یکشنبه 29 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد، شارلاتانيسم ِ روان پريشانه (بخش سوم)، مسعود نقره کار

مسعود نقره کار
علويت و مهدويتی که نماد و سمبل اش خود را الگويی برای جهانيان می پندارد، در نطق های رسمی می خواهد "با چاقو دست و پای مخالفان را قطع کنند"، "سر مخالفان را به سقف بچسبانند"، "چنان توی گوش مخالفان بزنند که راه خانه شان را گم کنند"، "آن قدر عصبانی شان کنند که از عصبانی ات بميرند". اين آزار بارگی و "لات منشی و لش روشی" در نطق های رسمی رئيس جمهور حکومت اسلامی رگ و ريشه در ذات اين حکومت دارد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۲- وضعيت کنونی بيمار
الف: روانپريشی

گذر زمان نشانی ازکاهش نشانه های اختلال های روانی ی آقای احمدی نژاد به همراه نياورده است . دهمين دور" انتخابات" رياست جمهوری حکومت اسلامی و رخداد های متعاقب آن بروز نشانه هايی جديد, افزون بر نشانه ی پيشين در برخی اززمينه ها را, نشان می دهد.
سيما و نگاه محمود احمدی نژاد به هنگام رای دادن و نشان دادن شناسنامه اش به عکاسان و خبرنگاران در پای صندوق رای سيما ی رنگ پريده و نگاه موجودی نوميد و بی احساسی را با خنده ای تصنعی به تماشا گذاشت, چهره و نگاهی که حتی چهره و نگاه يک رئيس جمهور شکست خورده نبود, چهره ای که پس از اعلام نتايج" انتخابات" رنگ عوض کرد, و خلق و خويی متفاوت از خود بروز داد.
اين چهره و نشانه ها ی اختلال های روانی ای که از آن بيرون می ريزند ,و نيز آنچه دراين دوره در سطح جامعه جاری شد و حکام اسلامی و ماموران اش با مردم کردند سبب نگرانی پزشکان , روانپزشکان و روانشناسان شده است , نگرانی ای که در انتشار اطلاعيه ۱۲۰ نفر ازپزشکان بازتاب يافته است. گسست از واقعيت , توهم , هذيان و فقدان تحمل و همدردی با دگر انديشان و نابسامانی در گفتار و رفتار نشانه های روان پريشی ِ احمدی نژاد در اين دوره است.
احمدی نژاد پيش از اين" انتخابات " نيز همچون انتخابات دوره ی نهم از حمايت بيدريغ امام زمان از او و دولت اش سخن گفت, اما درعمل ديده شد ولی فقيه وبيت اش و تشکل هايی که " مدرسه حقانی" و فرقه مصباحيه وحجتيه و بسيجيان و سپاهيان و مامورين وزارت اطلاعا ت و لباس شخصی ها و ديگر سربازان بنام و گمنام امام زمان هسته های اصلی اش بودند," وضو گرفته با تلاوت " دعای تعجيل" سراغ صندوق های رای رفتند و " معجزه ای ۴۰ ميليونی و اعجازی ۲۵ ميليونی " را از صندوق های رای بيرون کشيدند, رخدادی که برای خود احمدی نژاد غير قابل پيش بينی بود احمدی نژادی که به گفته ی خودش فقط برای " ثانيه ها و دقيقه ها" برنامه ريزی می کند و آينده را نمی بيند . احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا درصدد کانديداتوری مجدد برای رياست جمهوری ايران است؟ گفته بود:«..... ما برای ثانيه‌ها و دقيقه‌ها برنامه ريزی می کنيم و انشاالله از اين فرصت به جا مانده به نحو احسن جهت خدمت رسانی به ملت عزيز ايران استفاده خواهيم کرد.» (۱)
آقای احمدی نژاد پيش از" انتخابات "و پس از آن نشانه های بزرگ نمايی وبزرگ جلوه گری در رفتاروپندارو خيال آفرينی های عظمت طلبانه را بارها بروز داد ه است *.
