جمعه 6 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در جلسه داخلی فراکسيون انقلاب اسلامی؛ وزرای زن رای نياوردند، ايلنا

* گزارشاتی از برخی فعاليت‌های اقتصادی دستجردی به فراکسيون انقلاب رسيده که نگرش اعضای فراکسيون به او را تغيير داده است
* سوسن کشاورز در ستاد موسوی فعاليت داشته
* حيف است که آجرلو وزير رفاه شود.


ايلنا: فراکسيون انقلاب اسلامی پيش از آغاز تعطيلات پايان هفته، طی جلسه‌ای به رای‌گيری درباره وزرای پيشنهادی دولت دهم پرداخت.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در اين جلسه هيچ يک از وزرای زن نتوانستند رای لازم را از اعضای اين فراکسيون کسب کنند و علی‌آبادی هم رای لب مرزی آورد.
يکی از اعضای اين فراکسيون که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به اين‌که چرا به وزرای زن، رای نداديد؟، گفت: عدم ارائه رای لازم به هر يک از سه وزير پيشنهادی بهداشت، آموزش و پرورش و رفاه، دلايل خاص خود را داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی، گزارشاتی از برخی فعاليت‌های اقتصادی دستجردی به اين فراکسيون رسيده که نگرش اعضای فراکسيون به او را تغيير داده و آنها تصور می‌کنند که دستجردی چندان هم فکر احمدی‌نژاد نيست.
اين نماينده اصولگرای مجلس که در فراکسيون امتداد مهر نيز عضويت دارد، ادامه داد: در مورد خانم کشاورز هم شنيده‌ايم که ايشان از فعالان ستاد ميرحسين موسوی بوده و از طريق همسرش به رئيس‌جمهور معرفی شده است. حتی در يکی از فراکسيون‌ها هم از او سئوال شده که اين موضوع صحت دارد و خانم کشاورز پاسخ داده‌اند که رئيس‌جمهور با علم به اين‌که ايشان عضو ستاد موسوی بوده‌اند، به عنوان وزير پيشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده‌اند.
اين عضو کميسيون امنيت‌ملی و سياست‌خارجی گفت‌: چنانچه سخنان خانم کشاورز صحت داشته باشد، برای ما جای تعجب است که چگونه آقای احمدی‌نژاد چنين کسی را به عنوان وزير خود معرفی کرده است.
وی در پاسخ به سئوالی که به علت عدم رای به وزير پيشنهادی رفاه در فراکسيون انقلاب اسلامی اشاره داشت،‌گفت: خانم آجرلو از دوستان و هم‌فکران ما هستند که هم توانمندی وزارت را دارند و هم با آقای احمدی‌نژاد همسو هستند.
اين نماينده مجلس با اعتقاد بر اين‌که «حيف است آجرلو وزير رفاه شود»، خاطر نشان کرد:‌ همان‌طور که می‌دانيد، وزارت رفاه چندان دوام ندارد و ظرف چندماه آينده بايد از بدنه دولت حذف شود. مانمی‌خواهيم که خانم آجرلو به اين ترتيب هم از وکالت بيفتند و هم از وزارت.
وی که آراء وزرای پيشنهادی مرد را به نسبت زنان، خوب ارزيابی می‌کرد، گفت: البته آقای علی‌آبادی رای بالايی نداشت اما افتادنی هم نبود.
اين عضو شورای مرکزی فراکسيون انقلاب اسلامی با ابراز اميدواری نسبت به اين‌که دولت دهم با کمترين ريزش نيرو،‌بتواند کابينه‌اش را تشکيل دهد، افزود: با بررسی‌هايی که داشتيم از ميان ۲۱ وزير معرفی شده، تنها سه نفر اقبال لازم را ندارند که همان وزرای پيشنهادی زن هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016