سه شنبه 7 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الهام: به جای پرداختن به عوامل اصلی فتنه، کهريزک و برخورد چند مامور متخلف را بزرگ‌نمايی می کنند، ايلنا

- صهيونيست‌ها، سلطنت طلبان و منافقين نيز به صف حاميان فتنه سبز پيوسته‌اند و سران فتنه سبز در قبال اين اقدامات سکوت کرده و واکنشی نشان ندادند


ايلنا: عضو حقوقدان شورای نگهبان معتقد است: از مدت‌ها پيش بحث انقلاب‌رنگی و مخملی مطرح بود و بخش‌های اطلاعاتی ما بايد آن را رصد و کنترل و بخش های علمی، آکادميک و رسانه‌ای آن را تجزيه و تحليل و برای مردم تبيين می‌کردند، اما اين کار را نکردند.
به گزارش ايلنا، غلامحسين الهام در هشتمين گردهمايی سياسی مسوولان و کارکنان ستاد نيروی دريايی سپاه در سال ۸۸ با اشاره به حوادث پس از انتخابات اخير گفت: جريان نفاق جديد در پی استقرار يک نظام سکولار و لائيک در ايران است.
وی افزود: در حال حاضر جامعه اسلامی ما همچنان با آثار فتنه عميقی مواجه است که از مدت ها قبل برنامه‌ريزی شده بود و پس از قطعی‌شدن نتايج انتخابات خود را آشکار و نمايان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو حقوقدان شورای نگهبان با بيان اين که اين فتنه يک جريان بداهتی و خلق الساعه و بدون سازمان و عقبه نبود، تصريح کرد: در شرايط کنونی يکی از وظايف اصلی نخبگان و خواص، روشنگری و بصيرت‌افزايی با کنار زدن پرده از چهره منافقين جديد به عنوان عوامل اصلی فتنه اخير است.
وی افزود : نفاق جديد در حالی که از لحاظ مرام و انديشه از امام (ره) عبور کرده و تفکرات سکولاريسم پيدا کرده، در ميان مردم معتقد به خط امام(ره)، خود را وفادارترين جريان به خط امام (ره) معرفی و جريان مخالف را به عنوان جريان ضد خط امام (ره) معرفی می‌کند.
الهام ادامه داد: در حوادث اخير با يکی از جلوه‌های نوين براندازی انقلاب مواجه بوديم؛ حرفی که اگر معترضی هم داشته باشد، از ميان همان خواص و نخبگانی است که در حرف منکر آن، اما در عمل بازيکن زمين دشمن هستند. وی افزود: از مدت‌ها پيش بحث انقلاب‌رنگی و مخملی مطرح بود و بخش‌های اطلاعاتی ما بايد آن را رصد و کنترل و بخش‌های علمی، آکادميک و رسانه‌ای آن را تجزيه و تحليل و برای مردم تبيين می‌کردند، اما اين کار را نکردند.
وی تصريح کرد: بحث براندازی نرم از جمله مسائلی است که بنيادهای تحقيقاتی غرب مدتها و سال‌ها در مورد آن تعميق و کار کرده بودند و مدت‌ها در داخل کشورمان تحت عنوان سمينار‌ها نشست‌ها و گفت‌و‌گوهای علمی اين ارتباط بين موسسات تحقيقاتی آمريکايی و غرب بويژه آمريکا و بدنه دانشگاهی و آکادميک ما برقرار شده بود و دستگاه‌های اجرايی بستر‌ساز اين ارتباط بوده‌اند.
الهام خاطرنشان کرد: اگر بخواهيم خداوند در لرزشگاه‌ها ما را ياری کند، بايد حق و حقيقت را درک کنيم و هميشه معياری جدای از افراد، برای شناخت حق و حقيقت داشته باشيم و افراد را هيچ‌گاه معيار تمام عيار حق ندانيم.