پس از توهم ها و هذيان های مربوط به سفرهای اش به نيويورک و روابط اش با خدا و امام زمان , ماجرای طرح ربودن اش توسط امريکايی ها دريک سفر رسمی به عراق مطرح و بزرگ شد , ربودن فردی که بارها به امريکا سفرکرد ه و سخنرانی ها و ديدار ها در اين کشور داشته و به قول خودش در امريکا : ".. اون حفاظتی که برای ما ميذازن خيلی سنگين می گيرن , به اندازه ی رييس جمهور خودشون حفاظت ميذارن, ۲۰ تا ۳۰ تا ماشين راه می افتن طوری محافظت می کنن که انگارازرئيس جمهور خودشون محافظت می کنن",(۲) . بر مبنای ادعا ی ايشان مسؤلين چنين کشوری نقشه می کشند احمدی نژاد را در عراق بربايند, که " امام زمان" مانع می شود. اين نوع توهم را , که به پارانويا نزديک می شود, احمدی نژاد در باره " استعمار پير انگليس" نيز دارد . او با بزرگ جلوه گری خود همه جا به دنبال کشف توطئه استکبار جهانی برای ربودن و يا بر کنار کردن اش است. او حتی علت حمله ی امريکا به عراق را وجود دست الهی ای که در عراق است و می خواهد ريشه ظلم را از جهان برچيند, می داند (۳) او رخدادهای بعد از انتخابات اخير را هم توطئه می داند. (۴)
احمدی نژاد قبل از انتخابات بارها بر نقش عظيم جهانی اش تاکيد کرد و پس از انتخابات نيز ۲۵ ميليون رای اش را " دگرگونی ای بزرگ در سطح جهان " قلمداد کرد :
" اين انتخابات شيوه نوينی از حکومت مردمی را به ملت های تشنه جهان و منطقه نشان داد و الگويی صالح وشايسته براساس مشارکت همگانی و حرکت آرمانی به ملت ها ارائه کرد..... ملت ايران در اين انتخابات ، دموکراسی مبتنی بر ثروت ، قدرت ، فريب و رسانه های دروغگو را درهم شکست و زير سوال برد و به صحنه آمد و قدرت وعظمت خود را به رخ جهانيان کشيد."," صحنه اين چهار پنج روز نشان داد که دموکراسی در ايران حقيقی است و يک الگوی جديد از دموکراسی را به دنيا ارائه کرد (۵)."... ۴۰ ميليون نفر با ۸۵ درصد مشارکت همه الگوهای رايج دنيا را زير سوال بردند." (۶)
احمدی نژاد در طول مبارزات انتخاباتی بار ها به وجود بحران اقتصادی در" جهان سرمايه داری " اشاره داشت و از ثبات نسبی و بالا بودن رشد اقتصادی ايران سخن گفت و ادعا کرد:" من معتقدم آمريکايی‌ها در راه آغاز پيشرفت‌های مهمی هستند."(۷)احمدی نژاد خيال آفرينی عظمت طلبانه اش را با بيان اين دست جملات نيز نشان داده است:
"حاکميت اراده يک ملت جز در سايه اسلام و نظام امامت و ولايت امکانپذير نيست"," اين ملت به دنبال برپايی جامعه علوی و مهدوی است." (۸)

پراهميت پنداشتن خود, خود بزرگ انگاری وغلو کردن در توانايی ها از ويزگی های احمدی نژاد در اين دوره بود. او در گزارش اکثر سفر های خارجی اش بارها از وجود ونقش پراهميت, خود بزرگ انگارانه و غلو آميز اش سخن گفته است , دراندونزی هجوم مردم برای عکس انداختن با او همراه" با شعارها ی انقلاب" و اينکه عاشق او هستن و تظاهرات " چند صد نفره و چند هزار نفره " و" استقبال دانشجويان رشته ی روان شناسی" برای ديدن او , و درکشور چين شکل گيری کميته های استقبال از او و تظاهرات ۵۰ هزار نفره برای استقبال او و روی دست بردن اش به هتل و سرودن شعر برای او , و التماس خبرنگاران برای مصاحبه با او تنها گوشه ای از نشانه های مورد نظر است (۹)
غلو در توانايی و بزرگ انگاری را در تثوری بافی های او می توان ديد: "..در جامعه غرب براساس تئوری توسعه همه تلاشها برای حاکميت ليبرال دمکراسی، برقراری اقتصاد آزاد با جهت گيری نسبی بودن اخلاق و عدم دخالت ارزشهای اخلاقی در مناسبات اجتماعی است و اين تعريف هر چند آينده تيره ای پيش رو دارد اما همه تلاشها در اين حوزه و در اين جاده حرکت می کند..... به لحاظ نظری و عينی روشن است که اين تئوری به بن بست رسيده است و .... نهايت اين راه يک پرتگاه عميق است..... ملت ما با سابقه ديرينه فرهنگی و مجموعه ارزشهای الهی و آرمانی حاکم بر آن به هيچ عنوان نمی تواند گام در راهی بگذارد که آنان با تکيه بر ارزشهای مادی تعريف کرده اند...." (۱۰)
احمدی نژاد "...... در مراسم افتتاحيه يازدهمين نشست هم‌انديشی اساتيد بسيجی با اشاره به اينکه انتخابات اخير "آزادانه‌ترين انتخابات در همه دنيا" و پس از انقلاب بود، افزود: انتخابات اخير مبانی دموکراسی ليبرال را در تئوری و عمل زير‌سؤال برد. وی در اشاره غير مستقيم به تمايل اصلاح طلبان در تشکيل حزب، رسانه و حزب را از ابزار نظام سلطه خواند و گفت: «احزاب و مردم از هم جدا هستند، وابسته به قدرتند و مردم نقشی در احزاب ندارند.» (۱۱)
او به مانند سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل(سه شنبه ۲٣ سپتامبر ۲۰۰٨) بار ديگر معلم " فرهنگ و سياست و منطق" می شود و می گويد :".... امروز بشر به فرهنگ , ايده ها و منطق نياز دارد.(۱۲) آموزگار فرهنگ ,ايده ها و منطقی که پاسخ به اعتراض های مسالمت آميز مخالفان اش را با زندان و شکنجه و گلوله داده است.
نشانه های اختلال شخصيت احمدی نژاد, مثل " نشانه های نارسيسسم" و "خود شيفتگی بد خيم " با نشانه های روان پريشی گاه همپوشانی پيدا می کنند(Overlapped) .اين ويژگی را می توان در رابطه با نشانه های بزرگ انگاری و پر اهميت پنداشتن احمدی نژاد ديد.
