پنجشنبه 2 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد، شارلاتانيسم ِ روان پريشانه (بخش پايانی)، مسعود نقره کار

مسعود نقره کار
ويژگی های ِ روانی بنيادگرايی اسلامی، يعنی روان پريشی و شارلاتانيسم را گفتار و کردار احمدی نژاد بازمی تاباند. اين مسير از توهم هالهِ نور شروع و با عبور از تلمذ از واژه ی هلو و حضور پنجمين باره اش در نيويورک ادامه می يابد. برای پيشگيری از حضور احمدی نژادها در قدرت و درمان احمدی نژادها چه بايد کرد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيشگفتار

بخش پايانی ِ اين سلسله مقاله با سفر احمدی نژاد به نيويورک و سخنرانی اش در اجلاس سازمان ملل همراه شد, اجلاسی که احمدی نژاد شيفتگی ِشگفت انگيزی به شرکت در آن از خود نشان داده است و هر ساله برای آموزش " ادب و اخلاق و فرهنگ و سياست " به رهبران کشور های جهان و مردم جهان در آن حضور يافته است. پيش از احمدی نژاد يک بار علی خامنه ای , يک بار محمد خاتمی در اين اجلاس شرکت کردند. هاشمی رفسنجانی طی ۸ سال رياست جمهوری اش در اين اجلاس شرکت نکرد, واغلب وزيران خارجه به اين اجلاس فرستاده شدند.
مصاحبه ها و سخنرانی احمدی نژاد در اين سفرنيز بار ديگر بر آنچه در اين مقاله ها اشاره شده بود مهر تائيد زد, به ويژه بر" شارلاتانيسم احمدی نژادی ", که در مقاله ای ديگر به آن ها خواهم پرداخت.
احمدی نژاد در اين سفر نماينده يهودی های ايرانی در مجلس اسلامی را همراه خود کرده است تا به اين " وسيله " نشان دهد که اقليت های مذهبی در ايران آزادند, آيا عوامفريبی درچنين گستره ای را جهان تجربه کرده است ؟
احمدی نژاد در بدو ورود به نيويورک در کنفرانس خبری با سردبيران ارشد و خبرنگاران خبرگزاری آسوشيتدپرس و شبکه تلويزيونی ای‌پی‌تی‌ان شرکت کرد و در باره رخداد های مربوط به انتخابات گفت :
"....ما مخالف هرنوع خونريزی هستيم ، متاسفانه حدود سی نفر در اين حوادث کشته شدند ، که البته در امريکا روزانه بيش از اين تعداد بدست پليس کشته می‌شوند... آرزو می کنيم روزی اسلحه‌ها به قلم تبديل شوند... در شرايطی آشوب اينگونه موارد بروز می‌کند که دولت ايران در بروز آن نقشی نداشته است ،برخی دولت‌های غربی دراين حوادث نقش بارزی داشتند که البته در آن عده‌ای ازطرفداران دولت و رهگذران نيزکشته شدند."(۱).

