند داشت تا بدين ترتيب ترم دوم سال تحصيلی گذشته در اين دانشگاه، وضعيتی معلق پيدا کند.

***

خبرگزاری مهر: احتمال تعويق زمان بازگشايی دانشگاهها "بخاطر آنفولانزای خوکی"

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری درباره شايعاتی که پيرامون تعويق بازگشايی دانشگاهها مطرح است، گفت: تغيير در زمان آغاز سال تحصيلی دانشگاههای وزارت علوم با توجه به آنفلوآنزای خوکی در صورت اعلام وزارت بهداشت بررسی می شود

رضا عامری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در وزارت علوم برنامه خاصی برای تغيير در تقويم سال تحصيلی دانشگاهها به دليل شيوع آنفلوآنزای خوکی وجود ندارد و از آنجا که مسئوليت سلامت کشور با وزارت بهداشت است در زمينه آغاز سال تحصيلی داشنگاهها نيز در صورتی که از سوی اين وزارتخانه بحثی مطرح شود، وزارت علوم نيز آن را مورد بررسی قرار می دهد.

وی افزود: تا کنون تقويم سال تحصيلی مانند سالهای گذشته است و آغاز سال تحصيلی به صورت رسمی از اول مهرماه خواهد بود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزير علوم با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با شروع سال تحصيلی از ۱۵ شهريورماه بر اساس شرايط اقليمی و ضوابط دانشگاهها به مهر گفت: اين مصوبه تا کنون به دانشگاهها ابلاغ نشده و با توجه به اينکه ماه رمضان را نيز در شهريورماه پيش رو داريم پيش بينی می کنيم دانشگاهها با مد نظر قرار دادن اين موضوع سال تحصيلی جديد را از اول مهرماه آغاز کنند.

معاون سلامت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی نيز در گفتگو با مهر با بيان اينکه شرايط کشوری در مورد آنفلوآنزای نوع A (خوکی) در مهر ماه هنوز قابل پيش بينی نيست، تاکيد کرد: کميته کشوری آنفولانزای نوع A در حال تدوين دستورالعمل پيشگيری های لازم برای آغاز سال تحصيلی است.
دکتر سيدحسن امامی رضوی افزود: تا زمان بازگشايی مدارس و دانشگاهها در کشور وقت باقی است و بايد ديد تا آن زمان شرايط کشوری در مورد آنفلوآنزای نوع A چگونه خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016