یکشنبه 1 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: تحت تعقيب بودن وحيدی، وزير پيشنهادی برای وزارت دفاع، هيچ تاثيری در رای اعتماد نمايندگان به وی نخواهد داشت، ايلنا

- ”متکی“ مشکلی برای اخذ رای اعتماد نخواهد داشت
- معتقدم که رييس جمهور می‌توانست افرادی قوی‌تری را به عنوان وزرای پيشنهادی خود به مجلس معرفی کند.


رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی گفت:معتقدم که رييس جمهور می‌توانست افرادی قوی‌تری را به عنوان وزرای پيشنهادی خود به مجلس معرفی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، علاءالدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالی که به وزرای پيشنهادی دولت دهم اشاره داشت گفت: اين وزرا طی اين هفته با حضور در جلسات کميسيون‌های مجلس برای ارايه برنامه‌های خود خواهند پرداخت که نمايندگان پس ازبررسی اين برنامه‌ها در مورد چگونگی ارايه رای اعتماد به آنها تصميم گيری خواهند کرد.
وی با تاکيد بر اينکه نبايد هيچ موضع شتابزده‌ای نسبت به وزرای پيشنهادی داشت ادامه داد: البته معتقدم که رييس جمهور می‌توانست افرادی قوی‌تری را به عنوان وزرای پيشنهادی خود به مجلس معرفی کند.
بروجردی با اشاره به اين که رييس جمهور و دولت پيش از اين مشورت‌هايی را به شکل کلی با نمايندگان داشته‌اند ادامه داد: رييس جمهور مطابق قانون وزرای خود را به مجلس معرفی کرده است و اکنون نمايندگان مجلس براساس برنامه‌های وزرا، افراد قوی را برای تصدی وزارتخانه‌ها انتخاب خواهندکرد.
رييس کميسيون امنيت ملی در ارزيابی از وزرای سياسی دولت،”منوچهر متکی“ را به دليل سوابق که در وزارتخارجه دارد، وزير مناسبی ارزيابی کرد که مشکل خاصی برای کسب رای اعتماد نخواهد داشت.
وی همچنين در پاسخ به سوالی که به معرفی احمد وحيدی برای وزارت دفاع اشاره داشت و از اخبار رسانه‌های خارجی مبنی بر حضور وی در حادثه ”ميکونوس“ و حکم دادگاه ”آميا“ ياد می‌کرد گفت: همانطور که می‌دانيد قاضی پرونده ”آميا“ به دليل اخذ رشوه برکنار شده است و ادعای آرژانتين عليه ايران ادعای دروغی بود که به نتيجه نرسيد.
وی در پاسخ به اينکه گفته می‌شود وحيدی از سوی پليس بين‌الملل تحت تعقيب است اظهار داشت: اين هم از فتنه‌های صهيونيستی است که اقدام به انتشار چنين اخباری می‌کنند.وقتی قاضی اعتراف به رشوه‌گيری کرده باشد مشخص است که دادگاه ميکونوس يک دادگاه تصنعی عليه ايران بوده است.
به اعتقاد وی اين گونه اخبار هيچ تاثيری در ارايه رای اعتماد نمايندگان به ”وحيدی“ نخواهد داشت و حتی آنها را در موضع خود تقويت خواهد کرد.
بروجردی در پاسخ به خبرنگار ايلنا که به حضور مصطفی محمد نجار به عنوان يک چهره نظامی در راس وزارت کشور اشاره داشت و دليل اين انتخاب رييس‌جمهور را می‌پرسيد، گفت: هنوز زود است که در اين مورد اظهار نظر بکنيم بايد وزرا برنامه‌های‌شان را در کميسيون‌ها تشريح کنند تا پس از آن نسبت به آنها موضع‌گيری کنيم.
به گفته بروجردی حضور چهره‌های نظامی در وزارتخانه‌های خارجه و کشور در تمامی دنيا، امری بدون پيشنيه‌ای نيست چون در آمريکا نيز برخی ژنرال‌ها وزير خارجه شده‌اند مهم آن است که اين افراددر چارچوب وزارتخانه‌های معرفی شده بتوانند فعاليت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016