یکشنبه 22 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفتر سياسی نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران، دکتر سروش را "مرتد" اعلام کرد، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس):ارگان رسمی دفتر سياسی نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران با انتشار نوشتار اهانت آميزی، عبدالکريم سروش را به خاطر نامه اعتراض آميز اخيرش به آيت الله خامنه ای «مرتد» اعلام کرد و از نامه سرگشاده دکتر سروش به عنوان « دست نوشته مرتدی چون حسين حاج فرج دباغ معروف به سروش» نامبرد.

«صبح صادق» ارگان دفتر سياسی سپاه پاسداران همچنين اکبر گنجی، محسن کديور و عطاء الله مهاجرانی را «حلقه خارج نشين کودتا» يا همان انقلاب مخملی مورد ادعای خود معرفی کرد و در نوشتاری سراسر اهانت آميز و توام با عصبيت به اين چهره های اصلاح طلب حمله کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارگان دفتر سياسی سپاه پاسداران با اشاره به حمايت دکتر سروش از مهدی کروبی در جريان انتخابات، درباره نامه اخير دکتر سروش نوشته که «در اين نامه که بيشتر به دست نوشته های گروهک منافقين شباهت داردخطاب به رهبری انقلاب بی شرمانه می نويسد:شما گفتيد که "حرمت نظام هتک شد" و آبروی آن به يغما رفت. باور کنيد که در تمام عمر خود خبری بدين خوشی از کسی نشنيده بودم. آفرين بر شما که نکبت و ذلت استبداد دينی را اذعان و اعلام کرديد. شادم که آخر الامر آه سحرخيزان به گردون رسيد و آتش انتقام الهی را برافروخت.»

ارگان دفتر سياسی سپاه پاسداران در ادامه مطلب اهانت آميز و خشمگينانه خود عليه سروش نوشته «اين پشمينه پوش زشت خو که ادبيات وزين پارسی را به خدمت انديشه فاسدش درآورده است، در بخشی ديگر از توهمات بوالهوسانه خود می نويسد:ما نسل کامکاری هستيم. ما زوال استبداد دينی را جشن خواهيم گرفت. جامعه ای اخلاقی و حکومتی فرادينی طالع تابناک مردم سبز ماست.»

ارگان دفتر سياسی سپاه پاسداران که تحت نظر نماينده آيت الله خامنه ای در سپاه منتشر می شود علاوه بر دکتر سروش از اکبر گنجی،محسن کديور و عطاء الله مهاجرانی نيز به عنوان« حلقه خارج نشين» نامبرده و ادعا کرد که اين چهرهای اصلاح طلب « اين روزها نمک خورده و نمکدان شکسته قلم و زبان ناتوان خود را در خدمت تهاجم به انقلاب اسلامی قرار داده اند.» و مدعی شد که« اين افراد که نام و نشان ناچيز خود را نيز از انقلاب اسلامی وام دارند امروز گوی سبقت را از سلطنت طلبان و گروهک رجوی و ... ربوده و تمام وقت در خدمت رسانه های صهيونيستی قرار گرفته اند.»

ارگان رسمی دفتر سياسی سپاه در اين متن اهانت آميز که با الفاظ توهين آميز و عصبيت شديد نويسندگانش همراه است علاوه بر حمله به سروش،گنجی،کديور و مهاجرانی، نوشته« آنچه در اين ميان محل تامل است سکوت سران داخلی فتنه سبز همچون موسوی و کروبی و خاتمی در برابر اين اظهار نظرهاست.»

ارگان دفتر سياسی سپاه در عين حال کروبی، موسوی و خاتمی را مورد تهديد کرده و با اين ادعا که« امروز ملت ايران منتظر است تا شاهد اعلام برائت اين مدعيان خط امام از کلام خارج نشينان دشمن انديشه امام باشند» نوشته« و گرنه فرضيه همگرايی آنان با گنجی و سروش و کديور و مهاجرانی به واقع نزديک خواهد شد.»

حمله شديد ارگان دفتر سياسی سپاه به دکتر سروش پس از آن صورت می گيرد که وی در روزهای اخير طی نامه سرگشاده خطاب به آيت الله خامنه ای نوشت «شما حاضر بوديد آبروی خدا برود اما آبروی شما نرود. مردم به ديانت و نبوت پشت کنند اما به ولايت شما پشت نکنند. شريعت و طريقت و حقيقت مچاله شوند اما ردای رياست شما چين و چروک نخورد. اما خدا نخواست. دل های سوخته و لب های دوخته و خون های ريخته و دست های بريده و دامان های دريده نخواستند و نگذاشتند. پاکان و پارسايان و پيامبران نخواستند. محرومان و مصلحان و ستم کشيدگان و ستم ستيزان نگذاشتند.»

او در اين نامه همچنين نوشته است«آقای خامنه ای، می خواهم به شما بگويم دفتر ايام ورق خورده است و بخت از نظام برگشته است، آبرويش به يغما رفته است و طشت رسوائيس از بام تاريخ افتاده است. کشف عورت شده است. خدا هم از شما رو گردان شده و ستاريت خود را باز گرفته است. آن دليری ها که در کنج خلوت و در پرده تزوير می کرديد فاش شده است. آه جگرسوختگان و جان باختگان و دهان دوختگان کارگر افتاده است و دامان و گريبان شما را سوخته است. خائفم که بگويم باب توبه هم به روی شما بسته شده است. شريعت هم از شما شفاعت نخواهد کرد که مشروعيت از شما گريخته است. ايران سبز از اين پس ديگر آن ايران سياه و ويران نيست. سبزی وسپيدی اين جنبش به عنايت و اجابت الهی بر سياهی جور شما پيشی گرفته است. خاک و آب و آتش و ابر و باد و مه و خورشيد و فلک در کارند تا به فرمان خدا بر عليه شما بشورند.»

دکتر سروش در نامه سرگشاده اش به آيت الله خامنه ای تاکيد کرده که «ما نسل کامکاری هستيم. ما زوال استبداد دينی را جشن خواهيم گرفت. جامعه ای اخلاقی و حکومتی فرادينی طالع تابناک مردم سبز ماست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016