احمدی نژاد، "هلو" و بيماری ِ روانی

پس از" انتخاب "شدن مجدد آقای احمدی نژاد به رياست جمهوری حکومت اسلامی,اليور استون, کار گردان امريکايی بار ديگر به صرافت فيلم ساختن در باره ی احمدی نژاد افتاده است . تهيه کننده ايرانی پروژه مستند «احمدی نژاد» که اين خبر را اعلام کرد ,اظهار داشت :".. از نظر ما حضور اليور استون در ايران بلامانع است چرا که سبب می‌شود مردم جهان به شناخت دقيق و حقيقی از کشورمان، رئيس جمهور و مردم ايران برسند اما در اين زمينه وزارت ارشاد تصميم گيرنده است و منتظر هستيم تا تيم جديد وزارت ارشاد در معاونت سينمايی مستقر و مجوز ساخت اين مستند را صادر کنند".(۲)
حدود دوسال قبل نيز اوليور استون چنين تمايلی را اعلام کرد ه بود, اما از انجام آن منصرف شد.در آن هنگام آقای مهدی کلهر در مورد تمايل استون برای ساخت فيلمی از احمدی ‌نژاد اعلام کرد, اين " امری طبيعی است چون ايشان ( احمدی نژاد)، از نظر جهان يک شخصيت جذاب است ..."(۳)
اليور استون سوژه ای جذاب برای " فيلم کردن"؟ برگزيده است. آيا برای نشان دادن توهم ها و هذيان ها و انحراف روانی و رفتاری ِ ريز و درشت يک رياست جمهور و نيز بنيادگرايی اسلامی سوژه ای مناسب تر از احمدی نژاد می توان يافت؟ سوژه ای که از توهم هاله ِ نور تا تلمذ از واژه ی هلو به فيلم ويژگی ای يگانه خواهد داد. به ويژه هلوی مذکر کابينه ی احمدی نژاد که سبب شده ا ست تا بر نشانه های اختلال های روانی احمدی نژاد , برخی از روان شناسان نشانه ی " مشگلات جنسی " نيز بيافزايند. (۴), و اين نه فقط در داخل کشور, و حتی خودی ها, که در سطح جهان هم سبب انبساط خاطر خواهد شد , برای نمونه : " ..... به هنگام تمجيد محمد رضا باهنر از دکتر لنکرانی، برخی از نمايندگان با خنده "هلو" "هلو" کردند، اشاره اين نمايندگان به توصيف احمدی‌نژاد از لنکرانی بود که در برنامه تلويزيونی گفت: آقای لنکرانی مثل هلو می ماند آدم دلش می‌خواهد او را بخورد" (۵) .
البته در اين ميانه به زبان و گفتار لات منشانه و " لمپنی" ی احمدی نژاد نيز بايد توجه داشت . احمدی نژاد در سخنرانی های مکتوب اش از زبان و گفتار اش فاصله می گيرد, به اين دليل که متن سخنرانی های اش را ديگران می نويسند , اما در مصاحبه ها و سخنرانی های شفاهی اش با زبانی لات منشانه و " لمپنی " به احمدی نژاد واقعی نزديک می شود.
"......من شنيده‌ام که بعضی دوستان می‌خواهند نمره‌ دولت را ۲۰ بدهند، ... ولی در اين معاملات ۲۱ هم می‌شود داد. " و اين تکرار حکايت همان نمره گرفتن های شعبان بی مخی ست. (۶)
به گزارش «شفاف» در ستون سياست به روايت همولايتی نشريه "يالثارات" احمدی نژاد به انگليس هشدار داده است , "انگليس از دخالت در امور ايران دست بردارد والا سيلی خواهد خورد" و...(۷)
و البته شگفت انگيز نيست اگر احمدی نژاد از " ادب " هم سخن بگويد :
"...... مردم بدانند ما بر اين عهد خود پای بند هستيم و توهين وافترا و بی ادبی ها هرگز ما را از راه نورانی اجرای عدالت باز نخواهد داشت." (۸)

تشخيص بيماری

بيماری روانی اختلال درکارکرد پديده ها و روند های روانی و عصبی , و در نتيجه بروز ذهنيات , افکار و کردار غير طبيعی و غير متعارف است . عوامل متعددی( مولتی فاکتوريال ) برای بروز اين بيماری ها شناخته شده است , اين عوامل تن کرد شناسانه ( فيزيولوژيک), زيستی – روانی و اجتماعی و فرهنگی هستند. ارثی و ژنتيک بودن بيماری های روانی در درصدی از اين بيماری ها اثبات شده است . اختلال های" شيميايی" درخون ( بيو کميکال و هورمونال ) و عوامل محيطی ( خانوادگی و اجتماعی و فرهنگی – دينی يا مذهبی ) , اختلال ها و ضايعه های جسمانی , به ويژه اختلال در کارکرد و ضايعه های دستگاه عصبی مرکزی از عوامل بروز نشانه های اختلال های روانی و بيماری روانی هستند.
