چهارشنبه 25 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد؛ شارلاتانيسم ِ روان پريشانه (بخش دوم)، مسعود نقره کار

مسعود نقره کار
پديده "شارلاتانيسم احمدی نژادی" پديده ای نو و قابل بررسی ست. وقاحت، دروغ گويی و عوام فريبی ابزارهای سياست ورزی و سياست بازی ی اکثر رهبران و چهره های سياسی ايران بوده و هست، اما نه در گستره و ابعادی که "شارلاتانيسم احمدی نژادی" را شکل داده اند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خلاصه پرونده
ب : سابقه ی شارلاتانيسم احمدی نژادی:

شارلاتان کسی ست که " با زبان خوش مردم را فريب می دهد . حقه باز, چاخان , چاچول باز به عنوان واژگان مترادف شارلاتان بکار رفته اند . شارلاتان فاقد صلاحيت , توانايی و دانش لازم برای انجام کاری ست که
می خواهد انجام بدهد . او به داشتن آنچه که ندارد , تظاهر می کند .وقيح و پررو در طرح نظرات خود و يا در مخالفت با ديگران است . دروغگو , عوامفريب و مردم فريب است و در تحريف و قلب واقعيت استاد است.
شارلاتان برای اثبات نظر و حرف اش، به تحريک های احساسی و عاطفی و هيجانی و بهره برداری از باور های مردم رو می آورد و....
بخشی از پرونده ی آقای احمدی نژاد به سابقه ی شارلاتانيسم او اختصاص دارد, بخشی که در آن تمامی ويژگی های اشاره شده ثبت شده اند.

***

با استناد به قانون اساسی حکومت اسلامی ولی فقيه همه کاره ی اين حکومت است و رييس جمهور يک تدارکات چی و در زمره ی کارمندان و کارکنان ارشد بيت رهبری يا ولی فقيه است , و در بهترين حالت مقامی تشريفاتی است (۱). با اين حال آقای احمدی نژاد در آغازرياست جمهوری اش ادعا کرد کارهايی جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و بر قراری عدالت در جامعه انجام خواهد داد . ديری نگذشت که نشان داد ه شد او فاقد صلاحيت, لياقت , توانايی , دانش و جربزه ی لازم برای انجام همان دست کارهايی ست که ادعای انجام شان را داشت.
اين ها بخشی از ادعا های او در دور اول رياست جمهوری اش است:
- آوردن پول نفت به سر سفره‌های ملت
- دولت کارآمد و عدالت‌گستر وگفتمان خدمت به جای قدرت
- عدم وجود حرکت سختگيرانه در مورد حجاب بانوان ايرانی
- سلامت مديران , علمی کردن مديريت و مبارزه با فساد اداری
- پيشگيری از بروز شکاف بين دولت و مردم و کاهش تصدی گری دولت
- کاهش نرخ تورم از طريق کاهش هزينه‌های دولت و کاهش نرخ سود بانکی
- بسط توسعه سياسی از طريق بالا بردن قدرت نقد و مشارکت مردم
- بالندگی فرهنگ از طريق تقويت هويت ملی, تاريخی و اسلامی ايران.
همه ی ادعا های قوق مصرف صدور در سخنرانی ها و مصاحبه ها داشتند, قورت داده شدند و يا و روی کاغذ ماندند :
«... نفت بايد بر سر سفره‌های مردم باشد. بحث بر سر بی‌عدالتی، تخريب کرامت انسان‌ها و توسعه فقر و فساد است. بياييد در اين موارد گفت‌وگو کنيم. حرف‌های من خيلی روشن است. اگر در کانديدای خود نکات مثبتی می‌بينيد ما دست‌بوس و مخلص هستيم.»(۲)
او در اکثر سخنرانی های تبليغاتی اش قول داد پول نفت را برسر سفره های مردم خواهد آورد , بی عدالتی و فقر و فساد را از ميان برخواهد داشت و مانع تخريب کرامت انسانی خواهد شد.
