شنبه 31 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرگزاری جمهوری اسلامی: طرح پر کردن ورزشگاه آزادي با سبزپوشان با عدم استقبال تماشاگران شکست خورد

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا در مطلبی خبر داده که "طرح جمعي از هواداران يکي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري دهم براي حضور در ورزشگاه آزادي و نمايش قدرت با عدم استقبال مواجه شد".

به گزارش ايرنا از چند روز مانده به بازي روز جمعه استقلال تهران، رسانه‌هاي حامي ميرحسين موسوي اقدام به فراخوان هواداران وي براي حضور يک‌دست سبز در ورزشگاه آزادي کرده بودند.

متن کامل گزارش ایرنا را عینا در زیر می خوانید:

صفحه موسوي در سايت "فيس بوک" با نمايش عکس سبزي از ورزشگاه يکصد هزار نفري آزادي و درج شعار "نه قرمز نه آبي، ما همه سبز سبزيم" هواداران خود را به حضور در ورزشگاه تشويق کرد.

در يکي ديگر از سايت‌هاي حامي وي اين عبارت به چشم مي‌خورد: "شعار امروز در استاديوم : اتحاد، هم قرمز هم آبي/ درود بر موسوي، کروبي"
سايت بالاترين نيز خبرهاي مختلف درباره تجمع ورزشگاه آزادي را مورد پوشش قرار داد.

در يکي از اخبار اين سايت که دقايقي مانده به بازي استقلال- فولاد منتشر شد، از هواداران موسوي خواسته شده بود که هر چه سريع‌تر خود را به ورزشگاه آزادي برسانند و علاوه بر خود، چند نفر ديگر از دوستان و خانواده خود را نيز به ورزشگاه ببرند.

سايت "باران گناه" نيز روز پنج شنبه در مطلبي با عنوان "تا ابد سبز خواهيم ماند- وعده ديدار" ورزشگاه آزادي" نوشت: فردا روز تکرار حادثه اي بزرگ است فردا روز استقلال و آزادي سبز است روزي است که ما مي توانيم وحدت و انسجام و پشتيباني خود را از کروبي، موسوي، هاشمي، خاتمي و زندانيان بازداشتي اعلام کنيم. فردا همه با حضورسبزمان ثابت خواهيم کرد که تا ابد سبزخواهيم ماند.

کشاندن هواداران به ورزشگاه آزادي تنها هدف نبود بلکه برنامه‌هاي تدارک ديده شده براي پايان بازي و در خيابان آزادي هدف اين گروه بود که با عدم استقبال مواجه شد. حاميان سبزپوش در سايت بالاترين نوشته بودند: "بعد از اتمام بازي در استاديوم همه به خيابان آزادي مي رويم. همين الان تلفن رو بردار چند نفر رو خبر کن. جمعه خيابان آزادي سبز خواهد شد. پيش به سوي يک پيروزي بزرگ. سبزها به پا خيزيد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همه اين برنامه‌ريزي‌ها در حالي صورت گرفت که جمعيتي که به تماشاي بازي استقلال- فولاد آمدند، کمتر از ميزان تخمين زده شده بود. استقلال تهران قهرمان فصل گذشته ليگ برتر فوتبال ايران بود و طبق معمول انتظار مي‌رفت که جمعيتي بالاي 50 هزار نفر به تماشاي بازي از نزديک بپردازند اما به گفته عادل فردوسي پور گزارشگر تلويزيوني اين ديدار تنها حدود 30 هزار نفر به تماشاي بازي آمدند، جمعيتي کمتر از يک بازي معمولي استقلال.

سبزپوشان همچنين از هواداران استقلال خواسته بودند که به جاي تشويق تيم خود، شعارهايي در حمايت از موسوي سر دهند، دستوري که روي زمين ماند و با بي‌اعتنايي تماشاگران استقلال مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ديروز هيچ شعارهاي سياسي در ورزشگاه آزادي شنيده نشد و تماشاگر سبزرنگي نيز به چشم نيآمد.

همچنين برخي رسانه‌هاي ضدانقلاب در روزهاي اخير خواستار "اعتصاب سراسري براي ساقط کردن حکومت" در ايران در روز شنبه 31 مردادماه شده بودند که اين طرح نيز با شکست مواجه شد.

شکست طرح نامزد شکست خورده انتخابات دهم در حالي صورت مي‌گيرد که آيت الله جنتي در خطبه هاي ديروز نمازجمعه تهران از رئيس جديد دستگاه قضا خواست تا سران اصلي آشوب‌ها و اغتشاشات را محاکمه کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016