اقای احمدی نژاد نشانه های فراوانی که دال بر اختلال های روانی, روان نژندی و اختلال های شخصيتی هستند , از خود بروز داده اند . برخی از پزشکان و روانپزشکان و روان شناسان تنها نشانه هايی از بيماری روانی در احمدی نژاد می بينند, برخی ديگر او را مبتلا به روانپريشی اسکيزو افکتيو( نوعی شيزوفرنی يا روان پارگی يا عاطفه گسيختگی که هم اختلال خلقی و هم اختلال روانپريشی ست ) می دانند. از اختلال شخصيتی پارانوئيد ( شک و بدگمانی و...) و نشانه های اختلال های نارسيستيک ( خود شيفتگی بدخيم ) و ساديستيک ( آزار بارگی )و اختلال شخصيت ضداجتماعی ( دروغگويی و فريبکاری ) نيز سخن گفته شده است., برخی بر اين مجموعه اختلال خلق و خويی ( مانيک – دپرسيو) و دو قطبی يا اختلال خلقی ادواری, به ويژه نشانه های اختلال مانيکی( مانيا) را نيز اضافه می کنند و توهم ها و هذيان های او را ناشی از ابتلا به اين بيماری دانسته اند. برخی ا ز پزشکان , روان پزشکان و روان شناسان تشخيص های احتمالی برای بيماری او مطرح کردند و احتمال می دهند احمدی نزاد "اختلال روانپريشی گذرا" داشته است. ( ۹)
آنان که دستی در عالم طب دارند می دانند که بدون حضور و همکاری شخصی که مشکوک به بيماری ست, و بدون همياری و همکاری خانواده و نزديکان اين شخص و نيز در دست داشتن سابقه ی دقيقی از گذشته ی " بيمار" تشخيص قطعی ِ بيماری ِ روانی امکان پذير نخواهد بود.بنابراين با توجه به اينکه آقای احمدی نژاد برای ارزيابی روانی تحت نظر پزشک , روانپزشک و روانشناس قرار نگرفته است , و هيچگونه گزارشی نيز در اين رابطه انتشار نيافته است , تشخيص های موجود در حد تشخيص های احتمالی خواهد بود و بر اساس نشانه های اختلا ل های روانی و عصبی او نمی توان به تشخيص قطعی يک يا چند بيماری دست يافت.

پيشگيری

در جوامعی شبيه به جامعه ی ما بيماری ی روانی يک داغ , ننگ و انگ پنداشته می شوند, و بيان اش را نيزنوعی تحقير و يا توهين تلقی می کنند, به همين دليل با وجود شيوع بيماری های روانی در ايران ، در صد ناچيزی از مبتلايان به پزشک و روان پزشک مراجعه می کنند . گريز از داغ و ننگ و انگ بيماری روانی ، مانعی بزرگ برای مراجعه بيمار جهت درمان است . در حاليکه بيماری روانی نيز نوعی بيماری ست مثل ساير بيماری ها که درمان نکردن و پنهان نگه داشتن اش برای بيمار و اطرافيان اش می تواند خطرناک و مرگبار باشد.داغ وانگ بيماری روانی نه فقط بيمارکه خانواده او را هم دربر می گيرد و آن ها را هم دچار انزوا می کند. در حکومت اسلامی انگ و برچسب بيمار روانی سبب محروميت های اجتماعی نيز می شوند, به نظرمی رسد تنها جايی که حکومت اسلامی تبعيض ميان بيماران روانی و اشخاص سالم قايل نمی شود در عرصه ی قضايی ست , بهمين جهت دست به مجازات و حتی اعدام " مجرمانی " که اختلال روانی داشته اند زده است ( مثل اعدام عاطفه ی ۱۶ ساله که گفته شده است نشانه هايی از اختلال های روانی داشته است, و يا برخی از زندانيان سياسی که اعدام شده اند. ).
راه کاهش يا از ميان بردن پديده ی انگ زنی آموزش و افزايش آگاهی مردم در باره ی اين نوع بيماری هاست . بايد اين آگاهی همگانی شود که بيماری روانی دربسياری موارد قابل کنترل و گاه قابل درمان است , و بيمار روانی ِ تحت مراقبت پزشکی و روانپزشکی , و تحت درمان می تواند همچون ديگران در خانواده و جامعه زندگی کند.