اما نه فقط قول ها عملی نشد , برعکس, خلاف آنچه که گفته بود عمل کرد. و ضعيت اقتصادی و اجتماعی کشور , به ويژه وضع اقتصادی و معيشتی اقشار زحمتکش جامعه , گسترش فقر , بيکاری , تورم , گرانی , فساد مالی و بسياری از ناهنجاری های اجتماعی همچون اعتياد , فحشا و دزدی در جامعه نشان از ناتوانی ی او وبی پايه بودن قول ها وشعار های انتخاباتی او دارند. حتی کسانی که به او رای دادند صدای شان در آمد:
"...... من به شما رأی داده‌ام، اما خدا خدا می‌کنم که دست‌های غيبی اين بار عليه شما به کار افتند و مقدمات سؤال از شما را در مجلس فراهم آورند... تا شايد تلنگری بخوريد و از کارهای غيرمبنايی و کارشناسی‌نشده بپرهيزيد.
با اين وضعيت لجام‌گسيخته گرانی‌ها ....بايد نشست و عدالت به روش شما را تحليل کرد. با برنامه‌هايی که شما در گذشته از خود نشان داده‌‌ايد و در وضعيت عادی، اجناس دو برابر معمول رشد قيمت داشته‌اند، ......»(۳)
احمدی نژاد اما در سخنرانی ای در رابطه با سالگرد انقلاب بهمن تصويری به ظاهر" آماری " از عملکرد دولت و اوضاع ايران داد , تصويری غيرواقعی که درآن ميزان بيکاری حدود ۹% نشان داده شد در حاليکه لااقل نرخ بيکاری در ميان جوانان بيشتر از ۳۰% بود (۴) , او در شرايطی سخن از بهبود وضع اقتصادی و کاهش فقر و بيکاری می گفت که :«۱۱ درصد روسپيان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپيگری می‌زنند. اين آمار نشان می‌دهد که نه تنها به مساله بيکاری زنان بلکه به بيکاری مردان و پيامدهای آن نيز بايد توجه بيشتری شود " (۵).
رييس جمهور در نطق ها و قول های انتخاباتی از کرامت انسانی , مهرورزی و عدالت حکومت اسلامی گفته بود و وانمود کرده بود که خودش نيز مهرورز و عادل و آزاده است . اما مهرورزی و عدالت و آزادگی اش را, نه فقط درعدم تحمل دگرانديشان و مخالفان سياسی و عقيدتی خود , که در ضرب و شتم و شکنجه های علنی و خيابانی ی زنان بد حجاب و قربانيان بيکاری , فقر و بی سوادی, که " اراذل و اوباش" خوانده شدند, نشان داد. البته او به تدريج در سخنرانی های اش مهروزی و احترام و کرامت انسانی ی مورد نظرش را تعريف کرد . اين فرازی از سخنرانی اوست :
" ملت ايران با "چاقو" ی زنجان دست و پای بدخواهان به حقوق ملت ايران, و مخالفان,را قطع خواهد کرد."( ۶).
آقای احمدی نژاد انتقاد به بی لياقتی ها و نا کار آمدی ها ی اش را برنمی تابد و با روش های تبليغاتی عوامفريبانه و از موضع قدرت و موج سازی های ساختگی و غلو آميز که با وقاحت و عوامفريبی در آميخته است , منتقدان اش را خاموش می کند : " موج دوم انقلاب , گسترده تر و سهمگين تراز موج نخست بر پا شده است و....".(۷) " ما در سال گذشته پيروزی های بزرگی به دست آورديم. تعداد پيروزی های ما آن قدر زياد است که قابل شمارش نيست. ما نفت را بر سر سفره ی مردم برديم. دختر بچه ی شانزده ساله ای که کلاس سوم دبيرستان است به کمک برادرش در آشپزخانه انرژی هسته ای توليد کرده است و الان جزء دانشمندان هسته ای کشور است " (۸)
وقاحت و پررويی احمدی نژاد نيزدر اين پرونده گستره و ابعاد حيرت انگيز اش را نشان می دهد . به نمونه هايی اشاره می کنم:
احمدی نژاد ادعا کرد ه است : "..... در ايران کسی زير ۱۸ سال اعدام نمی‌شود. همه کشورها دارای قوانين جزايی هستند و قوانين جزايی ما بسيار مترقی و کامل است. برخی طوری تفسير می‌کنند که گويی در ايران هر روز نوجوانان اعدام می‌شوند که البته چنين نيست."
