جمعه 13 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زينب حجاريان: نامه منسوب به پدرم را بازجويان نوشته اند، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس) : درحالی که روز گذشته خبرگزاری های ايرنا و فارس نامه ای منتسب به دکتر سعيد حجاريان مبنی بررضايتش از وضعيت بازداشت و بازجويی هايش منتشر کرده و به نقل از او نوشتند که وضع جسمانی اش بسيار هم خوب است، زينب حجاريان دختر سعيد حجاريان اين نامه را سراسر کذب خوانده و اعلام کرد با توجه به تفاوت لحن نامه با ادبيات سعيد حجاريان اين نامه توسط بازجويان وی نوشته شده است.


متن کامل نامه فرزند دکتر سعيد حجاريان به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اخيراً از طرف رسانه های وابسته به اقتدارگرايان نامه ای منسوب به پدرم منتشر گرديده که سراسر کذب و حاوی تناقضات بسياريست و آشکارا توسط بازجويان نوشته شده است و لحن آن با ادبيات پدرم همخوانی ندارد. هرچند با بازخوانی اين نامه و دقت در زمان انتشار آن نکاتی چند قابل استنباط است:

۱. اولّا صرف انتشار اين نامه در شرايطی که به خانواده و وکيل ايشان و اجازه ملاقات ويا حتی مکالمه تلفنی داده نشده است و شرايط نامناسب آقای حجاريان در دادگاه حاکی از وخامت حال ايشان داشته است نشانگر تلاش برای پنهانسازی وضع ناگوار ايشان و گواهی بر بروز حوادثی است که سلامتی پدرم را در خطر جدی قرار داده است. اصولاً هرگاه پدرم در زندان بيمار ميشد، از ترس درز اخبار به بيرون ايشان را وادار ميکردند تا با منزل تماس بگيرند و بگويند حالشان خوب است. برای مثال پس از بروز ناراحتی ريوی که ما تا مدتها از آن بيخبر بوديم، پدرم با منزل تماس گرفته بود و در پاسخ به احوالپرسی گفته بود بهترم (يعنی قبلا حالشان بد بوده). بعد از يک هفته و در ملاقاتی که داده شد، مادرم علائم عفونت ريوی را مشاهده کرده بود که همچنان پس از دو سه هفته حاد بوده و نشان از عدم پيگری و دريافت درمانهای لازم بوده است. در ضمن در اين نامه هيچ توضيحی در مورد گزيدگی شديد لب پايين که نشاندهنده تشنج است و يا کبودی روی گونه و همچنين علائم افسردگی شديد داده نشده است.

۲. تاريخ نگارش نامه ۶ شهريور بوده است و مشخص نيست چرا اين نامه با تاخير منتشر شده است و از آن تاريخ تا به حال چه برسر پدرم آورده اند.

۳. در اين نامه عنوان شده که پدرم فقط ده روز در اوين بوده که صحت ندارد و ايشان ۴۰ روز در انفرادی اوين بوده اند و از اين مدت به بازداشتگاه پادگانی منتقل شده اند. در واقع روزی که شايعه آزادی پدرم توسط همين رسانه های کذاب منتشر شد ايشان از اوين به محل جديد منتقل شدند.

۴. در نامه اشاره به ناراحتی استخوانی ايشان شده است که تاکنون سابقه نداشته است و صحبت از ناتوانی و تحليل عضلات شده است که اينها خود دال بر بروز ناراحتی های جديد در ايشان و وضع رقت انگيز ايشان در ۴۰ روز اول است.

۵. از خميدگی قامت پدرم در روز دادگاه چنين بر ميآيد که آب درمانی و فيزيوتراپی لازم انجام نشده و توانايی های اندک ايشان نيز رو به تحليل است.

۶. اگر مطالب اين نامه صحت دارد چرا به خانواده، وکيل و يا حتی کميته ويژه مجلس اجازه ديدار با ايشان داده نشده است؟ چرا به يک گروه از پزشکان مستقل و متخصص اجازه ملاقات با ايشان و بررسی وضع سلامتی ايشان را نميدهند؟

۷. در صورتيکه واقعا پدرم دچار تحول در مواضع خود شده و فشاری هم بر او نبوده ، او را آزاد کنند تا آزادانه در محافل دانشگاهی و سياسی نظريات جديد خود را ارائه دهد.

نگهداری فرد بيمار و معلولی مثل پدرم در چنين وضعی و وارد کردن انواع شکنجه های روحی و جسمی به اين فرد ناتوان گناهی نابخشودنی است و عاملان اين رفتارهای شنيع اگر به روز قيامتی اعتقاد دارند بايد بسيار نگران نتايج اعمال و سرنوشت شوم خود باشند. در خواست ما آزادی فوری و بی قيد و شرط پدرم از زندان است.

زينب حجاريان
۱۲/۶/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016