احمدی نژاد به اين دليل که مهندس است و رياضی خوانده است خو د را در زمره ی نخبه گان می پندارد و اصرار دارد که او يک نخبه است (۱۳) اودر رابطه با سفرش به عراق نيز گفت : " به من خبر دادن يکی از فرمانده هان همين نيرو های اشغالگر خيلی علاقه داره با شما ملاقات کنه , بعد من گفتم بياد اشکال نداره , اومدو احترام گذاشت ,جملات خيلی جالبه , گفت من افتخار می کنم که با شما ملاقات کردم شما توی دل من جا داريد , ميشه يه عکس بندازم , گفتم بنداز , گفت معاون منم خيلی دوست داره با شما عکس بندازه , گفتم معاون تونم بياد عکس بندازه ...."(۱۴)
او هنگام تهديد مخالفان و«قدرت‌های بيگانه» نيز با ادبياتی خاص , خودشيفتگی اش را نيز بروز می دهد:«چنان می‌زنيم توی گوش‌تان که راه خانه‌تان را هم گم کنيد!» (۱۵)

فقدان همدلی و قلب واقعيت برای اثبات خود ( Lack of Empathy) نسبت به دگرانديشان و مخالفان سياسی و عقيدتی اش, از تحقير و توهين به آن ها تا درخواست زندانی و شکنجه کردن و کشتار آنان ديده شده است. او کسانی که به توهم های " امام زمانی " ی او باور ندارند را بزعاله خواند ه است .
" بعضی ها هستن اين حرفارو ميزنی تمسخر می کنن, برای اينکه اينا دلشون از ايمان خالی ست , اينا بت پرست های مدرن اند, اينها شيطانپرست های مدرن اند , قيافه ی روشنفکری می گيرن, به اندازه بزغاله هم از دنيا فهم و شعور ندارن...." ( ۱۶) اما دروغپردازانه و عوامفريبانه می گو.يد :" من اساسا" قائل به مرزبندی مذهبی ميان اقوام گوناگون ايرانی ....نيستم" (۱۷), "....بعضی‌ها می‌گويند بحث شيعه و سنی است. بحث شيعه و سنی نداريم و حتی در اداره کشور مسلمان و غيرمسلمان نداريم. همه انتظار دارند شيعه و سنی، مسلمان و غيرمسلمان از حکومت انتظار عدالت دارند. وظيفه محوری حکومت، اجرای عدالت است و به فضل الهی بايد بر اين پافشاری کنيم و بايستيم." (۱۸) اما در رابطه با انتخابات اخير در باره اصلاح طلبان حکومتی می گويد :
" ......من دو تا خواسته از مسئولين امنيتی و قضايی کشور دارم خواسته اولم اين است که با کسانی که در لباس دوست دست به اقدام غير انسانی زدند بدون گذشت و قاطع برخورد کنند چرا که اينها دو تا خيانت کردند اول ضربه و آسيب زدن به مردم ،‌ دوم مشوه کردن چهره پاک نظام اسلامی و نيروهای انقلاب در نيرو های انتظامی و نظامی و امنيتی" (۱۹).
او که گفته بود" اين دولت هيچ نيازی به حزب ندارد(۲۰) بعد از انتخابات دور دهم ادعا کرده است : " من به فعاليت های حزبی احترام می گذارم"(۲۱)
احمدی نژاد از آزاد انديشی هم سخن می گويد: "......کرسی‌های آزاد‌انديشی و و نظريه‌ی‌پردازی از ابتکارات جديدی است که رهبری بر آن تاکيد دارند و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز در مورد آن صحبت شده است. کار شروع شده است.۱۵ کرسی در رشته‌های گوناگون ايجاد شده و حدود ۴۰ نفر نظريه‌ها و ايده‌های نو خود را ارائه داده‌اند و صدها گروه ايده‌پردازی سازوکارهايش درنظر گرفته شده است... جريان ايده‌پردازی يک حرکت بديع است. مثل توليد قطعات يک خودرو نيست بايد ذهن‌ها بجوشد و ايده بدهد. ايجاد تعاملات آزادانديشانه در دانشگاه‌های ما وجود دارد، بايد سطح آن بالاتر رود و در سطوح بالاتر برنامه‌ريزی شود. البته اين کار توسط خود دانشگاهيان انجام خواهد شد..... اميدوارم با حضور قاطع دانشگاهيان شاهد گسترش روزافزون اين ايده باشيم......... البته هم‌اکنون نيز در دانشگاه‌های ما آزادانديشی وجود دارد اما در حوزه‌های محدودی مانند مباحث سياسی روز هر کس می‌تواند نظر خود را بدهد. در حالی که اين تمام نياز ملت ما نيست و تنها ۵ درصد نياز است. ۹۵ درصد در حوزه‌های ديگر است(۲۲).
وی در اشاره به مخالفان گفت: «بگذاريد مراسم تحليف برگزار شود، دولت کارش را شروع کند، يقه‌شان را می‌گيريم و سرشان را می‌چسبانيم به سقف».(۲۳)
".....حضور ۴۰ ميليونی مردم ايران سيلی محکمی به گوش دموکراسی لرزان ليبرال بود....." (۲۴)
"....اگر اراده يک ملت عليه خواسته آنها بود آنها ناراحت و عصبانی می شوند که پاسخ ما به آنها يک کلمه بيشتر نيست و می گوييم عصبانی باشيد و از اين عصبانيت بميريد."(۲۵)
نشانه ی فرافکنی نيز با عوامفريبی و دروغپرادزی همپوشان شده اند. احمدی نژاد وقيحانه در باره رخداد های بعد از انتخابات فرافکنی می کند :
".....کارهای زشت در بازداشتگاه‌ها سناريوی دشمن بود.....کارهايی که در کوی دانشگاه و بازداشتگاه و امثال اين انجام شد اينها هم اجزای سناريوی دشمن بود، اينها به دست وابستگان به جريان براندازی انجام شد.