و اقعيت اين است حکومت اسلامی اکثر خردسالان مجرم را در زندان ها نگهداری می کند تا هنگامی که آنان به سن ۱٨ سال برسند , و سپس آن ها را اعدام می کند. با اين حال مواردی از اعدام نوجوانان زير ۱٨ سال وجود داشته که برای نمونه به اعدام عاطفه ۱۶ ساله در نوشهر می توان اشاره کرد. اما علی رضا جمشيدی از مسؤلين قوه قضايی, اعدام نوجوانان زير ۱٨ سال را انکار نمی کند , توجيه شرعی می کند : "ما در قانون، اعدام برای اشخاص زير ۱۸ سال نداريم، آنچه که ما در قانون برای اشخاص ۱۵ تا ۱۸ سال داريم، قصاص است" .حکومت اسلامی ايران در سال ۲۰۰۸ تعداد ۶ اعدام نوجوان زير ۱۸ سال داشته است و بالغ بر ۱۳۰ متهم نوجوان ديگر نيز محکوم به مرگ هستند. (۹)
احمدی نژاد در باره همجنس گرايی و همجنس گرايان گفته است "... در ايران اين کار، کار خيلی زشتی محسوب می‌شود و عموم مردم از اين کار بدشان می‌آيد." ,"...اين کار در دين ما کار ممنوعی محسوب می‌شود و می‌دانيد که دستورات خدا به نفع بشر است.... اين قانون را هفتاد سال است که داريم و از قبل از پيروزی انقلاب اسلامی تصويب شده است......".(۱۰)
اينکه پيش از حاکميت حکومت اسلامی همجنس گرايان به "جرم" همجنس گرايی در ايران اعدام می شدند و يا به قتل می رسيدند , واقعی نيست. حکومت اسلامی واضع قوانين همجنس گرا کشی در ايران و مجری آن , گاه به فجيع ترين شکل است : "..... در حکومت اسلامی مجازات همجنس بازی مرگ است و نوع مرگ را قاضی تعيين می کند (ماده ۱۴۱) و ....اگر دو طرف عمل همجنس بازانه هر دو بالغ و عاقل باشند و داوطلبانه آن را انجام داده باشند مجازات برای هر دو مرگ است" (ماده ۱۴۲)...."
آقای احمدی نژاد در پاسخ به اين سوال که " چرا روابط ميان ايران و امريکا قطع و تيره است" , گفت: " ما با هيچکس مشگلی نداريم " و :".... ما علاقمند به روابط دوستانه با همه کشورها از جمله مردم آمريکا براساس احترام و عدالت هستيم ...."و"... آمريکا خود رابطه‌اش را يک طرفه با ما قطع کرد. ما علاقه ‌منديم با کشورهای مختلف روابط دوستانه‌ای داشته باشيم...." ؛" و "....دولت آمريکا ۲۸ سال قبل به صورت يک‌طرفه و يک‌جانبه روابط خود را با ايران قطع کرد در صورتی که ما خواهان روابط با تمام ملت‌ها بوديم،.....»
