شنبه 7 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض دفتر تحکيم وحدت به اعمال آپارتايد علمی دولت: ستاره دار کردن دانشجويان امسال پس از کودتا، اميرکبير

در پی اعلام نتايج آزمون کارشناسی ارشد و مشخص شدن ستاره کردن مجدد دانشجويان، دفتر تحيکم وحدت با انتشار بيانيه ای به تضييع حق دانشجويا اعتراض کرد. به گزارش خبرنامه اميرکبير دفتر تحکيم وحدت خواستار بازگشت کليه دانشجويان ستاره دار به دانشگاه‌ها و آزادی دانشجويان ستاره دار شد.

متن اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز در حالی نتايج نهايی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها اعلام شده است که بار ديگر همانند ۴ سال گذشته شاهد آن هستيم که جمع کثيری از فعالين دانشجويی علی رغم کسب رتبه های ممتاز در اين آزمون از راهيابی به دانشگاه باز ماندند و به دلايل عقيدتی با واژه «مردود» در هنگام اعلام نتايج نهايی مواجه شدند.

اين اتفاق در حالی است که محمود احمدی نژاد درست چند ماه پيش درکنار ده ها ادعای دروغ درهنگام تبليغات انتخابات رياست جمهوری دهم ادعا کرده بود که وجود دانشجويان ستاره دار در دولت او و همچنين ممانعت از تحصيل دانشجويان در مقاطع بالاتر به دلايل سياسی و عقيدتی توسط دولت کذب محض است. اين در حالی است که وجود صدها دانشجوی ستاره دار و محروم از تحصيل خود گواه روشنی بر اين سياست حذفی و اظهارات کذب دولتمردان است. طبق نص صريح قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران حق تحصيل جزء حقوق اساسی آحاد مردم شناخته شده است.

ستاره دارشدن دانشجويان منتقد در کنار طرح اعطای سهميه ۴۰ درصدی به دانشجويان بسيجی و همچنين ده ها طرح پيدا و پنهان ديگر به منظور تصفيه سياسی دانشگاه ها از دانشجويان و اساتيد منتقد و مستقل همگی نشان ازعزم جدی دولت کودتا در پيگری و ادامه آپارتايد علمی درکشور دارد. آپارتايد علمی که هدف اصلی آن مختص نمودن تحصيل تنها به وابستگان، وفاداران و مجيزگويان دولت است و نمونه آن را تنها در دولت هايی مانند دولت آفريقای جنوبی در زمان آپارتايد شاهد بوديم.

جالب آن که دولت نهم به علت در پيش بودن انتخابات رياست جمهوری امسال ستاره دار کردن دانشجويان شرکت کننده در کنکور سراسری را چند ماه به تعويق انداخت تا پس از کودتای انتخاباتی با خيالی آسوده بار ديگر به اين امر مبادرت ورزد.

از سوی ديگر پس از کودتای اخيرشاهد آن هستيم تعدادی از دانشجويان ستاره دار سال های گذشته در کمال مظلوميت بازداشت شده اند و برای اعترافات ساختگی تحت فشارهستند تا با اين نمايش مضحک اندکی از ننگ ستاره دارشدن دانشجويان بکاهند. حال آن که تنها جرم آن ها اين بود که گفته بودند: «تحصيل حق ماست!». همچنين در روزهای اخيرشاهد احضار فله ای عموم دانشجويان در بسياری از دانشگاها های کشور به کميته های انضباطی هستيم که در مواردی علت احضار آن ها به کميته های انضباطی دعوت مردم به شرکت در انتخابات اعلام شده است.

در پايان دفتر تحکيم وحدت ضمن محکوم نمودن ستاره دار کردن مجدد دانشجويان در سال جاری خواستار بازگشت کليه دانشجويان ستاره دار به دانشگاه ها و رفع کليه محروميت های دانشجويان از تحصيل و همچنين آزادی بی قيد و شرط دانشجويان ستاره دار در بند، ضياء نبوی، مجيد دری، پيمان عارف و شيوا نظرآهاری است.

روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت
۵ شهريورماه ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016