ما امروز شواهد و دلايل و اسناد روشن داريم ، ساحت نيروهای انقلاب و‌ ساحت نيروهای امنيتی و نظامی و اطلاعاتی ما از اين اقدامات شرم آور مبری است ، بسيجی های ما در خيابان فداکارانه کتک خوردند و مراقب حقوق عمومی بودند که مبادا به کسی تعرض بشود ، کتک خوردند و دم برنياوردند ، مطمئن باشيد نفوذی های جريان برانداز در سناريوی دشمن ، فساد کردند".( ۲۶)
و يا ديگران را به «ديکتاتوری» متهم می کند و می گويد : «بعضی ها گفتند انتخابات بايد باطل شود و می‌گفتند که تقلب صورت گرفته و هيچ سندی ارائه نکرده‌اند به نظر من اين بدترين نوع ديکتاتوری بود.»(۲۷)
در عرصه جهانی نيز از اين دست فرافکنی ها داشته و دارد. احمدی نژاد از اقدامات خلاف قانون و اخلاق دولت آمريکا سخن می گويد:
" .....شما خود شاهد هستيد هر روز، به بهانه مبارزه با تروريسم، آزادی‌های مدنی در آمريکا محدود می‌شود. حتی حريم شخصی افراد معنای خود را از دست می‌دهد. قوانين قضايی و حقوق اساسی زيرپا گذاشته می‌شود. تلفن‌ها شنود و هر فرد مشکوک دستگير و يا حتی در خيابانها مورد ضرب و شتم واقع و يا با گلوله کشته می‌شود. من مطمئن هستم ملت آمريکا اين نوع برخوردها را نمی‌پسندد و از اين نوع رفتارها بيزار و خشمگين است."(۲۸)
و با قاطعيت می گويد " تمام مردم از دولت آمريکا متنفر شده‌اند."( مصاحبه با هفته‌نامه آلمانی "اشپيگل/ فروردين ۱۳۸۸).
احمدی نژاد ِ يهودی ستيز در باره ی ريشه ی يهودی ستيزی می گويد : "...در کشورهای اروپايی يک نمايش پيچيده با نام يهودی‌ستيزی راه افتاد که اصل طراحی اين مسئله توسط بخشی از دولت‌های اروپايی و شبکه صهيونيستی انجام شد." (سخنان احمدی‌نژاد در روز قدس, ۲۷ شهريور ۱۳۸۸)

ب – شارلاتانيسم
در دوره ی پيشين رياست جمهوری , احمدی نژاد نشان داد که صلاحيت, لياقت , توانايی , دانش و جربزه ی لازم برای انجام همان دست کارهايی که ادعاکرده بودرا نداشت.
پول نفت به کيسه ی بی انتهای مافيای اقتصادی و نظامی سرريز شد, يعنی به جيب دولت پنهانی که ولی فقيه و سپاه و بسيج و ارتش و وزارت اطلاعات و زواثد ريزو درشت شان بنيان های آن هستند, ريخته شد.
" دولت کارآمد و عدالت‌گستر وگفتمان خدمت به جای قدرت" دولت ستمگری و اختناق و خدمت به مافيای قدرت شد, دولت فساد و ارتشاء و دولتی ضد علم و دانش شد, دولت فقر و بيکاری و گرانی و فحشا شد.
به جای " عدم وجود حرکت سختگيرانه در مورد حجاب بانوان ايرانی " بانوان ايرانی به خاطر بدی حجاب در خيابان ها تحقير شدند , کتک خوردند و به زندان برده شدند, و اين همه ستم و بی فرهنگی ی حکومت از نگاه حزب الله کافی نيست:
".....در انتقاد يالثارات درباره فقر فرهنگی با نقل قول امام جمعه ساری که گفته است "کشور از فقر فرهنگی رنج می‌برد و هنوز برای عفاف و حجاب زنان ايران اسلامی برنامه‌ای مدون وجود ندارد. احمدی‌نژاد بايد برنامه‌ای مدون و اصولی برای فرهنگ کشور تبيين و اجرا کند.."(۲۹)
احمدی نژاد که از مبارزه با بيکاری , فساد مالی و اداری می گفت, در مبارزات انتخاباتی دوره دوم رياست جمهوری معنای بيکاری و " فساد مالی و اداری " را روشن تر کرد :
"......در بازار کار همواره يک عده بيکار هستند و يک عده به سر کار می‌روند. تا قبل از سال ۸۴ هر سال بيش از ۳۴۰ هزار نفر از کار منفک می‌شدند و تعدادی هم به سر کار می‌رفتند؛ بنابراين بازار کار درحال تبادل نيروی انسانی است. اين‌که درسال ۲۰۰ هزار نيرو کنار می‌روند عدد زيادی نيست.ممکن است اين کناره‌گيری در اثر پايان کار و يا اتمام کارهای فصلی وغيره باشد. اين موضوع فرآيندی طبيعی است.» (۳۰)
"..... مفقود شدن ۳۰۰ ميليارد تومان بودجه شهرداری در زمان شهردار بودن احمدی نژاد....حضور محصولی، علی‌آبادی وسعيدلو به عنوان سه تن از اعضای هيئت دولت احمدی‌نژاد و( يامشاوران او) که ثروت آنها بيش از
تمامی وزرا و روسای جمهوردولت‌های گذشته است ....و اينکه محصولی ثروتش را پس از پايان فرماندهی سپاه بدست آورده است و ... زمانی که فرماندار و استاندار اردبيل بودند با حضور در سوآپ نفتی چنين ثروت هنگفتی را به جيب زدند و نه با کار کردن در بازار.ايشان آن زمان که هشت هزار متر در جماران را که در اختيار سپاه بود، به قيمتی متری ۱۵ هزار تومان خريداری کرده و با قيمت متری ۲۰۰ هزار تومان فروختند، ثروتمند شدند. ..... احمدی‌نژاد به زور پرونده سوآپ نفتی محصولی در وزارت اطلاعات را بيرون کشيده است تا کسی نتواند به آن استناد کند..."(۳۱) نمونه هايی از مبارزه ی شخص او و دولت اش با فساد مالی و اداری است.