حکومت اسلامی با بسياری از کشور های جهان , بويژه امريکا و اسراييل مشگل دارد, و بار ها رهبران اين حکومت و شخص آقای احمدی نژاد وجود چنين مشگلی را با بانگ بلند و با افتخار مطرح کرده اند .آقای احمدی نژاد اما به نقش اشغال سفارت امريکا توسط دانشجويان همفکرش در بروز و تداوم قطع و تيره گی اين روابط اشاره نمی کند . او درست می گويد که کودتای ۲٨ مرداد بر روابط ايران با امريکا تاثير گذار بوده است اما نقش روحانيون در تضعيف دولت دکتر محمد مصدق در زمان کودتا, و دشمنی حکومت اسلامی و دولت آقای احمدی نژاد با مصدق را کتمان می کنند. روح الله حسينيان , مشاورسابق واز نزديکان آقای احمدی نژاد, با استناد به اسناد ی که در اختيار دارد به عنوان يک " پژوهشگر تاريح " ! گفته است :".... مصدق قدرت طلبی بود که به دنبال تحکيم موقعيت، قدرت و جای پای خودش بود در آن زمان علما نسبت به دربار بدبين نبودند و حتی بدبينی آنها نسبت به مصدق بيشتر بود. (۱۱)
,احمدی نژاد ادعا کرده است که منظوراش ازمحو اسراييل از نقشه جهان اين است که : ".... يک رفراندوم آزاد با حضور مردم فلسطين در اين منطقه برگزار شود تا مردم آزادانه سرنوشت خود را تعيين کنند...." و« ....در واقع ما پيشنهاد داديم که رفراندوم آزادی در فلسطين زير نظر سازمان‌های بين‌المللی برگزار شود و فلسطينی‌ها نوع حکومت خود را در يک انتخابات آزادانه انتخاب کنند. " ,".....وقتی می‌گوييم اين رژيم محو شود يعنی اين که آدم‌کشی، ترور و تجاوز و اشغال‌گری محو شود."
آقای احمدی نژاد در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران که از او پرسيد," سازمان‌های حقوق بشر آمريکا مطرح کرده‌اند که در ايران حقوق بشر رعايت نمی‌شود و تعدادی از روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نويسان تحت فشار هستند"؛ گفت:«سازمان‌های حقوق بشر آمريکا مثل ديگر سازمان‌های آمريکا هستند و اظهارنظر آنها ارزش حقوقی ندارد و در واقع آنها از موضع سياسی اظهارنظر می‌کنند.» , و تاکيد کردند :" در مقايسه با آمريکا، حقوق بشر در ايران وضعيت نسبتا خوبی دارد...." . ايشان در پاسخ به اين سوال که «شما صحبت از آزادی کرديد ولی گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از روزنامه‌نگاران ايرانی تحت فشار هستند و اگر روزنامه‌نگاری در ايران از مسؤلان انتقاد کند مورد مجازات قرار می‌گيرد»، گفت:« چيزی که در ايران مجازات ندارد حرف زدن عليه مسؤلان است. البته اگر کسی حقوق ديگری را زير پا بگذارد با آن برخورد قانونی می‌شود، ولی انتقاد از مسؤلان به صورت مطلق آزاد است.» ,« من خبر ندارم که کسی تاکنون به خاطر انتقاد از رييس جمهور و مسؤل اجرايی کشور مورد تعقيب قرار گرفته باشد. در ايران آزادی خيلی بيشتر آن چيزی است که شما فکر می‌کنيد. ....». پيش تر نيز احمدی نژاد از اين دست ادعا های وقيحانه مطرح کرده بود:
درپاسخ به سوال خبرنگار شبکه NRC هلند درخصوص ميزان آزادی در ايران ادعا کرد : " .... در ايران آزادی کامل و مطلق وجود دارد و همه شخصيت‌ها و گروه‌ها می‌توانند آزادانه نظر خود را اعلام کنند...."(۱۲)
آقای احمدی نژاد ادعا کرد ه است : "... در ايران آزادی بيان وجود دارد و هر کسی می‌تواند اظهارنظر کند "....در ايران کسی در زندگی شخصی افراد تفحص نمی‌کند و به کسی در خانه‌ خود کاری ندارد..." او در پاسخ به سوالی ديگری مبنی بر وجود فضای خفقان در ايران و زندانی شدن فعالان سياسی گفت: اين حرف‌‏ها، حرف‌‏های آمريکا و رژيم صهيونيستی است و در ايران آزادی مطلق وجود دارد و قانون بر آن حاکم است...", ".. آيين دادرسی ما مترقی ترين قوانين دادرسی جهان است و هر کس می تواند پنج بار فرجام خواهی کند." , "......هر کسی جرمی داشته باشد دادگاه به صورت علنی و با حضور وکيل به جرايم اورسيدگی می کند ضمن اينکه ۹۸ درصد مردم ايران طرفدار نظام هستند و نيازی به اينگونه اقدامات (زندانی کردن) نيست..".احمدی نژاد برای نشان دادن حد آزادی در ايران گفت :" همه ساله چندين تظاهرات ده‌‏ها ميليون نفری به نفع نظام در ايران برگزار می‌‏شود و مردم داوطلبانه در آن حضور دارند."
