شنبه 11 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار ائتلاف حزب الله با هاشمی رفسنجانی و رضائی، ايلنا

- کسانی که در ايجاد شکاف بين گروه‌های مختلف در حوادث پس از انتخابات مقصر بودند از مردم عذرخواهی کنند
- مخالفان طرح وحدت ملی حيات خود را در تداوم بحران‌ها می‌دانند


ايلنا: دبير سياسی ائتلاف حزب الله تاکيد کرد : طرح دلسوزان نظام را تعبير به مصالحه با دشمنان کردن ، فرافکنی است.
حسين کنعانی مقدم درگفت وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به طرح برخی دلسوزان نظام برای حل مسايل سياسی پس از انتخابات گفت: اين طرح در درون خانواده انقلاب مطرح شده و متاسفانه برخی تصور می‌کنند راه حلی برای مصالحه با دشمنان است که معتقديم اين نوع برخورد فرافکنی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه دوستانی که اين طرز و تفکر را دارند، از جزئيات طرح خبر ندارند گفت: پيشنهاد ائتلاف حزب الله اين بود که هيات منصفه‌ای برای ريشه‌يابی مسايل پس از انتخابات تشکيل شود وکسانی که در ايجاد شکاف بين گروه‌های مختلف در حوادث پس از انتخابات مقصر بودند از مردم عذرخواهی کنند تا مطالب به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد.
وی با تاکيد بر اينکه اعضای اين هيات بايد دارای اختيارات باشند و صلاحيت لازم راداشته باشند،گفت: ما پيشنهاد داريم که در اين هيات نماينده رهبر معظم انقلاب نيز حضور داشته باشند و اعضای اين هيات واقعا به دنبال حل مشکلات سياسی و نه تسويه حساب باشند و در پی يافتن الگويی برای حل بحران‌ها باشند..
وی با تاکيد بر اينکه بايد برای آينده به دنبال الگويی برای مواقع بحرانی باشيم،گفت: برخی که با اين طرح مخالفند به خاطر آن است که حيات خود را در تداوم بحران‌ها می‌دانند و فکر می‌کنند چون موقعيت برتری دارند، نيازی به حل مشکلات نيست که توصيه ما به آنها اين است که با حفظ و آرامش و رعايت قواعد بازی و تعهد به ارزش‌های انقلاب و نظام فضای کشور را به سمت حل مشکلات پيش ببرد.
دبير سياسی ائتلاف حزب‌الله تاکيد کرد: در اين راستا از سوی ائتلاف ديداری با آقايان هاشمی و محسن رضايی داشتيم و معتقديم که راه‌حل‌های اين بزرگواران دلسوزانه است و به دنبال اين هستند که اختلافات سياسی به حداقل برسد و مشکلات مردم حل شود و کسانی که دلشان برای نظام می‌سوزد می‌دانند که نبايد از هياهوی سياسی بهره‌‌برداری شوند، به هر حال ما از طرح آقای هاشمی و آقای رضايی استقبال می‌کنيم.
کنعانی مقدم در خصوص اظهارات اخير فرمانده سپاه مبنی بر اينکه پيشنهاد‌های مطرح شده برای وحدت بين نيروهای نظام به مانند مصالحه با صدام است،گفت: معتقدم فرمانده سپاه به دنبال حل مشکلات سياسی هستند و اعتقاد به اين ندارند که خانواده انقلاب را جزو دشمنان محسوب کنند.
وی در عين‌حال تصريح کرد: احتمالا منظور ايشان اين بوده که طرح وحدت ملی قرار است با ضد انقلاب‌ها اجرايی شود، ولی ما اعتقاد داريم که ملت بزرگ ايران يک خانواده هستند و مسايل پس از انتخابات را بايد در درون خانواده انقلاب حل کرد و نبايد منتقدان را معاند نظام حساب کنيم ، چرا که همانطور که رهبری گفتند بايد به دنبال جذب حداکثری ودفع حداقلی باشيم.
وی در واکنش به اين سخن که ”مشکلی در کشور وجود ندارد تا بخواهيم به دنبال راه حل آن باشيم“ گفت: اعتقاد نداريم که هيچ مشکلی در کشور نيست، بلکه معتقديم بايد حداقل‌های اختلافات هم حل و فصل شود. ما افراط و تفريط‌هايی مانند اينکه به برخی اختلافات عمق دهيم و يا فکر کنيم هيچ اتفاقی نيافتاده است را قبول نداريم ، بايد با واقعيات روبرو شويم و اگر اختلافی در کشور وجود دارد به دنبال حل آن باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016