".......تعدادی از دلالان رای، به تازگی به روش جديدی برای به دست آوردن رای نمايندگان مجلس روی آورده‌اند. در اين روش، شرکت‌ها و بانک‌های دولتی تحت نام برخی نمايندگان اقدام به برگزاری افطاری‌های شاهانه در رستوران‌ها و هتل‌های مجلل تهران کرده و با دعوت از نمايندگان مجلس و وزرا، فرصت لازم برای لابی و دلالی رای را فراهم می‌آورند.
در يکی از اين محافل که سه‌شنبه شب گذشته به دعوت رييس يکی از کميسيونهای مجلس در رستوان مجلل هتلی در حوالی پارک ساعی برگزار شده است، ۲۰۰ ميهمان حضور داشته اند که در بين آنها چندين نفر از وزرای پيشنهادی و تعدادی از نمايندگان مجلس حضور داشته‌اند.
در اين مراسم افطار که هزينه آن بالغ بر حدود چهار ميليون تومان برآورد ‌شده است، دلالان رای به لابی بين نمايندگان و وزرا پرداخته‌اند تا با وعده‌های مختلف به نمايندگان، زمينه را برای گرفتن رای نمايندگان آماده کنند.
گفته می‌شود هزينه اين سفره را يکی از بانکهای دولتی تقبل کرده است....".(۳۲)
احمدی نژاد در نشست خبری با خبرنگاران خارجی در پاسخ به سوال خبرنگاری که دليل عدم اعلام خط فقر را جويا شد، گفت: «خط فقر از اين سرکاری‌هاست؛ خط فقر يک چيز نوسانی است، بستگی دارد شما خط فقر را چه چيز تعريف کنيد، می‌شود خط فقر.»
".....مطابق برآورد حسين راغفر، صاحب نظر و محقق در حوزه فقر، خط فقر در ايران در سال ۸۷،
حدود ۸۰۰ هزار تومان است. رقم وی هزينه خانوار شهری را به نوعی تعيين می‌کند. براساس گزارش‌های بانک مرکزی متوسط هزينه ماهانه خانوار شهری در سال ۸۷، معادل ۸۸۱ هزار تومان است. محاسبه اين رقم در حالی انجام می‌شود که براساس مطالعات مرکز پژوهش‌ها دهک‌های کم درآمد جامعه تا ۷۰ درصد درآمد خود را صرف خريد يا اجاره مسکن می‌کنند. از سوی ديگر، اخيراً دبير مجمع اسلامی کارکنان بانک ها، اعلام کرد ميانگين دريافتی کارکنان بانک ها، حدود ۲۹۰ هزار تومان است.
براساس گفته برخی مسئولان دولتی حدود ۱۴ ميليون نفر در کشور زير خط فقر مطلق قرار دارند.
بر اساس اعلام وزارت رفاه، نزديک سه ميليون نفر نيز زير خط فقر شديد قرار دارند که روزانه کمتر از يک دلار درآمد دارند... افرادی که در کشور زير ۶۰ هزار تومان در ماه درآمد داشته باشند زير خط فقر شديد قراردارند....."(۳۳)

دروغ پردازی و عوامفريبی و مردم فريبی
احمدی‌نژاد در جلسه مجلس در پاسخ به انتقاد نمايندگان درباره عدم مشورت دولت گفت: " .....دولت نهم بيش از همه دولت‌ها مشورت کرده است و من خودم روزانه ۲۰ تا ۳۰ نامه مردم را می‌خوانم و حتی با کودک ۵ ساله تلفنی صحبت کردم و با دانش‌آموز سوم ابتدايی هم که چند نقاشی کشيده بود و پيشنهاداتی درباره ترافيک و.. داشت، ۲۰ دقيقه تلفنی صحبت کردم . چرا می‌گوييد دولت مشورت نمی‌کند؟ ..."( سخنرانی در مجلس , ۷ شهريور ۱۳۸۸)
آقای احمدی نژاد در سفر به امريکا در پاسخ به سوال خبرنگار ی که از وی پرسيد ه بود, امروز قدرت در ايران دست کيست؟ گفته بود: « امروز در ايران قدرت در دست مردم است و حاکم اصلی در ايران مردم هستند و در واقع تمام مسوولان را مردم انتخاب می‌کنند. مردم ايران به صورت مستمر بر عملکرد مسوولان نظارت دارند. رهبری، رييس جمهور، نمايندگان مجلس، شوراها و مجلس خبرگان به صورت مستقيم و غير مستقيم توسط مردم انتخاب می‌شوند و قدرت متعلق به مردم است. در ايران مردم‌سالاری حقيقی حاکم است و همه در برابر مردم مسوول هستند و همه‌ی مسوولان از جمله خود من با متن مردم در ارتباط هستيم.»(۳۴)
احمدی نژاد در مورد انتخابات دوره دهم می گويد:
".....همه دنيا می داند انتخابات در ايران امری اصيل است وبرخلاف دموکراسی رايج در دنيا نتايج اش از پيش تعيين شده و طراحی شده نيست بلکه حضور ، دخالت و نظارت مردم براساس احساس مسئوليت و با هدف استقرارارزش های الهی و اسلامی صورت می گيرد.... آنها ( اصلاح طلبان )اشتباه بزرگی کردند البته اين روزها پيغام می دهند که می خواهند جبران کنند اميدواريم اصلاح شوند و هم خودشان و هم فکر و نيت و رفتارشان را اصلاح کنند.