با اين حال پيشگيری از بروز بيماری روانی در حد معينی عملی ست , به اين دليل که عوامل مختلف " ارگانيک و غير ارگانيک" در بروز و تشديد اين نوع ازبيماری ها نقش دارند .
پيشگيری در موردآقای احمدی نژاد و مشابهين اش , بکارگيری ی پاره ای تدابير و تمهيدات جهت جلوگيری از حضور چنين عناصری در مقام های حساس و کليدی اداره ی جامعه است . دراين مورد من تنها به دو نکته اشاره می کنم:
۱- باور به برخی پندار ها , اوهام و خرافات سبب ساز بروز رفتار و کردار غير طبيعی ( و گاه غير انسانی ) می شود. به گمان من همه ی باورمندان به اديان ومذاهب و ايدئولوژی های مشابه که نگاه و رفتاری بنيادگرايانه , متعصبانه و خرافی به باور های خود دارند , دچار بی تعادلی روانی و رفتاری می شوند. و هنگام که دين ومذهب سياسی می شود , ويا سياست دينی و مذهبی , بر نشانه های روان پريشانه و شارلاتانيسم نيز افزوده می شود
آقای احمدی نژاد رئيس دولت حکومت اسلامی در زمره ی کسانی ست که هم نشانه های روان پريشانه و هم شارلاتانيسم از خود بروز داده اند. در عالم سياست و مذهب از اين دست موجودات فراوانند.
حکومت ا سلامی , به ويژه دولت های آقای احمدی نژاد , که ولی فقيه علی خامنه ای " از محبوب ترين دولت های ايران از زمان مشروطيت "(۱۰) معرفی اش کرده است را چنين باورمندانی شکل داده اند.بنا براين در اين که حکومت اسلامی ايران يک حکومت ناهنجار, فاقد تعادل و دارای نشانه های بيماری است, ترديدی نيست.پايه ای ترين علل ناهنجاری , عدم تعادل و بيماری ی اين حکومت نيز بازتاب تفکر و رفتار بنيادگرايانه , متعصبانه و ارتجاعی در ساختار فکری و سياسی حکومتی يان و حکومت است. به همين دليل بررسی روانی و رفتاری عناصر شکل دهنده ی اين ساختار می تواند به شناخت دقيق تر از اين حکومت ياری رساند.
ناآگاهی اجتماعی و باور های ارتجاعی نيز در تشديد نشانه های روانی احمدی نژاد نقش دارند.
مردمانی که " حدود ۳ ميليون " شان به اميد برخاستن معجزتی از يک مسجد و ته يک چاه, ظرف دوسه روز نيمه ی ماه شعبان زيارت کننده ی مسجد و چاهی که مقدس می پندارند, بودند , مسجدی که " سالانه بيش از ۱۶ ميليون زاير دارد که از تعداد زايران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نيز بيشتر می باشد".(۱۱ )مردمانی که حکايت های شفای افليج ها و کورها و سرطانی های طناب پيچ و زنجير شده شان به ضريح امام ها و امام زاده ها ی ريز و درشت, ودرخت ها و سنگ های مقدس هنوز باقيست, و هنوز ميليون ها اميد و آرزو بر ضريح ها و در های سقاخانه ها قفل و زنجيرکرده اند, موجوداتی چون احمدی نژاد هم بار می آورند.
شرط اساسی در پيشگيری از حضور احمدی نژاد ها در قدرت , پيشگيری از در هم آميختگی و آلودگی سياست به اين نوع پندارها , اوهام و خرافات , و نيز گسترش آموزش و افزايش آگاهی در جامعه پيرامون اختلال های روانی و نقش مخرب سياست مداران و رهبران مذهبی ِ روانی در جامعه است.
۲- شکل گيری ی شورايی مرکب از روانپزشکان , روانکاوان , پزشکان و روانشناسان مجرب , جهت بررسی و معاينه ی سالانه ی رهبران و مسؤلان مملکتی گام مثبتی در راستای پيشگيری مورد نظر خواهد بود . توصيه ای که ۱۲۰ پزشک در اطلاعيه شان کرده اند.