آقای احمدی نژاد وجود زندانی سياسی در ايران را " حرف های امريکا و صهيونيست ها " قلمداد کرد و گفت در حکومت اسلامی به دنبال حذف " زندان " است, پروژه ای که آيت الله خمينی واسدالله لاجوردی طراح اش بودند, پروژه اين است: کشتار زندانيان و آباد کردن گورستان ها , و تغيير نام زندان ها با نام هايی همچون کارگاه و آسايشگاه و آموزشگاه و دانشگاه , و چنين نام هايی در نگاه وقيحانه ی احمدی نژاد ماهيت زندان را تغيير می دهند.
او بارها ادعا کرده است در حکومت اسلامی کسی در زندگی خصوصی افراد تفحص نمی کند , که البته منظور خود را از " زندگی خصوصی "به کسی در خانه‌ خود کاری نداشتن " بيان می کند . و اين در شرايطی ست که دستگاه های عريض و طويل تفتيش عقايد حکومتی , حتی کودکان دبستانی را برای پاسخ به اين پرسش تحت فشار قرار می دهند که آيا پدر و مادر شان در خانه نماز می خوانند ؟ ويا آداب و قوانين اسلامی را در مستراح رفتن شان رعايت می کنند ؟. هجوم ماموران حکومت اسلامی به ميهمانی های مردم , که در خانه های شان برگذار می کنند و ضرب و شتم و زندانی کردن آنان, که از کار های روز مره ی مامورين حکومت اسلامی ست نيز پوشيده نمانده است .
آقای احمدی نژاد در پاسخ به اين سوال که چرا ايشان و دولت اش به خواست ها و نظرات جامعه ی بين المللی در رابطه با برنامه ی هسته ای حکومت اسلامی توجه نمی کنند , گفت: " کدام جامعه بين لمللی ؟ ", "..... اين دنيايی که شما از آن حرف می زنيد کجا است .آيا دولت آمريکا و چند متحد اروپايی آن را تمام دنيا می دانيد؟ ناراحتی غرب از ملت ايران موضوع تازه و جديدی نيست ....", و وقتی پاسخ شنيد امريکا , اروپا, روسيه , چين و.... بلافاصله به کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی , که از برنامه ی هسته ای " صلح آميز" حکومت اسلامی حمايت کرده اند, اشاره کرد و ادعا کرد اکثر کشور ها و مردم جهان حامی برنامه هسته ای حکومت اسلامی هستند (۱۳). احمدی نژاد همچنين مدعی شد دولت او با " آژانس بين المللی انرژی اتمی " همکاری کرده و خواهد کرد(۱۴). ايشان تاکيد کردند: "... عقب ماندگان سياسی به دنبال سلاح هسته‌يی هستند..".
اما واقعيت اين است که کشور های مورد اشاره آقای احمدی نژاد و " جمعيت " مورد نظر او با فعاليت های هسته ای "صلح آميز "حکومت اسلامی موافق اند نه با فعاليت های " غير صلح آميز ". نگرانی ها پيرامون استفاده " غير صلح آميز " از برنامه ی هسته ای ست, که با توجه به ماهيت حکومت اسلامی امری قابل فهم است.

دروغگويی , عوامفريبی و مردم فريبی شاخص ترين ويژگی ی آقای احمدی نژاد است
احمدی نژاد در مبارزات انتخاباتی دور اول رياست جمهوری وانمود کرده بودکه لااقل به آزادی های فردی مردم احترام خواهد گذاشت, او گفت :
"........واقعا" مشکل ما اينه که مدل موی بچه ها چه جوری باشه ؟.....واقعا" مشکل ما اينه که مردم چه لباسی بپوشند؟...... نه مشگل ما اين چيزها نيست." (۱۵) اما در دوره اول رياست جمهوری اش بيش از دوره های پيشين به مدل موی بچه ها و لباس مردم کار داشت و به همين خاطر بسياری از جوانان مورد, تحقير , آزار و اذيت و ضرب و شتم ماموران حکومتی قرار گرفتند و بازداشت و زندانی شدند.
