چهارشنبه 8 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله مکارم شيرازی: بايد هيئتی از نمايندگان مجلس و برخی از نخبگان تشکيل شود تا به اختلافات سياسی پايان دهد، فارس

خبرگزاری فارس: يکی از مراجع عظام تقليد قم از تمام گروه‌های سياسی خواست تا به اختلافات پايان داده و به فکر آينده نظام باشند.‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آيت‌الله العظمی ناصر مکارم شيرازی پيش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود در سخنانی بر اهميت حفظ اتحاد ميان مسلمانان تاکيد کرد و گفت: در روايات ائمه اطهار همواره بر مسئله حفظ اتحاد، دوستی و برادری در بين مسلمانان تاکيد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به برخی از مشکلات به وجود آمده و اقدامات صورت گرفته در سطح داخلی و خارجی برای خدشه دار کردن اتحاد مسلمانان اظهار داشت: وجود اختلافات سياسی در کشور اسلامی ايران به هيچ وجه شايسته نيست.
اين مرجع تقليد خواستار پايان يافتن تمام اختلافات سياسی که بعد از انتخابات شدت گرفته است، شد و افزود: بايد هيئتی از نخبگان متشکل از نمايندگان مجلس و برخی از نخبگان در خارج از مجلس شورای اسلامی تشکيل شده تا به اختلافات سياسی پايان دهند.
آيت‌الله العظمی مکارم شيرازی به شرايط داخلی کشور نيز اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در داخل برخی‌ها با مطرح کردن مطالبی بی‌پايه و اساس و شايعه‌پراکنی همواره به اختلافات سياسی دامن می‌زنند.
وی گفت: کسانی که دست به چنين اقداماتی می‌زنند، هيچ‌گاه به مبانی دين مبين اسلام مبنی بر حفظ اتحاد در جامعه اسلامی توجهی ندارند.
اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: بروز اختلاف به هيچ وجه به صلاح کشور نيست و در عرصه بين‌المللی ن نيز باعث تضعيف کشور و نظام خواهد شد و از سوی ديگر نيز کشورهای خارجی نيز در اين شرايط سوء استفاده کرده و ما را برای مذاکره زيرفشار می‌گذارند.
وی بروز اختلاف در کشور را به نفع مردم، گروه‌های سياسی، دولت، مجلس و... ندانست و تاکيد کرد: کشور ما امروز در شرايط حساسی قرار دارد و همه گروه‌های سياسی بايد در چنين شرايطی از اختلافات دوری کنند.
وی در ادامه با اشاره به وضعيت اتحاد دنيای اسلام نيز گفت: در دنيای اسلام نيز شاهد هستيم که بين کشورهای مختلف اسلامی اتحاد لازم و قابل توجه وجود نداشته و حتی برخی از اوقات دايره اختلافات بين کشورهای اسلامی نيز بيشتر می‌شود.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به فعاليت‌های برخی گروه‌ها برای ضربه زدن به اسلام و به تصوير کشيدن چهره‌ای نادرست از اين دين مبين آسمانی تصريح کرد: برخی از افراد ناآگاهی دين مبين اسلام را خشن جلوه داده و آن را عامل ترور و کشتار معرفی می‌کنند و اين مسئله باعث افزايش اختلافات می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016