پنجشنبه 5 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آنگلا مرکل: تحريم‌های بيشتر عليه ايران امکان‌پذير است، دويچه وله

صدراعظم آلمان، در ديدار امروز خود با بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، از وی خواست که هر چه سريع‌تر به ساخت شهرک‌های يهودی‌نشين در کرانه غربی رود اردن پايان دهد. وی از احتمال افزايش تحريم‌ها عليه ايران نيز سخن گفت.

آنگلا مرکل بعد از ديدار امروز، پنجشنبه، ۲۷ اوت، با نخست وزير اسرائيل، در دفتر کار خود در برلين، به خبرنگاران گفت که پايان دادن به ساخت شهرک‌های يهودی‌نشين در کرانه غربی رود اردن نقش مهمی را در گفت‌وگوهای صلح خاورميانه بازی خواهد کرد. او افزود: «از نظر آلمان وقت در اين رابطه تنگ است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پذيرش مسئوليت به دليل هولوکاست

صدراعظم آلمان هم‌زمان تأکيد کرد که دولتش از حيات اسرائيل همچنان حمايت خواهد کرد و اين نتيجه‌ای است که از زمان هولوکاست (کشتار يهوديان در دوران حکومت نازی‌ها) ناشی می‌شود. وی گفت: «مسئوليت هولوکاست تنها به عهده آلمانی‌هاست» و اين واقعه وظيفه دائمی را برای آنان ايجاد می‌کند.

نتانياهو از اين موضع‌گيری مرکل سپاسگزاری کرد. او افزود که مرکل «دوست واقعی اسرائيل و مبارز حقيقی راه صلح است». او اظهار داشت که از روابط تنگاتنگ دو کشور احساس غرور می‌کند.

افزايش فشار بر ايران

صدراعظم آلمان در ملاقات امروز خود با نخست وزير اسرائيل بر آمادگی کشورش در مورد افزايش فشار بر ايران برای جلوگيری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط اين کشور تأکيد کرد. مرکل اعلام کرد که در ماه سپتامبر درباره اعمال تحريم‌های بيشتر عليه ايران تصميم گرفته خواهد شد. او گفت: «ما می‌توانيم تحريم‌های قابل ملاحظه ديگری را اجرا کنيم و برای انجام اين عمل آمادگی داريم». آنگلا مرکل از احتمال تحريم ايران در حوزه‌های انرژی و مالی نام برد.

نتانياهو نيز در اين ديدار اظهار داشت، برنامه هسته‌ای ايران نه تنها برای اسرائيل و منطقه، بلکه خطری برای صلح جهانی محسوب می‌شود. وی هشدار داد: «زمان زيادی باقی نمانده است». او از احتمال بوجود آمدن اتحاد کشورهای خواهان فشار اقتصادی جدی عليه ايران سخن گفت.

نخست وزير اسرائيل در دومين روز ديدار خود از آلمان، پيش از گفت‌وگو با آنگلا مرکل، با فرانک والتر اشتاين‌ماير، وزير خارجه آلمان نيز گفت‌وگو کرد. محور اين گفت‌وگوها نيز تلاش برای احيای روند صلح خاورميانه، برنامه‌ی اتمی ايران و تشديد احتمالی تحريم‌ها عليه تهران بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016