احمدی نژاد در رابطه با ماجرای " هاله نور" درمصاحبه با مايک والاس از شبکه تلويزيونی CBS که پرسيد:" اين درست است که شما گفته ايد در هنگام سخنرانی در اجلاس سازمان ملل هاله نوری آمد وشما را احاطه کرد و....؟" , با آنکه گفته اش ضبط ويديويی نيزشده است , به انکار و دروغ متوسل شد وگفت " اين موضوع را در روزنامه ها خوانده است".(۱۶)
نشانه های اين خصايل را آشکارا در سخنرانی جنجالی اش در دانشگاه کلمبيا نيز می توان يافت .(۱۷) .احمدی نزاد در اين سخنرانی ادعا کرد: " در ايران همجنس باز مثل کشور شما وجود ندارد,در ايران اين چيزها وجود ندارد, چنين چيزی در ايران وجو خارجی ندارد..." و" زنان نيز از آزادی کامل برخوردارند" (۱۸) اين سخنرانی نه فقط از جانب اصولگرايان حتی از سوی اصلاح طلبان حکومتی نشان موفقيت و پيروزی اسلام بر کفر قلمداد شد.(۱۹)
".....امروز ملت ايران حتی در بين يهوديها ,بودايی ها و مسيحی ها جزو عزيز ترين ملت هاست "(۲۰)
"..... بيش از ۲ ميليارد جمعيت از دست يابی ايران به انرژی هسته ای خوشحال شده و جشن گرفتند....."(۲۱)
آقای احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره وضع اقتصادی مردم ايران گفت: ".... ما مردمی که زير خط فقر باشند آنطور که درآمريکا هست نداريم. لزوما، شرايط اقتصادی ما و آمريکا متفاوت است و تفسير اعداد و آمار مربوط به اقتصاد دو کشور نيز تفاوت دارد...." . واين هنگامی ست که اعلام می شود:".... حدود ۵۰% جمعيت ايران زير خط فقر زندگی می کنند, ۱۰ ميليون نفر بيکار، ۷ ميليون معتاد، ٣۵ هزار کشته در حوادث رانندگی (مقام اول در جهان) " آمار های مربوط به جامعه ای ست که احمدی نژاد رييس جمهور آن است .آ
".....فصلنامه «آمار اقتصادی» که توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود، با محاسبات گوناگون نشان داده است که دست کم چهارده ميليون نفر در ايران زير خط فقر هستند.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، در گزارش که مستند به آمار رسمی است و در اداره تحقيقات و مطالعات آماری بانک مرکزی تهيه شده، خط فقر با سه روش ميانگين هزينه، ميانه هزينه‌های درآمدی و مصرف کالری محاسبه شده است. در روش ميانگينی، ۵۰ درصد ميانگين هزينه افراد جامعه، به عنوان مرز خط فقر تعيين می‌شود.
در روش محاسبه ميانه درآمد جامعه، خط فقر ۵۰، ۵۵ و ۶۰ درصد ميانه درآمد جامعه در نظر گرفته شده؛ به اين معنا که فقير شخصی است که کمتر از نصف افراد معمولی جامعه درآمد دارد. در روش مصرف کالری نيز فقير، شخصی در نظر گرفته شده که قادر به تأمين ۲٣۰۰ کالری حداقل غذای مورد نياز يک انسان نيست.
نتايج اين مطالعات نشان می‌دهد که به رغم تبليغات انجام‌شده، افراد زير خط فقر در ايران در دو سال نخست دولت نهم بيشتر شده و از ۱٨ درصد به ۱۹ درصد جامعه رسيده‌اند، يعنی اکنون معادل چهارده ميليون نفر در زير خط فقر به سر می‌برند.
