جمعه 30 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۴ نفر روز چهارشنبه در تهران و اصفهان اعدام شدند، روزنامه ايران

۲ محکوم در اصفهان به دار آويخته شدند

گروه حوادث ـ حکم اعدام يک قاچاقچی مواد مخدر و قصاص عامل نزاع مرگبار خيابانی، سحرگاه ديروز در محوطه زندان مرکزی اصفهان اجرا شد.
اعدام فروشنده هروئين
«منصور» - ۵۱ ساله – آذر ۸۶ به اتهام حمل، نگهداری و فروش بيش از ۲۹۴ گرم هروئين و اعتياد دستگير شد. وی که سابقه خريد و فروش مواد مخدر نيز داشت پس از محاکمه در دادگاه انقلاب اصفهان به اعدام، مصادره اموال، پرداخت يک ميليون ريال جزای نقدی و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شد که اين حکم دی ماه ۸۷ به تأييد قضات ديوان عالی کشور رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قصاص عامل جنايت خيابانی

دومين اعدامی پسر ۲۴ ساله‌ای نام داشت که به اتهام قتل عمد مرد جوانی در يک درگيری و مشاجره خيابانی محکوم به قصاص شده بود. در اين حادثه که ۸ مرداد ۸۵ در شاهين شهر اصفهان رخ داد پسری به نام ميثم با ضربه مرگبار چاقو، مرد جوانی به نام فريدون را به قتل رساند. «ميثم» پس از دستگيری گفت: در حال عبور از کنار پارک بودم که سرنشينان خودروی پيکان به من توهين و فحاشی کردند. به همين دليل با هم درگير شده و سه ضربه چاقو به مرد جوان زدم. بعد هم چاقو را همان‌جا رها کرده و از ترس پا به فرار گذاشتم.

***

اعدام ۲ جنايتکار در اوين

گروه حوادث- مهدی - ۳۵ ساله - که خرداد ۸۶ زن نيکوکاری به نام خديجه - ۶۵ ساله - را در خانه‌اش واقع در محله سعادت‌آباد تهران به قتل رسانده بود، نخستين اعدامی بود. وی که پس از قتل، اموال صاحبخانه را سرقت کرده و به روستايی دورافتاده گريخته بود، پس از دستگيری گفت: به دليل اين که حدود يک سال در خانه مقتول کار می‌کردم، می‌دانستم پول و طلاهايش را کجا مخفی کرده است. بنابراين يک روز دچار وسوسه شيطانی شده و پيرزن را به قتل رسانده و پس از سرقت، متواری شدم. حالا هم پشيمانم اما افسوس که...عامل جنايت پس از محاکمه در شعبه ۷۱ دادگاه کيفری استان تهران به درخواست فرزندان مقتول که در خارج از کشور زندگی می‌کردند، به قصاص – اعدام- محکوم شد. وی مدتی قبل در حالی که برای اجرای حکم اعدام پای چوبه دار رفته بود، موفق شد از خانواده مقتول مهلتی ۶ ماهه دريافت کند اما وقتی نتوانست رضايت شاکی‌ها را جلب کند، بار ديگر پای چوبه دار رفت و مجازات شد.

طناب دار بر گردن شوهر خاله

مرد جوانی که ارديبهشت ۸۳ در اقدامی هولناک پسر نوجوان باجناقش را به قتل رسانده بود، دومين اعدامی بود.محرمعلی- ۳۷ ساله- که از مدت‌ها قبل با باجناقش اختلاف شديد داشت، در اقدامی کينه‌جويانه «ميثم»- پسر ۱۲ ساله باجناقش- را به بهانه‌ای به بيابان کشاند و او را از پا درآورد.مرد جنايتکار پس از دستگيری و اعتراف به قتل، در شعبه ۷۱ دادگاه کيفری استان تهران محاکمه و به قصاص- اعدام- محکوم شد. حکم قصاص نيز از سوی قضات شعبه ۲۷ ديوان عالی کشور تأييد و سرانجام صبح ديروز در زندان اوين اجرا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016