سه شنبه 3 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش کاظم جلالی از ديدار کميته‌ ويژه بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير با کروبی، ايسنا

سخنگوی کميته‌ی ويژه‌ی بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير بعد از انتخابات، در حاشيه‌ی جلسه‌ی علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به ديداری که روز گذشته اعضای اين کميته با مهدی کروبی دبير کل حزب اعتماد ملی برای دريافت مستندات وی داشتند، عنوان کرد: اين جلسه روز گذشته به مدت سه ساعت با آقای کروبی برگزار شد که ايشان ابتدا مباحثی در خصوص مسائل مربوط به بازداشتی‌های اخير و دغدغه‌هايی که در اين زمينه دارند را مطرح کرد و نسبت به برخی برخوردها نگران بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کاظم جلالی گفت: متقابلا جمعی از اعضای کميته در اين جلسه حضور داشتند که گزارشی از پيگيری‌های خود را به ايشان ارايه کردند و به آقای کروبی گفته شد که بسياری از موارد مدنظر ايشان در دستور کار کميته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به طرح بحث نامه‌ی اخير کروبی خطاب به آيت‌الله هاشمی در اين جلسه، گفت: در اين نامه آقای کروبی برخی آزارهای و شکنجه‌های جنسی را مطرح کرده بود و در جلسه‌ی روز گذشته از ايشان پرسيده شد که چند نفر به شما مراجعه کرده‌اند که ايشان عنوان کرد تاکنون چهار نفر در اين زمينه به بنده مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی کميته‌ی ويژه‌ی بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير بعد از انتخابات، عنوان کرد که اعضای کميته از آقای کروبی پرسيدند که خود ايشان در خصوص اين چهار نفر به قطعيت رسيده‌اند يا خير؟ که ايشان به اين سوال پاسخ منفی داد و عنوان کرد که اتفاقا در نامه‌ای که به آقای هاشمی نوشته است ذکر شده اين موارد قطعی نيست اما چون مسئله‌ی مهمی است بايد پيگيری شود.

جلالی با اشاره به اين بخش از گفته‌ی کروبی که خود را از نظام می‌داند و آبروی نظام برايش در اولويت است، گفت: آقای کروبی در آن نامه درخواست کرده بود که اين موارد در مرجعی رسيدگی شود تا عملا صحت و سقم آن مشخص گردد.

به گزارش ايسنا، سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، ادامه داد: اعضای کميته اين مورد را هم با آقای کروبی مطرح کردند که ای کاش در ابتدا آقای کروبی اين نامه را به کميته‌ی مجلس و مراجع قضايی ارايه می‌کرد و دستگاه قضايی را در جريان قرار می‌داد که ايشان عنوان کرد برخی از اين افراد اعتماد نمی‌کنند و احساس امنيت ندارند و حتی ايشان عنوان کرد که يکی از اين موارد را به دستگاه قضايی معرفی کرده که با آن برخورد مناسبی صورت نگرفته است.

جلالی با اشاره به اين‌که اعضای کميته قصد دارند که با علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی و رييس قوه‌ی قضاييه نيز ديدارها و هماهنگی‌هايی را انجام دهند تا کاملا اين فضای اعتماد برای افراد به وجود آيد، گفت: اگر که اين موارد واقعيت داشته باشد اراده‌ی جدی نظام و مقام معظم رهبری نيز است که با هر متخلفی که در اين قضايا به ويژه در ارتباط با بازداشتی‌ها تخلف کرده است به شکل جدی برخورد شود؛ اما اگر اين قضايا يک فضاسازی رسانه‌ای عليه نظام جمهوری اسلامی باشد اين قضيه نيز بايد کاملا مشخص شود.

سخنگوی کميته‌ی ويژه‌ی بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير بعد از انتخابات، با بيان اين‌که جلسه‌ی روز گذشته با کروبی با يک جمع‌بندی مناسب به اتمام رسيد، ادامه داد: گزارش اين جلسه نيز به رييس مجلس ارايه شد اما ما درصدديم که در آينده‌ای نزديک با رييس قوه‌ی قضاييه نيز ملاقاتی داشته باشيم. ما پيشنهاداتی داريم که اميدواريم با طرح آنها با رييس قوه‌ی قضاييه به يک جمع‌بندی مناسبی برسيم.

وی در پاسخ به سوالی عنوان کرد که کروبی هنوز افراد ذکر شده را به اين کميته معرفی نکرده است، گفت: قرار بر اين شد که پس از مقدمات کار، اين افراد معرفی شوند و مطالب خود را بيان کنند.

جلالی با اظهار اميدواری از اين‌که فضای روانی و رسانه‌ای که در اين زمينه ايجاد شده کاملا معقول و منطقی مسائل در آن پيگيری شود، گفت: ما معتقديم که بايد به سرعت اين کار انجام شود، چرا که هر چقدر تاخير بيافتد عملا فضا را بيشتر برای بهره‌برداری و سوءاستفاده‌ها باز می‌کند.

سخنگوی کميته ويژه‌ی بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير بعد از انتخابات، با تاکيد بر اين‌که بايد در اين امور مدبرانه و با جديت عمل شود، افزود: يکی از نقدهايی که وجود دارد اين است که چرا در بحث پيگيری اين موارد کند هستيم، چرا که اين قضيه موجب می‌شود که هر روز با شايعات جديدی مواجه شويم که در يک فضای رسانه‌ای اين شايعات مطرح می‌شود و تازه پس از آن به دنبال تمهيد و چاره‌انديشی می‌گرديم.

وی با تاکيد بر اين‌که بايد با مردم صادقانه و شفاف برخورد شود و اگر در جايی هم تخلف شده برای اطمينان مردم با متخلفان برخورد شود، خاطرنشان کرد: مسوولان نيز در بخش اطلاع‌رسانی بايد شفاف‌تر و جدی‌تر برخورد کنند.

جلالی در پايان سخنانش در پاسخ به سوالی که به دادگاه امروز حوادث اخير اشاره داشت و عنوان می‌کرد که آيا می‌شود علی‌رغم صدور حکم آزادی برخی از اين متهمان، آنها امروز در اين دادگاه حضور داشته باشند که وی پاسخ داد: در مورد دادگاه امروز اطلاعی ندارم اما قاعدتا نبايد اين‌طور باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016