چهارشنبه 11 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا تابش: اظهاراتی که مبنای آن اعتراف‌گيری در شرايط غيرقانونی باشد پشيزی ارزش ندارد، ايلنا

- حاضرم همه حيثيت خودم را وسط بگذارم و اثبات کنم که اصلاح‌طلبان بيشتر از اصولگرايان سابقه زندان‌های شاه، حضور در جبهه‌های نبرد و شهادت و ايثارگری را دارند
- رهبری هيچ پيام رسمی برای رای به وزرا به مجلس نداشته‌اند


ايلنا: دبيرکل فراکسيون خط امام (ره) در واکنش به اظهارات اخير فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اظهاراتی که مبنای آن اعتراف‌گيری در شرايط غيرقانونی باشد پشيزی ارزش ندارد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدرضا تابش با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی از سپاه پاسداران به عنوان نهادی مقدس، فراجناحی و اجماعی ياد کرد و افزود: شان اين نهاد با اينگونه رفتارها که طرفداری از يک جناح خاص است، تطابقی ندارد افراد نبايد شان سپاه را فرو کاسته و آن را در منظر مردم، جناحی جلوه دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با ابراز اميدواری نسبت به اينکه آنچه از سوی سردار جعفری شنيده است، به درستی نقل نشده باشد ادامه داد: آنچه که من شنيدم اظهارات ايشان بر مبنای اعترافات افراد در شرايط غيرقانونی بود که چنين مبنايی هيچ ارزشی ندارد.
تابش با تاکيد بر اينکه مداخله سپاه در امور سياسی و جاری، کار درستی نيست خطاب به مسوولان آن توصيه کرد بگذاريد زبان ما بسته باشد. در حال حاضر ما برای حفظ نظام و انقلاب و برای آنکه حرفی نزنيم که منجر به سوءاستفاده دشمن شود، مطالبی را بازگو نکرده‌ايم. کاری نکنيد که برخی حقايق را بازگو کنيم چون به نفع نظام نيست.
تابش در ادامه خواستار محاکمه کسانی شد که مجوز ورود سپاه به انتخابات و اعتراف‌گيری‌های اخير را صادر کردند.
وی با اشاره به اعترافاتی که اخيرا از سوی بازداشت‌شدگان مسائل پس از انتخابات اخذ شده ادامه داد: سوابق اين افراد روشن است و نشان می‌دهد که چقدر دلبسته انقلاب هستند اميدوارم رفتارهايی از اين دست تضعيف شود تا جامعه به سمت آرامش پيش رود نه اينکه دائم شاهد شرايط متزلزلی باشيم.
دبيرکل فراکسيون خط امام در واکنش به اينکه در سخنان فرمانده سپاه، اصلاح‌طلبان افرادی دين‌ستيز معرفی شده‌اند گفت: من حاضرم همه حيثيت خودم را وسط بگذارم و اثبات کنم که اصلاح‌طلبان بيشتر از اصولگرايان سابقه زندان‌های شاه، حضور در جبهه‌های نبرد و شهادت و ايثارگری را دارند.
وی در ادامه افزود: اين چه رفتاری است که برخی به استناد اعتراف‌های غيرقانونی، اصلاح‌طلبان را مخالف انقلاب، اسلام و نظام معرفی کنند. افرادی که در جايگاه‌هايی که مسوولان قرار دارند بايد تعقل و تدبر به خرج دهند تا التهاب بيشتری در جامعه ايجاد نشود.
نماينده اردکان با اشاره به رهنمودهای اخير مقام معظم رهبری برای پيگيری مسائل پس از انتخابات گفت: در همين راستا در نظر دارم تا طی نامه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی رئيس قوه قضائيه خواستار اجرای رهنمودهای رهبری از سوی ايشان شوم در اين نامه از ايشان می‌خواهم تا برای تطهير جبهه نظام، افرادی که در پيشگاه ملت محکوم هستند و با دخالت نابه‌جا و خودسری‌هايشان منجر به صدمه به نظام شده‌اند، در دادگاهی علنی محاکمه شوند.
دبيرکل فراکسيون خط امام در پاسخ به سوالی که به تصميم‌گيری نهايی اين فراکسيون در مورد چگونگی ارائه رای اعتماد به وزرای پيشنهادی دولت اشاره داشت گفت: همانطور که قبلا پيش‌بينی کرده‌ام، به نظر می‌رسد که آرای نهايی نمايندگان به وزرا کمی خفيف‌تر از پيش‌بينی آقای باهنر باشد و حداکثر دو وزير زن و يکی دو نفر از وزرای مرد معرفی شده رد شوند.
تابش در پاسخ به خبرنگار ايلنا که به شايعه انتشار دستور رهبری در صحن علنی مجلس به منظور ارائه رای به کليه وزرای معرفی شده اشاره داشت گفت: تا جايی که من می‌دانم رهبری هيچ پيام رسمی‌ای به مجلس نداشته‌اند البته ممکن است که برخی نمايندگان ملاقات‌هايی با ايشان داشته باشند و حرف‌های رهبری را به زعم خودشان اينگونه مطرح کرده باشند.
وی تاکيد کرد که هرگونه دستور رسمی از سوی رهبری بايد از کانال رئيس مجلس به نمايندگان ابلاغ شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016