...اين ناجوانمردانه ترين نحوه برخورد با ملت ايران و انتخابات پاک اين ملت بود .....معلوم بود و معلوم هم شد که انتخابات، سالم ترين و پاک ترين انتخابات بود" (۳۵) , "... سالم ترين ، دقيق ترين و پرشکوه ترين انتخابات پس از انقلاب با وزارت محصولی تدارک و پشتيبانی شد، گرچه برخی اين خدمت بزرگ را به طور ناجوانمردانه مورد هجمه قرار دادند اما ارزش اين کار بزرگ با هجمه های نااهلان و نابخردان کم نخواهد شد." (۳۶)
مجری " ذبح شرعی" فرهنگ و هنر در ايران رهنمود می دهد که : "...... تمامی فعالان عرصه فرهنگ بايد با ۱۵۰ کيلومتر در ساعت در عرصه تعالی و فرهنگ بدوند تا عرصه‌ای برای اهالی هنرمندان باز شود و اگر آهسته باشد انتظار قدم زدن اهالی فرهنگی در اين عرصه درست نيست و تشويق‌ها و حمايت‌ها پس از حرکت معنا پيدا می‌کند..." (۳۷)

وقاحت و پررويی
احمدی نژاد در باره اصلاح طلبان می گويد:"..... بعد از اينکه معلوم شد دروغ می گويند و توطئه و فريب بود گفتند ما انتخابات را قبول داريم و دولت را مشروع می دانيم اما تبريک نمی گوييم...." (۳۸)
".....اگر درطول ۳۰ سال و به ويژه ۴ سال گذشته به تناوب خبرهای عزت‌بخش و پيشرفت‌های شگرف از ملت ايران داشتيم در اين دوره اين اخبار چند برابر و بلکه هفتگی و روزانه خواهد شد..." (۳۹)
احمدی نژاد مدعی ست : « من درباره‌ اين‌که خانم‌ها به کابينه‌ام وارد می‌شوند، پيش از انتخابات اظهارنظر نکردم. حضور خانم‌ها ابزار کار سياسی نيست و اين نگاه را مطلقا قبول ندارم و قولی هم نداده بودم، اما به آن معتقد بودم و الان آن را اجرا کردم. ديگرانی قبلا اين اظهارنظر را کرده بودند اما نتوانستند آن راا جرا کنند.»(۴۰)
احمدی نژادبرای عوامفريبی از ياران و نزديکان خود هم کمک می گيرد:
او هوگو چاوز را به زيارت امام رضا برد . چاوز در اين رابطه گفت:« نيت تمام اينها ايمان و اعتقادات قلبی است و همچنين خاص تر از آن زيارت است.» .« درهمين راستا اعلام می کنم حضرت مسيح (ع) به همراه حضرت مهدی دوباره ظهور خواهند کرد و يک روزی با هم قدرت را به دست خواهند گرفت."," احساسات قلبی خود را نثار امام رضا (ع) می کنم می دانم که احساس مسيح هم احساسات بسيار مثبتی در راستای احساس امام رضا است"." امروز عصر امام خامنه ای به ما گفت تا زمانی که ما دو رئيس جمهور با هم متحد باشيم و از اعمال دل و روح با هم باشيم در کارکرد و تلاشها وهمه اقدامات انسانی که انجام خواهيم داد با هم باشيم و تا زمانی که اقدامات عدالت طلبانه را پيگيری کنيم خيلی زود حضرت مهدی و مسيح ظهور خواهند کرد. بايد در اين راستا تلاش کنيم هر چه زودتر حضرت مهدی و مسيح ظهور کنند تا دنيای پر از عدالت را به وجود آورند که اميدواريم هر چه زودتر محقق شود".(۴۱)
البته اين کار اعتراض مسلمان ترها را بر انگيخته است :
" به قول خودتان کسی که مشروب می خوره تا ۴۰ روز نجس است , جالبه به زن مسلمان بدون چادر اجازه ورود نمی دهند، اما مشروب خور و کمونيست آزاده که بره تو حرم..."؟