وی تاکيد کرد: به برکت انقلاب اسلامی، خداوند اين نعمت را بر ما روا داشت که حقيقت را همواره با راه ولايت و رهبری بسنجيم و حرکت کنيم و تجارب انقلاب اسلامی را نيز همچون چراغی فرا راه خويش قرار دهيم.
مشاور عالی رئيس‌جمهور با انتقاد از برخی افراد و رسانه‌ها که به جای تمرکز بر شناساندن عوامل اصلی فتنه، سعی دارند تا مسائل حاشيه‌ای را به مسئله اصلی تبديل کنند،‌گفت: برخی از روی جهل و غفلت و عده‌ای نيز از سر غرض ورزی بنا دارند تا حواشی فتنه اخير را به متن و اصل و متن فتنه را به حاشيه تبديل کنند و به جای اين که به عوامل اصلی فتنه‌گران و آشوبگران پرداخته شود، مسائلی مانند کهريزک و برخورد چند مامور متخلف به عنوان عامل اصلی بزرگ نمايی شود و از اين مسئله از سوی عوامل اصلی فتنه اخير به عنوان تاکتيک فرار به جلو استفاده شود، هر چند که اين حواشی نيز در جای خود بايد پيگيری و رسيدگی شود.
وی افزود: البته نظام بايد با وحدت پيش برود، اما اين بدان معنی نيست که فاجعه و فتنه اخير به اسم وحدت فراموش شده و فتنه‌گران و صحنه‌گردانان اصلی اين فتنه مصون بمانند.
اين حقوقدان شورای نگهبان در بخش ديگری از سخنان خود به سفر اخير احمدی‌نژاد به نيويورک اشاره کرد و گفت: استفاده بسيار خوب از ظرفيت رسانه‌ای‌ بين المللی رسوا کردن بيش از پيش صهيونيست‌ها، اعلام مواضع مستدل، منطقی و روشن جمهوری اسلامی ايران درباره مسائل مختلف منطقه و جهانی، بازسازی اقتدار ملی که در حوادث اخير خدشه دار شده بود، ديدار و گفت‌و‌گوی نزديک با نمايندگان کشورهای مختلفی که به اجلاس سران کشورها آمده بودند و همچنين گروه‌های مختلف نخبگان آمريکا از مهم‌ترين برنامه‌ها و دستاوردهای اين سفر بود.
وی به جريان تجمع چند ده نفر سبز‌پوش در مخالف با سفر احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: اين که چه طور صهيونيست‌ها، سلطنت طلبان و منافقين نيز به صف حاميان فتنه سبز پيوسته‌اند و سران فتنه سبز در قبال اين اقدامات سکوت کرده و واکنشی نشان ندادند و از سوی ديگر برخی سايت‌هايی وابسته به اين جريان، به وجد آمده و اخبار تجمع چند ده نفره ضد انقلاب در نيويورک را با آب و تاب نقل کردند، سئولات بی‌پاسخی است که توجه به آن ماهيت اين جريان فتنه‌گر را بيش از پيش نمايان می‌سازد.
الهام در بخش ديگری از سخنان خود خاطر‌نشان کرد: در موضوع فلسطين و مسئله هولوکاست در ديدارها و مصاحبه‌های مختلف صراحتا تاکيد شد، چرا تنها واقعه تاريخی هولوکاست در ميان وقايع تاريخی جهان برجسته شده است و چرا سياستمداران به اين حادثه توجه ويژه‌ای داشته اند و متعصبانه برخورد کردند و چرا مردم فلسطين بايد هزينه آن را پرداخت کنند و چرا نبايد اجازه داد تحقيقات مستقل و منطقه درباره هولوکاست انجام شود.
مشاور رئيس‌جمهورگفت: رئيس‌جمهور کشورمان با بيان اين که حادثه هولوکاست بهانه‌ای برای نسل کشی در فلسطين شده است، ياد آور شد که نسل کشی حاصل نژاد‌پرستی است و بايد به تاريخ نگاه تجربه اندوزی داشته باشيم تا واقعيت‌ها بيشتر روشن شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016