در بسياری کشورها از رئيس جمهور, و رهبران و مسؤلان طراز اول حکومتی, سالانه معاينه های کامل پزشکی بعمل می آيد و نتايج آن نيز به اطلاع مردم رسانده می شود. برای مردم اين کشور ها سلامت جسمانی وروانی رهبران ومسؤلان جامعه شان , به هنگام انتخابات و نيز پس از آن اهميت بسزايی دارد . شيوه و زمان طولانی مبارزات انتخاباتی , و نيزعلنی کردن بحث و بررسی پيرامون زند گی فردی , اجتماعی و سياسی کانديدا ها , تا حدودی ويژگی های گفتاری و رفتاری( و روانی ) آنان را در معرض قضاوت مردم قرار می دهد .
در ميهن ما , که شيوه و زمان" انتخابات" متفاوت و بحث و بررسی ی علنی پيرامون زندگی فردی, اجتماعی و سياسی کانديداها ناممکن , ونيز با جامعه ای با در صد بالای بی سوادی و بافت اجتماعی سنتی و مذهبی مواجه هستيم , وجود چنين شورايی برای بررسی و معاينه تمامی کانديدا های پذيرش مسؤليت , ونيز بررسی و معاينه سالانه ی رهبر , رييس جمهور و رؤ سای قوه های مقننه و قضاييه و ساير مسؤلين ضروری ست . گزارش بررسی ها و معاينه ها به مردم, شايد گامی ثمر بخش درعدم انتخاب و در راستای کاهش حضور پديده هايی چون" احمدی نژاد "در پست های کليدی و حساس باشد. در اين دور از" انتخابات " بحث های تلويزيونی کانديدا های رياست جمهوری گامی مثبت و اثر بخش در اين راستا بود.
اين نکته نيز مطرح است که شارلاتانيسم احمدی نژاد به ويژه دروغگويی و عوامفريبی , در کنار ويژگی های شخصيتی و منشی اش به ساختار سياسی و اجتماعی و پيشينه فرهنگی و دينی ارتباط می يابد. دروغگويی و عوام فريبی بخشی ازساختارسياسی و فرهنگی و دينی( مذهبی ) استبدادی درجامعه بوده و هست .جامعه غيردموکراتيک و استبدادی ,جامعه ی تملق و چاپلوسی و دروغ , و جامعه ای غير دموکراتيک است. بيهوده نيست تاريخ ما تاريخ دروغ , و حتی نگارش تاريخ اش نيز دروغين است.

درمان بيمار
اختلال ها و بيماری های روانی خلاف عقايد و نظرات قدما صرفا يک بيماری روانی ( روحی )نيست ، يک بيماری " مولتی فاکتوريال" و چندعلتی ست . درمان اين بيماری ها درمانی روانی , جسمانی و زيستی است که امروزه نقش داروها در کنترل و درمان بيماری غير قابل انکار است. نشان داده شده است درمان های غير دارويی مثل انواع روان درمانی نيز بر هورمون های مغزی اثر می گذارد.
برای درمان و يا کاهش نشانه های احتلال های روانی آقای احمدی نژاد نکات زير می بايد مد نظر قرار بگيرند :
۱- استعفاء و کناره گيری از مقام رياست جمهوری ,عدم پذيرش کارهای سخت, پرمسؤليت و اضطراب آور سبب کاهش نشانه ها و اختلال ها خواهند شد.
۲- مراجعه به روانپزشک ضروری ست . نقش موثر دارو در درمان و يا کاهش نشانه های بيماری روانی , امری اثبات شده است, اين به اين معنا نيست که درمان های غير دارويی مثل انواع روان درمانی کم ارزش اند, روان درمانی موثر و سودمند بوده و هست.علل وخامت حال آقای رئيس جمهور عدم مصرف دارو وبی توجهی به ديگر تدابير درمانی است .( البته نقش تثبيت و افزايش قدرت سياسی و مذهبی ايشان را نيز بايد در نظر داشت ) .
