دوشنبه 9 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برای رهايی دانشجويان محروم از تحصيل و آزادی، اطلاعيه شورای دفاع از حق تحصيل

دانشجويان گرامی و مردم بيدار ايران زمين

نزديک به سه ماه است که گروهی از دانشجويان ستاره دار و محروم از تحصيل زندانی اند. همان دانشجويانی که وجودشان بارها از سوی مقامات دولت نهم انکار شده و همچنان نيز می شود.
گويا مسئولان، از اين دانشجويان که ستمکارانه حق تحصيل شان سلب شده است، انتظار داشته اند که پس از ادعاهای رييس جمهور در انکار وجود دانشجويان ستاره دار در مناظره های تلويزيونی، با سکوت خود بر اين ادعاها مهر تأييد بزنند و حال که اين گونه نشده و دانشجويان ستاره دار مظلوميت خود را فرياد زده اند، بازداشت می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينک دانشجويان محروم از تحصيل به خاطر حق طلبی، مبارزه با دروغگويی و تزوير و درخواست برابری در برخورداری از حقِ انسانیِ تحصيل، زندانی، تهديد، شکنجه و مجازات می شوند.
بنا بر اطلاعات رسيده، دوستان ما در زندان برای اعتراف به همکاری با «سازمان منافقين» و «خط گرفتن از خارج» به شدت تحت فشارند.
اين اتهام ها که زاييدۀ ذهن های بيمار و تخيلات گمراه است در برخی نشريات حامی دولت مطرح شده و در کيفرخواست دادگاه رسيدگی به اعتراضات پس از انتخابات نيز تکرار گرديده است.
بی اساس بودن اين اتهامات روشن تر از آفتاب است و همگان می دانند که اين اتهام زنی ها و محاکمه ها تلاشی هايی اند برای خفه کردن صدای دانشجويان ستاره دار.
«شورای دفاع از حق تحصيل»، آزادی دانشجويان محروم از تحصيل: عليرضا خوشبخت، زهرا توحيدی و حسام سلامت را پس از دو ماه اسارت به خانواده ها و دوستان ايشان تبريک گفته و در ادامه آزادی ديگر دانشجويان محروم از تحصيل: سيد ضياالدين نبوی، مجيد دری، شيوا نظرآهاری و پيمان عارف و همچنين کيوان صميمی –فعال حق تحصيل- را قاطعانه از مسئولان خواستار است.
شورا آزاد کردن اين دانشجويان را به صلاح مسئولان و حفظ حيثيت نظام می داند چرا که اين دانشجويان نه اطلاعات پنهانی دارند که به درد بازجوها بخورد، نه علی رغم فشارها اتهامات بی اساس آنها را قبول می کنند و نه اگر مجبور به پذيرش آن ها شوند، ملت آنها را قبول می کنند. نبايد نيازی به گفتن باشد که اعتراف گيری ديگر شيوه ای قديمی و نخ نما شده و مثال آب در هاون کوبيدن است.
اميد که درخواب ماندگان نيز به زودی به جماعت هشياران بپيوندند.

شورای دفاع از حق تحصيل
۹ شهريور ۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016