"....اما با لحاظ کردن اين مسئله نيز حضور او در حرم مقدس امام رضا (ع) با چه مبنايی توجيه می شود؟ مسلمانان برای برخی مکان ها مانند مسجدالحرام، مساجد و مکان های مقدس مذهبی مانند حرم امامان معصوم (ع) اهميت ويژه ای قائلند و ورود غير مسلمانان را به آنها حرام و غير مجاز می دانند....کسانی که به مکه و مدينه مشرف شده اند می دانند که در ورودی های اين شهرها نوشته است که "ورود غير مسلمانان ممنوع" حال چگونه است که چاوز کمونيست مسيحی به زيارت امام رضا برده می شود و......"(۴۲)
پسر احمدی نژاد نيز همچون چاوز در دروغگويی و فريبکاری به کمک پدر آمده است :
"......شنيده شده که يکی از متهمين پرونده کودتای مخملی در تماس با خانواده خود درخواست قليان و قند کرده و خواسته تا اين اقلام را برای او به زندان بياورند! به گزارش ثانيه نيوز، اين متهم پس از پخش اعترافاتش در دادگاه به شدت مورد حمله دوستان سابقش قرار گرفت و مدعی شدند که وی را در زندان چيزخور کرده‌اند! که اينچنين اعتراف می‌کند وليکن وی پس از آن نيز بارها برسخنانش در دادگاه تأکيد کرد و آنها را حرف دل خود خواند.(۴۳)
احمدی نژاد در سفرهای اش به امريکا در ديدار با" جمعی از متخصصين ايرانی – حکومتی " در آمريکا گفت. "..... البته ايرانی‌ها هيچگاه عقايد و نظريات خود را به ديگران تحميل نکرده‌اند...به لطف خداوند ايران امروز جزء امن‌ترين کشورهای جهان است ......." (۴۴) او گمان می کند ديگران فراموش کرده اند که بارها گفته است:
:".... بايد خودمان را برای اداره جهان آماده کنيم چون اسلام دين سلامت همه ی جهان است و در هر جايی که حکومت اسلام تشکيل شود , همه می توانند آنجا زندگی کنند......دولت اسلامی مقدمه ی تشکيل يک جهان اسلامی ست..."( سخنرانی احمدی نژاد در جمع مردم شهرستان زرنديه , پنجشنبه ۲٨ ارديبهشت ۱٣٨۵ )

وقيحانه ترين ادعای احمدی نژاد اين است که " ما هيچگونه تروری انجام نداده‌ايم اما قربانی ترور بوده‌ايم" (۴۵)
مردم ايران و جهان می دانند اين سخن از دهان رئيس جمهوری بيرون می ريزد که حکومتش در طی ۳۰ سال فقط در يک مورد از کشتار های ششگانه اش ده ها نفر از روشنفکران و روشنگران ايرانی, و مخالفان سياسی و عقيدتی اش را در خارج از ايران به فجيع ترين شکل به قتل رسانده است, و رهبران اش نيز کمترين اعتنايی به دادگاه های بی طرفی که انجام اين جنايت ها را به وسيله سردمداران حکومت اسلامی اثبات و حکم محکوميت قاتلان اين جنايت ها را صادر کرده اند, نکرده اند.
مردم ايران و جهان با واقعيت های هولناک و غم انگيز زندان ها وشکنجه گاه های علنی و پنهان حکومت اسلامی آشنا هستند, و می دانند در اين زندان ها و شکنجه گاه ها ده ها هزار روشنفکر و روشنگر آزاديخواه و آزادانديش و مخالفان سياسی و عقيدتی به قتل رسيده و يا شکنجه شده اند. تنها در يک قلم از اين جنايات در سال ۱٣۶۷, به فرمان آيت الله خمينی در طی ۲ ماه حدود ۵ هزار زندانی سياسی وعقيدتی قتل عام شدند , و در حوادث اخير بيش از ۷۰ تن از آزاديخواهان ميهنمان به قتل رسيدند و صدها نفر مورد وحشيانه ترين شکنجه های جسمی و روانی قرار گرفته اند.

ادامه دارد


***

برخی از منابع و زيرنويس:
مراجعه کنيد. YOU TUB* برای ديدن و شنيدن سخنرانی های احمدی نژاد به
۱- احمدی نژاد , گفت وگو با الجزيره, ۳۰ دی ماه ۱۳۸۶
۲- نوار ويديويی سخنرانی آقای احمدی نژاد , سايت" گفتنی ها"ی آقای امير فرشاد ابراهيمی ( سه شنبه ۱۵ ژانويه ۲۰۰۸) مشاهده کنيد:
www.goftaniha.org
و يا به سايت you tube مراجعه کنيد.