بيهوده نيست که حتی دوستان احمدی نژاد به او می گويند, " تو حرف های آسمانی می زنی " (۱۲) ,و يا اهالی روستای شان( ارادان ) را با حرف ها و اعمال غير قابل انتظار نگران تر نکند (۱۳)
۳- گام مهم بصيرت و پذيرش ابتلا به نشانه های بيماری از سوی احمدی نژاد است , اين امر البته در همه ی بيماران عملی نيست و تنها گروهی از بيماران روانی چنين ويژگی و توانايی دارند . انکاربيماری و فقدان خودياری بيمار نه فقط کمکی به درمان نمی کند بل که راه ها ی کمک به بيمار را می بندد. متاسفانه با توجه به نشانه ی قوی ی " انکار" و خودشيفتگی در آقای احمدی نژاد و احتمال ابتلا به برخی از بيماری های روانی که بيمار توانايی بصيرت و پذيرش بيماری را ندارد , انتظار بصيرت و پذيرش مورد اشاره بعيد به نظر می رسد.
۴- گروه درمانی, ياری گرفتن از " تراپيست" ها ی با تجربه و گاه مدد کاران اجتماعی , و تدابير روانکاوانه وغير دارويی نيز در کاهش نشانه ها کمک کننده خواهند بود. بايد توجه داشت که موقعيت و مقام احمدی نژاد مانع از گروه درمانی و ياری رسانی ِ مددکار اجتماعی خواهد بود , مگر آنکه ساير اعضا کابينه و حکومت که در زمره ی روانپريشان ِ شارلاتان هستند همگان تن به گروه درمانی بدهند.
۵- کنترل , درمان و آموزش اطرفيان بيمار, به ويژه اطرافيانی که سبب تشديد بيماری می شوند نيز در بهبود وضع بيمار موثر خواهند بود . ضروری ست نقش تشديد کننده ی اطرافيان به آن ها تفهيم شود.
پاره ای از اطرافيان و مبلغان رييس جمهور, توهم ها و هذيا ن ها ی آقای رييس جمهور را " معجزه " و " وحی" می پندارند. خانم فاطمه رجبی, از نويسندگان هفته نامه يالثارات الحسين وهمسر آقای الهام که در اکثر موارد آقای احمدی نژاد را" تحفه ی الهی"و" يک انسان امام زمانی " می داند که حاضراست برايش جان هم بدهد!ايشان آقای احمدی نژاد را معجزه ی هزاره سوم نيز می داند,و دست به انتشار ۲ کتاب در باره اين معجزه ی هزاره سوم نيزبرده است, يکی به نام " احمدی نژاد, معجزه ی هزاره سوم" و ديگری " رنسانس اسلامی احمدی نژاد".!(۱۴)
ماجرای رابطه و ميثاق اين " اعجاز " و پيامبر "با امام زمان وارادت اش به مسجد وچاهی که حتی " خودی ها " هم به نادرست بودن روايات در باره اين مسجد و چاه معترف اند, بارها مطرح شده است.(۱۵)
نکته مهم اين است که حرف های اين بانو توسط آقای رييس جمهور , يعنی باور به " معجزه بودن " و " تحفه الهی " بودن خود , تاييد شده است. اين ويژگی اين احتمال را مطرح می کند که آيا اين مجموعه به"هذيان مشترک" مبتلا هستند؟
غلامحسين الهام سخنگوی سابق احمدی نژاد بار ها انتخاب احمدی نژاد در دور اول رياست جمهوری را يک" اعجاز" اعلام کرده است (۱۶) . احمدی نژاد نيز برای اينکه هم جبران تملق کرده باشد و هم به نوعی صحه بر تائيدات و چاپلوسی های الهام گذاشته باشد, در ديدار با مردم گفت :" الهام از احمدی نژاد بالا تر است "(۱۷)
آقای محمد رضا رحيمی ,رييس ديوان محاسبات ايران نيز از قول يک مسلمان سوری ! گفته اند: " اگر بنا بود پيامبری بيايد آن پيامبر احمدی نژاد بود". (۱۸). فاصله گرفتن از همکارانی که نشانه های روان پريشانه و شارلاتانيسم دارند نيز به درمان احمدی نژاد کمک خواهد کرد, حضورآزارباره گان و شخصيت های ساديستيک و روان پريش و شارلاتانی چون اژه ای , مشايی ,حسينيان, مرتضوی , متکی , پورمحمدی و..... از موانع درمان احمدی نژاد خواهد بود, قاتلان و بازجويانی که نشان دادن نشانه های اختلال های روانی و شارلاتانيسم در آنها دانش و تلاش زيادی نمی طلبد .(۱۹)

