چهارشنبه 15 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: مناسبات ايران و آمريکا متاثر از عملی شدن وعده تغيير اوباماست، مهر

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با سفر سوئيس با بيان اينکه عملی شدن وعده تغيير "اوباما" تاثير جدی بر مناسبات ايران و آمريکا دارد، گفت: انتظار جمهوری اسلامی ايران از کشورهای غربی به خصوص ۱+۵ اين است که نسبت به مذاکراتی که آغاز شده برخوردی مثبت و سازنده انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر، آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر ديروز سه شنبه در ديدار با سفير جديد سوئيس در ايران روابط دو کشور را در ميان کشورهای اروپايی خوب توصيف کرد و با اشاره به ميزبانی موفق سوئيس در مذاکرات اخير ميان ايران و گروه ۱+۵ گفت: انتظار جمهوری اسلامی ايران از کشورهای غربی به خصوص ۱+۵ اين است که نسبت به مذاکراتی که آغاز شده برخوردی مثبت و سازنده انجام دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجلس خبرگان رهبری با تصريح مجدد بر اين که جمهوری اسلامی ايران هيچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و در آينده نيز نخواهد بود، گفت: اگر در مذاکرات پيش رو فضای دوستانه‌ای حاکم باشد، ابهامات ادعايی برخی کشورها نيز برطرف خواهد شد.

وی در ادامه خطاب به سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريکا، يکی از عوامل پيروزی آقای اوباما در انتخابات اين کشور را شعار (تغيير) وی خواند و با اشاره به خوشبينی ابتدايی کشورهای مختلف نسبت به انتخاب ايشان تصريح کرد: شعار تغيير آقای اوباما پس از پيروزی ايشان به تدريج رنگ باخت و در عمل و به صورت واقعی تغيير قابل توجهی در رفتار آمريکا صورت نگرفت.

رئيس مجلس خبرگان رهبری با ابراز اميدواری نسبت به موفقيت رئيس جمهور آمريکا در حل مشکلات داخلی و تغيير چهره بين‌المللی اين کشور گفت: جمهوری اسلامی ايران تغييرات موردنظر خود را به دولت آمريکا منتقل کرده است و اگر وعده‌های تغيير آقای اوباما به صورت واقعی عملی گردد، می‌تواند تاثير جدی بر مناسبات دو کشور بگذارد.

در اين ديدار خانم "ليويالوی آگوستی" سفير سوئيس در تهران نيز روابط دو کشور را پايدار و خوب توصيف کرد و با اشاره به علائق مشترک دو کشور در زمينه‌های اقتصادی، انرژی، هسته‌ای و حقوق بشر گفت: توافقنامه‌های اخير ايران و سوئيس در زمينه انرژی می‌تواند مبنای بسيار خوبی برای گسترش همکاری‌ها در ساير زمينه‌های مورد علاقه دو کشور باشد.

خانم آگوستی با اشاره به ميزبانی موفق کشورش در مذاکرات اخير ميان جمهوری اسلامی ايران و کشورهای گروه ۱+۵ گفت: اميدوار و خوشين هستيم که مذاکرات شروع شده باعث همکاری‌های سازنده و مثبت برای حل مسائل از راه‌های ديپلماتيک و مسالمت‌آميز باشد.

سفير سوئيس در تهران با اشاره به تجربه اين کشور درميانجی‌گری ميان برخی کشورها در ايجاد و گسترش روابط دو جانبه، ابراز اميدواری کرد تا سوئيس بتواند نقش سازنده و مفيدی در برطرف کردن موانع ميان روابط ايران و آمريکا و نيز افزايش اعتماد ميان اين دو کشور از طريق ايجاد ساختارهای عملی و اجرايی عهده‌دار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016