http://www.youtube.com/watch?v=4z01dj5b23U3-
http://video.google.com/videoplay?docid=-
4906921982130826379#docid=181874315868370851
۴- سخنرانی احمدی نژاد, شهريور ۱۳۸۸ / جام جم آنلاين/ تابناک
۵- سخنرانی احمدی نژاد , ۱۵ شهريور / ۱۳۸۸/ تابناک
۶- گزارش ايلنا، سخنرانی احمدی نژاد در ديدار با جمعی از اساتيد دانشگاه،۱۹ شهريور ۱۳۸۸/ تابناک
۷- منبع فوق
۸- گزارش خبرگزاری مهر ، سخنرانی محمود احمدی نژاد چهار شنبه شب در مراسم افطاری کارکنان دولت"- شهريور ۱۳۸۸/ تابناک
۹- منبع شماره ۴
۱۰- سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، در بيست و سومين مراسم دانش‌آموختگی و تحليف دانشجويی دانشجويان دانشگاه نيروی انتظامی۱۹ شهريور۱۳۸۸
گزارش ايلنا، سخنرانی احمدی نژاد در ديدار با جمعی از اساتيد دانشگاه،۱۹ شهريور ۱۳۸۸/ تابناک
, به گزارش «خبر» ,شهريور ۱۳۸۸ http://picks.kodoom.com/67310311-
۱۲- سخنرانی احمدی نزاد در ديدار با کارکنان رياست جمهوری و خانواده هايشان با قدردانی از زحمات آنان ۵ شهريور۱۳۸۸
۱۳- http://www.youtube.com/watch?v=4z01dj5b23!#
۱۴- منبع فوق
۱۵-منبع شماره ۱۱
۱۶- http://www.vimeo.com/383977
http://www.youtube.com/watch?v=qkia2JWXDGI
۱۷- سخنرانی احمدی نژاد, تارنمای تابناک , شهريور ۱۳۸۸
۱۸- منبع فوق
۱۹- سخنرانی احمدی نژاد , شهريور ۱۳۸۸ / جام جم آنلاين
۲۰- به گزارش فارس , تارنمای بازتاب ( تابناک)شهريور ۱٣٨۶
۲۱- سخنرانی احمدی نژاد, شهريور ۱۳۸۸ / جام جم آنلاين
http://picks.kodoom.com/673103
۲۲- متن کامل سخنان محمود احمدی نژاد پس از اعلام پيروزی اش در انتخابات يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ / گويا
۲۳- به گزارش مهر، سخنرانی محمود احمدی نژاد در مراسم توديع و معارفه وزير کشور ۱۸ شهريور۱۳۸۸
۲۴- سخنرانی احمدی نژاد , شهريور ۱۳۸۸ / جام جم آنلاين
۲۵و۲۶و۲۷- منبع فوق
۲۸- نامه به جرج بوش
۲۹- تابناک / ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ يالثارات:مشاوران فرهنگی احمدی نژاد مرخصند!
۳۰ سخنرانی احمدی نژاد , گزارش ايسنا , شهريور ۱۳۸۸
۳۱- روزنامه سلام , ۱۵ خرداد ۱۳۸۸
۳۲- به گزارش خبرنگار «آينده» ۵ شهريور ۱۳۸۸ / تابناک
۳۳- محمود احمدی‌نژاد , "خط فقر سرکاری است", سرمايه ۱۷ شهريور ۱۳۸۸/ تارنمای تابناک
۳۴- سه شنبه ۲٣ سپتامبر ۲۰۰٨ در اجلاس سالانه ی سازمان ملل متحد در نيويورک سخنرانی کرد. ايشان پيش از سفر به نيويورک و نيز طی اقامت در نيويورک مصاحبه ها يی با " لس آنجلس تايمز , ان , پی , آر , لری گينگ (شبکه تلويزيونی سی.ان.ان) , جمع خبرنگاران در نيويورک , امی گودمن و ..... " برگزار کرد.
۳۵- سخنرانی شهريور ۱۳۸۸ / جام جم آنلاين
۳۶- گزارش مهر، سخنرانی محمود احمدی نژاد در مراسم توديع و معارفه وزير کشور ۱۸ شهريور
۳۷- به گزارش خبرنگار مهر، ۱۶ شهريور ۱۳۸۸
۳۸- سخنرانی شهريور ۱۳۸۸ / جام جم آنلاين
۳۹- سخنرانی احمدی نژاد, روز دوشنبه در نخستين نشست مطبوعاتی پس از تشکيل دولت دهم/ تابناک شهريور ۱۳۸۸
۴۰- به گزارش خبرگزاری فارس، شهريور / ۱۳۸۸
۱۷ شهريور ۱۳۸۸ – تابناک
۴۱- آيا چاوز مسلمان شده است؟!» سرمقاله‌ی روزنامه‌ی ابتکار , شهريور ۱۳۸۸
۴۲- منبع فوق
۴۳- سايت ثانيه نيوز که توسط پسر احمدی‌نژاد مديريت می شود در مطلبی مدعی شد:
http://www.lahzehnews.com/index.php?news=2528
۴۴- منبع شماره ۳۴
۴۵- احمدی نژاد در مصاحبه با هفته‌نامه آلمانی اشپيگل/ فروردين ۱۳۸۸
* گفته شده است احمدی نژاد خبرمرگ پدرش را دو بار اعلام کرده است, يکبار قبل از انتخابات دور اول رياست جمهوری اش و يکبار بعد از انتخابات , و بار دوم مجلس ختمی هم گرفته است , آيا او دو پدر داشت ؟ يا....( به نقل از مقاله ی " هاله و هلو" , نوشته ی آيدا قجر, چهارشنبه , روز آنلاين ) . احمدی نژاد همچنين گذاشتن بشقاب خالی بر سر سفره برای امام زمان و صندلی خالی برای امام زمان در جلسات کابينه اش را به سبک خودش تکذيب کرده است , او نگفت که چنين کاری را نکرده است , گفت اولا" امام زمان تنها نمی آيد با همراهان اش می آيد و در ثانی امام زمان بر سر همه ی سفره ها هست و....( فيلم مصاحبه را در " يو تيوب" می توانيد ببينيد.). احمدی نژاد مورد" هاله نور" را هم تکذيب کرده است اما در مصاحبه ای ديگرتاکيد کرده است که هر جا کلام خدا خوانده شود آنجا نورانی می شود و... او سخنرانی اش را در سازمان ملل با کلام خدا شروع کرده بود ! (اين مصاحبه را در "يوتيوب "می توانيد ببينيد.)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016