ــــــــــــــــــــ
منابع و زيرنويس:
۱- ايلنا, چهارشنبه ۱ مهر/۱۳۸۸/ گويا نيوز
۲- خبر گزاری فارس , شهريور ۱۳۸۸
۳- خبر گزاری فارس , وتارنمای بازتاب , ۱۰ تير ۱٣٨۶
۴- خانم فاطمه حقيقت جو , روانشناس نيزبر اين نظر است که کار برد واژه يا لفظ هلو توسط آقای احمدی نژاد در توصيف يکی از اعضای کابينه اش نشانه ی بيماری روانی احمدی نژاد است , چراکه تشبيه فردی به هلو و سخن گفتن از خوردن اين هلو در فرهنگ ما بار جنسی ( سکسی) دارد. فاطمه حقيقت جو, احمدی نزاد يک بيمار روانی است. دوم شهريور ۱۳۸۸ / گويا نيوز
http://www.mowjcamp.com/article/id/21383
۵- سخنرانی احمدی نژاد در مجلس , ۱۲ شهريور ۱۳۸۸
۶-- سخنرانی احمدی نژاد در مجلس , ۱۲ شهريور ۱۳۸۸
( پسر شعبان جعفری معروف به شعبان بی مخ در دبيرستان فرهمند تهران , پشت پارک شهر , اوايل خيابان شاهپور درس می خواند , رفوزه شد , شعبان خان با توپ و تشر پا به دفتر مدير دبيرستان می گذارد و مدير بيچاره هم از ترس به شعبان خان می گويد به پسر او يک نمره قبولی خواهد داد, نمره ای را بر زبان می آورد شعبان خان نمی پذيرد, مدير مدرسه به ناچار می کويد بسيار خوب به او نمره ۲۰ می دهم , شعبان خان بر آشفته تر می شود و می گويد " بيس چيه , باس بهش ۱۰۰ بدی " . احمدی نژاد همين رفتار را در مجلس اسلامی تکرار می کند.)
۷- تارنمای تابناک ۳۱ مرداد۱۳۸۸
۸- منبع شماره ۵
۹- احمدی نژاد : بيماری که خود از روانپريشی خويش بی خبر است, نظر يکی از روانپزشکان برجسته داخل
کشور, سايت ايرانيان, اول دسامبر۲۰۰۵
نگاه کنيد به کامنت هايی که در باره مقاله ی ر " رهبری سياسی و اهميت سلامت روانی در سايت " پيک ايران " داده شده است ( فوريه ۲۰۰۸), يک پزشک متخصص قلب , ساکن امريکا از قول يک روانپزشک احتمال " مانيا " را در احمدی نژاد مطرح می کند , و يک روانپزشک از ايران احتمال ابتلای احمدی نژاد به بيماری اسکيزو افکتيو و اختلال های شخصيتی را مورد تاييد قرار می دهد.
۱۰- آيت الله خامنه ای, سخنرانی به مناسبت هفدهمين سالگرد در گذشت آيت الله خمينی, يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۵
۱۱- خبر گزاری فارس , وتارنمای بازتاب , ۱۰ تير ۱۳۸۶
۱۲- نقل از نشريه آفتاب - اخبار روز, يکشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۳۸۵- ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶
۱۳- ر.ک به اظهار نظرها پيرامون بخش اول مقاله , سايت پيک ايران
۱۴- منبع شماره ۱۲
۱۵ - انحراف , اين بار از سوی متوليان اماکن مقدس ,سايت " بازتاب", ۲۷ شهريور ۱۳۸۴
۱۶- روزنامه همبستگی , شنبه ۳ تير ماه ۱۳۸۵
۱۷ و ۱۸- نقل از نشريه آفتاب _ اخبار روز, يکشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۳۸۵- ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶
۱۹- تازه تری نمونه اش , گزارش و مقاله ی " تکان دهنده تر از دروغ "از فرشته قاضی ست .