گزارش بانک مرکزی از آن جهت قابل توجه است که با توجه به تورم شديد در يک سال گذشته ـ که دو برابر سال ٨۵ شده است ـ و نيز افزايش حدود ۱۰ درصدی درآمد حقوق‌بگيران، افراد زير خط فقر در جامعه به شدت در يک سال گذشته افزايش يافته‌اند.
در اين گزارش، بنا بر روش ميانگين نرخ خط فقر برای هر فرد در ماه در سال ۱٣٨۵، ۷٣ هزار تومان تعيين شده است که با احتساب تورم آغاز سال ۱٣٨۷، اين رقم به بيش از يکصد هزار تومان می‌رسد. به اين معنا که اگر درآمد يک خانوار چهار نفره شهری در کشور، کمتر از چهارصد هزار تومان در ماه باشد، آن خانواده زير خط فقر به شمار می‌رود....."( ۲۲)
غلامعلی رجايی که از "خودی" های حکومتی ست نيز پيرامون حضور "احمدی‌نژاد در منی" و دروغگويی و عوامفريبی احمدی نژاد می نويسد:
" ......از سرکشی چند کاروان بازگشته‌ام که می‌بينم دور و بر ستاد و بعثه شلوغ است ...معلوم می‌شود جناب رئيس‌جمهور برای ايراد سخنرانی به محل بعثه رهبری آمده‌اند و سخنرانی‌شان پايان يافته است. دوستان را که می‌بينم، می‌گويند: نبودی؟ گفتم: نمی‌دانستم. می‌پرسم: فرمايش‌های ايشان چه بود؟ گفتند: هيچی باز نقش امام زمان(عج) در هدايت سخنرانی ايشان در دانشگاه کلمبيا و خواباندن جو به نفع او و ... و اين‌که مسائل مملکت همه تحت نظر و دخالت حضرت حجت اداره می‌شود! دوستان سری تکان داده و ‌گفتند: واقعا ايشان چگونه اين‌گونه استدلال‌ می‌کند که آقا امام زمان مملکت را اداره ميکند وهمه هيچکاره اند؟دوستان می گفتندآقای رييس جمهورچگونه نمی داند که اگرقرارباشد مسائل مملکت ما راآن حضرت اداره و سرپرستی کنداين امر که فقط شامل مسايل هسته ای نميشودو لابد مسائل منفی و معضلات و فسادهای موجود در جامعه ما راهم به نحوه دخالت ايشان مرتبط ومربوط می گرداند!و......" (۲۳)
دروغگويی های بی پايان احمدی نژاد را می بايد به حساب حس حقارت غالب بر ذهن و فکر و و کردار او گذاشت . اين گفته ی پيامبر ست که احمدی نژاد خود را عبد و پيرو او می داند"
" دروغگو، دروغ نمی‌گويد مگر به سبب حقارتی که در نفس خود دارد."

ادامه دارد

****************
منابع وزير نويس :
۱- نگاه کنيد به تارنمای " مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه علميه " - " ولايت فقيه در قانون اساسی".
و ر.ک به تارنمای مهر انگيز کار, بررسی حقوق مردم در قانون اساسی,
http://www.mehrangizkar.net/archives/000288.php
http://tafatton.ir/plugins/content/content.php?content.213
ر.ک به:
۲- خبرگزاری ايسنا , ۳۰ خرداد ۱۳۸۴
۳- پيام احمدی نژاد برای سفره های خالی, بازتاب ۲ بهمن ۱۳۸۵
۴- متن کامل سخنرانی آقای احمدی نژاد, در سالگرد انقلاب را می توانيد در اکثر سايت ها بخوانيد ( ۲۳و ۲۴ بهمن ۱۳۸۶)
۵- گزارش از روزنامه آفتاب؟ ۱۱ شهريور ۱٣٨۵
۶- سخنرانی احمدی نژاد , روز چهار شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ در زنجان
۷- ضيافت افطارشنبه ۲۲مهر ۱۳۸۵(۱۴ اکتبر ۲۰۰۶)
۸- برای ديدن ويديو اين سخنرانی ,به " يو تيوب " , ادرس زير مراجعه کنيد.
