جمعه 10 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله نوری در ديدار با سعيد حجاريان: دستگيری حجاريان زيان جبران‌ناپذيری برای حکومت داشته است (با عکس)، ادوارنيوز

ادوارنيوز - عبدالله نوری به همراه جمعی از دوستان سعيد حجاريان صبح پنج شنبه با حضور در منزل وی با او ديدار کرده و به گفت‌و‌گو نشست.
در ابتدای اين ديدار سعيد حجاريان به بيان خلاصه ای از وضعيت خود در طول دوره بازداشت پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه عبدالله نوری ضمن ابراز خوشحالی از آزادی سعيد حجاريان و تجليل از وضع روحی مناسب وی، رفتار پس از انتخابات حکومت را اشتباهی فاحش دانست و گفت: حکومت از اين دستگيری ها چه نتيجه ای به دست آورد؟ به نظر من همه دستگيری‌های مربوط به انتخابات به ويژه دستگيری آقای حجاريان با جسمی معلول و ناتوان زيان جبران ‌ناپذيری برای حکومت دربر داشته است.



وی با بيان اينکه پس از اعلام نتايج انتخابات مردم در دو گروه تقسيم شدند؛ اظهار داشت: گروهی معتقد به صحت انتخابات و البته آراء ۲۵ مليونی! برای رييس جمهورشان بودند و گروه ديگری چنين اعتقادی نداشتند، حال سئوال اين است که آيا با مجموعه رفتاری که در طول اين صد و چند روز از سوی حکومت انجام پذيرفت از دستگيری‌های گسترده تا دادگاه‌های کذايی، از برخوردها و خشونت‌های خيابانی تا اتفاقات ناهنجار بازداشتگاه‌ها و از اعترافات متهمان تا مصاحبه‌های به اصطلاح در محيط آزاد آيا حتی يک نفر از افرادی که جزو گروه دوم و البته بيرون از زندان بوده‌اند به گروه اول پيوسته است؟
عبدالله نوری خاطر نشان کرد: چنانچه چنين نتيجه‌ای گرفته نشده باشد قطعا حکومت حتی در راستای اهداف خودش هم شکست خورده است، اگر هم هدفش ارعاب ملت بوده باز هم سئوال اين است که آيا با رصد راهپيمايی روز قدس به نتيجه مطلوب خود رسيده است؟ تنها در يک حالت، حکومت ممکن است به نتيجه دلخواه خود رسيده باشد و آن هم توجيه گروه اول و جلوگيری از ريزش هر چه بيشتر حاميان خود.

نوری در پايان ضمن دعا برای سلامتی دکتر سعيد حجاريان استخلاص همه زندانيان بی گناه را از خداوند منان خواستار شد.
گفتنی است سعيد حجاريان پيش از ظهر چهارشنبه بعد از تحمل بيش از صد روز زندان، با قيد وثيقه و به صورت موقت آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016