یکشنبه 22 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح خواستار پخش هر چه بيشتر اعترافات متهمين حوادث بعد از انتخابات شد، ايلنا

متاسفانه اصرار عده‌ای مبنی بر عدم پخش دادگاه‌ها از صداوسيما و شبهه‌افکنی‌هايی که در اين خصوص صورت می‌پذيرد، اصلی‌ترين ضرر آن متوجه آحاد مختلف جامعه که حقيقتا می‌خواهند بدانند چه اتفاقی رخ داده است می‌گردد.


ايلنا: معاون فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح خواستار پخش هر چه بيشتر اعترافات کسانی شد که او آن را متهمين کودتای رنگی ناميد شد و در همين ارتباط گفت:به منظور تنوير افکار عمومی پخش هر چه بيشتر اعترافات متهمين کودتای رنگی به همراه تجزيه و تحليل‌های لازم، امری بديهی است.
به گزارش ايلنا در مراسمی که با حضور سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايری و جمعی از روسای ادارات و مديران فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح برگزار شد، امير سرتيپ دوم ستاد سيدعلی فيروزی به عنوان جانشين جديد معاونت فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهای مسلح معرفی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جزايری در توصيف جانشين قبلی اين معاونت، امير سرتيپ دوم محمد بالار وی را از مسوولان برجسته فرهنگی ارتش و ستادکل نيروهای مسلح برشمرد و برای امير فيروزی که از پيشکسوتان دوران دفاع مقدس و دارای سوابق درخشان می‌باشد آرزوی موفقيت روزافزون نمود.
معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستادکل نيروهای مسلح در حاشيه اين مراسم طی گفت‌وگويی برگزاری دادگاه عوامل اغتشاشات و کودتای رنگی و محاکمه آنها و روند دادگاه را خوب توصيف کرد و خواستار تنوير افکار عمومی درباره اين ماجرا شد و اعلام کرد: انعکاس جلسات دادگاه اغتشاشگران و تعدادی از سران آشوب‌ها و کودتای رنگی، از طريق سيمای جمهوری اسلامی ايران و ساير رسانه‌ها فرصت مغتنمی است تا افکار عمومی بيشتر با ماهيت فتنه بزرگی که توسط بيگانه و عوامل داخلی عليه انقلاب و نظام طراحی گرديده، آشنا بشوند.
سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايری افزود: بدون ترديد ادامه و توسعه اين روند کمک قابل توجهی به آن دسته محدود از شهروندان که ممکن است همچنان تحت تاثير القائات دشمن قرار داشته باشند، خواهد داشت؛ چراکه شنيدن و ديدن اعترافات و اطلاع عمومی از نحوه و چگونگی برپايی دادگاه‌ها با انتقال و اطلاع‌رسانی غيرمستقيم آن دارای تفاوت‌های زيادی است.
وی تصريح کرد: بر اين اساس به منظور تنوير افکار عمومی از يک سوی و خنثی‌سازی تبليغات گسترده دشمنان نظام و به خصوص دستگاه‌های عمليات روانی بيگانگان از سوی ديگر، پخش هر چه بيشتر اعترافات متهمين کودتای رنگی به همراه تجزيه و تحليل‌های لازم، امری بديهی است.
اين مقام عالی‌رتبه نيروهای مسلح پيرامون پخش دادگاه‌ها از صداوسيما اظهارداشت: متاسفانه اصرار عده‌ای مبنی بر عدم پخش دادگاه‌ها از صداوسيما و شبهه‌افکنی‌هايی که در اين خصوص صورت می‌پذيرد، هرچند با خواستگاه‌های فکری و سياسی متفاوت ممکن است باشد، ليکن اصلی‌ترين ضرر آن متوجه آحاد مختلف جامعه که حقيقتا می‌خواهند بدانند چه اتفاقی رخ داده است و مايلند با ابعاد چندگانه کودتای رنگی در ايران آشنايی بيشتری پيدا کنند، می‌گردد.
معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهای مسلح تاکيد کرد: مقايسه نابه‌جای ديگری که صورت می‌گيرد، مقايسه دادگاه ”اغتشاشگران کودتاچی” با دادگاه چند عنصر متخلف در نيروی انتظامی و يا احيانا دستگاه قضايی است، يعنی همان افرادی که مشکلاتی را در بازداشتگاه کهريزک به وجود آوردند؛ در حالی که بايد توجه داشت جنس اين دو مساله از تفاوت ماهوی نسبت به يکديگر برخوردار است. در يک طرف عده‌ای اغتشاشگر و کودتاچی و مرتبط با سرويس‌های بيگانه دشمن قرار دارند که بزرگترين خسارت را در دوران انقلاب اسلامی به نظام وارد کرده‌اند و در طرف ديگر چند نفر کارکنان دولت که دانسته و يا ندانسته در ارتباط با افراد دستگير شده اغتشاشات، مرتکب خلاف‌هايی شده‌اند که يا قاطعيت دارد به آنها رسيدگی می‌شود، بنابراين نبايد اذهان جامعه را نسبت به پرونده دادگاه عوامل کودتا خدشه‌دار نمود.
سردار جزايری خواستار اقدامات افشاگرانه ابعاد اين فتنه بزرگ گرديد و اظهار داشت: هرچقدر که نظام و دستگاه‌های ذيربط، اقدامات افشاگرانه بيشتری نسبت به ابعاد ”فتنه بزرگ” انجام دهند، حربه‌های زهراگين دشمنان و به خصوص سرويس‌های اطلاعاتی و جاسوسی و دستگاه‌های عمليات روانی و رسانه‌های آنها کندتر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016