جمعه 13 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار سه دانشجوی دانشگاه مازندران به دادگاه انقلاب

پس از احضار بيش از ۵۰ نفر از دانشجويان دانشگاه مازندران به کميته ی انضباطی اين دانشگاه، سه نفر از ديگر دانشجويان اين دانشگاه که در خرداد ماه مدتی را در بازداشت به سر برده بودند به دادگاه انقلاب بابلسر احضار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرجان فياضی، علی دنياری و احسان احسانی دانشجويانی هستند که با احضاريه هايی که به درب منازل آنها در شهر های رشت، اهواز و بابلسر ارسال شده است در روزهای متفاوت مهرماه به دادگاه فراخوانده شده اند. در اين احضاريه ها که اتهام اين دانشجويان را «اخلال در نظم عمومی دانشگاه» خوانده شده است، خواسته شده که در تاريخ هايی متفاوت و جداگانه در شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب بابلسر برای محاکمه حضور داشته باشند. در ميان اين سه عضو انجمن اسلامی دانشگاه مازندران برای مرجان فياضی علاوه بر اتهام فوق، کيفرخواستی مبنی بر «توهين به مسئولين نظام» هم صادر شده است.

در همين رابطه دادگاه دانشجويان دانشگاه نوشيروانی بابل نيز در روز ۱۸ شهريور و به طور دست جمعی برگزار می شود و تاکنون احکام انضباطی دانشجويان اين دو دانشگاه استان مازندران اعلام نشده است. اما شواهد حاکی از اين امر است که مسئولين استانی و امنيتی استان مازندران سعی در سرکوب اکثريت قريب به اتفاق دانشجويان فعال اين استان را دارند. نگرانی مسئولين اين استان از شروع سال تحصيلی جديد از اقدامات شتاب زده ی آنها در احضار و محاکمه ی دانشجويان اين استان مشهود است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016