چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت تکان دهنده يک دانشجو و شکنجه وی در بازداشتگاه، اميرکبير

يکی از دانشجويان دانشگاه فردوسی مشهد پس از گذشت بيش از يک ماه نحوه ربوده شدن و ضرب و شتم وحشيانه خود را بازگو کرد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير ا. گ. دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در تاريخ ۲۳ تيرماه در منطقه پونک تهران توسط نيروهای نظامی ربوده شده و پس از ضرب و شتم وی و فحاشی های رکيک نسبت به وی با دست و پای بسته به مکان نامشخصی انتقال داده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران نظامی و لباس شخصی بازداشت کننده بدون ارائه هيچ گونه حکم بازداشت علاوه بر ضرب و شتم وحشيانه وی را به بازداشت گاه نامشخصی انتقال دادند که وی از مکان آن اطلاعی ندارد.

اين دانشجو پس از يک هفته از بازداشتگاه نامعلوم به زندان اوين انتقال داده می شود و در تمام دوران حبس خود در سلول انفرادی بسر برده است. به گزارش خبرنامه اميرکبير با وجود جراحت های عميق و نيز شکستگی از ناحيه صورت و نيز انگشتان دست، ماموران زندان اجازه درمان وی توسط پزشک زندان را ندادند.

وی در تمامی طول دوران بازجوئی با چشم بند مورد بازجوئی قرار می گرفته است. هم چنين بازجويانی که با نقابهائی سياه رنگ بر صورت داشته اند بارها وی را به طرز وحشيانه ای مورد ضرب و شتم های شديد، و آزار و اذيت روحی و جسمی شديد قرار داده اند.

مامورين در طول دوران بازداشت انواع اتهامات گوناگون از جمله محاربه با خدا، ارتباط و مراودات با محافل بيگانه، اقدام عليه امنيت ملی، سرکردگی اغتشاشات و تخريب اموال عمومی به وی نسبت داده اند.

اين دانشجو به تازگی بدليل وضعيت وخيم جسمی با قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی از اوين آزاد شده تا به درمان بپردازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016