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ , روز انلاين
http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article////107/-1738c4bd99.html

منابع بيشتر برای ديدن " نشانه ها" ی بيشتر:

۱- آيدا قجر, از هاله تا هلو, چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۸۸
۲- مهدی سحر خيز, از حکومت تا تيمارستان, چهارشنبه , ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ , روز آنلاين
۳- مهدی سحر خيز, احمدی نژاداعتراف کرد, شنبه ۷ شهريور ۱۳۸۸
۴- مهدی سحرخيز,احمدی نزاد اگر پسرت بودم , دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۸۸
۵- احمدی نژاد: نيروی انتظامی، مشت آهنين / ۱۹ شهريور ۱۳۸۸ / تابناک
۶- پيام احمدی نژاد برای سفره های خالی, بازتاب ۲ بهمن ۱۳۸۵
۷- مصاحبه ی رسانه ای محمود احمدی نژاد , ۶ شهريور ۱۳۸۶
۸- گزارش واحد مرکزی خبر وابسته به راديو و تلويزيون دولتی ايران , راديو فردا, ۱۸ شهريور۱۳۸۶
۹- سخنرانی احمدی نژاد, دانشگاه پلی تکنيک, ۱۱ دسامبر ۱۳۸۵
۱۰- متن کامل سخنرانی آقای احمدی نژاد, در سالگرد انقلاب را می توانيد در اکثر سايت ها بخوانيد ( ۲۳و ۲۴ بهمن ۱۳۸۶)
۱۱- يک ساعت با محموداحمدی نژاد, لوموند , منبع ايران در جهان , سايت گويا , سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶
۱۲- متن کامل سخنان رييس دانشگاه کلمبيا , ترجمه مهدی طلعتی , سايت ايران امروز , ۵ مهر ماه ۱۳۸۶
۱۳- آقای رييس جمهورسوم تير مبارک, سايت " بازتاب" ۱۱ تير ماه ۱۳۸۵
۱۴-نشريه آفتاب ,۱۱ شهريور ۱۳۸۵
۱۵- روز نامه همبستگی , شنبه ۳ تير ماه ۱۳۸۵
۱۶- نشريه آفتاب _ اخبار روز, يکشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۳۸۵- ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶
۱۷- خبر گزاری فارس , وتارنمای بازتاب , ۱۰ تير۱۳۸۶۰
۱۸- خبر گزاری فارس , وتارنمای بازتاب , ۱۰ تير ۱۳۸۶
۱۹- خبرگزاری پارس , ۱۷ شهريور ۱۳۸۶
۲۰- بصير نصيبی, حال رژيم وخيم تر شده يا حال رييس جمهور رژيم؟. سايت اخبار روز, اکتبر ۲۰۰۶
۲۱-نشريه آفتاب ,۱۱ شهريور ۱۳۸۵
۲۲- احمدی نژاد : بيماری که خود از روانپريشی خويش بی خبر است, نظر يکی از روانپزشکان برجسته داخل کشور, سايت ايرانيان, اول دسامبر ۲۰۰۵
۲۳- گويا نيوز , ۳ ارديتهشت ۱۳۸۴
۲۴ - پنجشنبه۲۵ فروردين۱۳۸۴- سخنرانی در مسجد ابوالفضل بوشهر
۲۵- انصار نيوز , دوشنبه , ۳۰ خرداد ۱۳۸۴
۲۶- سخنرانی در ايلام و سيستان و بلوچستان, ايلنا , آذر ماه ۱۳۸۴
۲۷- سايت بازتاب , آذر ماه ۱۳۸۴
۲۸- سايت " بازتاب", ۲۹ شهريور ۱۳۸۳
۲۹- سايت " گويا", پنجششنبه۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۴
۳۰- سايت" گويا" , فردا , ۲۹ ارديبهشت ماه ۱۳۸۵


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016