http://www.youtube.com/results?search_query=ahmadinejad+speech+about+16+years+old+girl&search_type=&aq=f
۹- محمود احمدی نژاد , سه شنبه ۲٣ سپتامبر ۲۰۰٨ در اجلاس سالانه ی سازمان ملل متحد در نيويورک سخنرانی کرد. ايشان پيش از سفر به نيويورک و نيز طی اقامت در نيويورک مصاحبه ها يی با " لس آنجلس تايمز , ان , پی , آر , لری گينگ (شبکه تلويزيونی سی.ان.ان) , جمع خبرنگاران در نيويورک , امی گودمن و ..... " برگزار کرد
مجموعه ی اين مصاحبه ها در تارنما های اين شبکه های راديويی و تلويزيونی واينترنتی و نشريه های مورد اشاره , در دسترس اند . ترجمه سخنرانی ها و اکثر مصاحبه ها را نيز در تارنما های فارسی زبان – بويژه تارنمای گويا - می توانيد بخوانيد.
۱۰- منبع شماره ۹
۱۱- روح الله حسينيان در جمع دانشجويان شهيد بهشتی , فارس – گويا ٣ مهر ۱٣٨۷
۱۲- مصاحبه ی رسانه ای محمود احمدی نژاد, ۶ شهريور ۱٣٨۶
۱۳-"..... به گزارش خبرنگار «بازتاب - تابناک»، در طول دو سال گذشته دکتر احمدی‌نژاد به ۳۵ کشور خارجی سفر کرده که در اين ميان جمهوری آذربايجان و ترکمنستان سه بار، عربستان سعودی، ونزوئلا، مالزی و سوريه دو بار، کشورهايی بوده‌اند که احمدی‌نژاد بيشترين سفر را به آنها داشته است.
ارمنستان، قزاقستان، قرقيزستان، افغانستان، الجزاير، ‌بلاروس، کويت، عمان، امارات، قطر، اندونزی، چين، سنگال، گامبيا، کوبا، نيکاراگوئه و اکوادور ديگر کشورهايی بوده‌اند که احمدی‌نژاد به آنها سفر کرده است.
دکتر احمدی‌نژاد با انجام ۳۵ سفر خارجی در کمتر از دو سال، رکورددار سفرهای خارجی در ميان روسای
جمهور شد. " - تارنمای بازتاب , آبان ۱٣٨۶
۱۴- دويچه وله ( صدای آلمان) – عصرنو – ۲۴ سپتامبر ۲۰۰٨
۱۵- از پيام های تبليغاتی احمدی نژاد , خرداد۱۳۸۴
http://www.youtube.com/watch?v=onNzrNEFs1E&feature=related - ۱۶
۱۷- متن کامل سخنان رييس دانشگاه کلمبيا , ترجمه مهدی طلعتی , سايت ايران امروز , ۵ مهر ماه ۱۳۸۶
۱۸- متن سخنرانی احمدی نژاد در دانشکاه کلمبيا , مهر ماه ۱۳۸۶
۱۹- عطاء الله مهاجرانی وزير ارشاد دولت خاتمی در موضع گيری اش اعلام کرد:
" ... به گمانم رقابت های سياسی در داخل و نقد و نظرهايی که به جای خود درست و به هنگام است، نبايد موجب شود که در داوری منصف نباشيم. اين سخنرانی رييس جمهور و ايران را در موضع مظلوميت و حقانيت قرار داد... خداوند خواست برغم همه اين تدبيرها و تفتين ها، سخنرانی رييس جمهور فرصت تازه ای برای ايران باشد.علاوه بر بازندگی اسراييل، رييس دانشگاه کلمبيا هم باخت. ( خبرنگار سياسی فارس, ۵ مهر ۱٣٨۶).
۲۰- سايت" گويا" , اول تير ماه ۱۳۸۵
۲۱- احمدی نژاد در جمع مردم شهرستان زرنديه , پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۵
۲۲– تابناک , ۱۲ مرداد۱٣٨۷
۲۳- غلامعلی رجايی , به شيطان سنگ بزنی , دراز تر می شود!, سايت تابناک, ۲۱ بهمن ۱۳۸۶


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016