پنجشنبه 9 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئوفيان، عضو مرکزی جبهه پيروان خط امام: رهبر از طرح هاشمی مطلع است، فردا

عضو شورای مرکزی جبهه پيروان خط امام و رهبری با اشاره به طرح هاشمی جهت برون رفت از فضای بحرانی کشور، خطاب به مخالفان گفت: چرا در مقابل اين طرح جنجال می کنيد؟ قطعا رهبری از اين طرح با اطلاع هستند.

ابوالقاسم رئوفيان در گفتگو با خبرنگار سياسی «فردا» گفت: امروز کشورمان در شرايطی به سر می برد که مسئولان، دلسوزان و مردم در آن احساس تنگی نفس می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه در اين شرايط بديهی است که بايد به دنبال تبيين طرح آشتی ملی بود، اظهار اميدواری کرد که اين طرح بتواند در سالم سازی فضا و جلب اعتماد مردم نسبت به مسئولان موثر واقع شود.

اين فعال سياسی با بيان اينکه نياز به تبيين طرح آشتی ملی از سوی همه دلسوزان نظام، در شرايط کنونی شديدا احساس می شود، هرگونه رويکرد منفی که در مقابل اين طرح ايستادگی کند را محکوم کرد.

وی گفت: بايد به اتخاذ سازوکار و مکانيزم هايی برای ايجاد فضای امن احترام گذاشت و از چنين پيشنهاداتی به گرمی استقبال کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پيروان خط امام و رهبری مخالفت يا امتناع از پذيرش طرح ها را غير طبيعی و نگران کننده دانست و افزود: گروه هايی که با اين طرح ها مقابله می کنند، می خواهند که از آب گل آلود ماهی بگيرند.

وی ادامه داد: عدم تحقق طرح ها، دلخواه رهبری نيست؛ دغدغه های رهبری دغدغه های مردم است، دغدغه مردم هم بهبود وضعيت معيشتی و فضای حاکم بر کشور وايجاد امنيت روانی واجتماعی است.

دبيرکل حزب اسلامی ايران زمين، با بيان اينکه عده ای در جايگاه مسئوليت و در کرسی مديريتی با چنين پيشنهاداتی مخالفت می کنند، اظهار داشت: اين ها اگر ناخودآگاه مخالفت می کنند بايد به خود بيايند.

وی با اشاره به اينکه امروز همه به دنبال خروج از فضای نه چندان سالم و حرکت به سمت وضعيت مطلوب و قابل قبول هستند، بيان داشت: همه مسئولان و بالاخص قوای سه گانه بايد در جهت تامين خواست و نياز اساسی مردم بکوشند.

رئوفيان با اظهار تاسف، تاثر و تعجب از اينکه چرا طرح برون رفت از مشکلات توسط هاشمی، با اين همه جنجال روبرو شده است، افزود: چه نيازی به فرافکنی و برخورد خشن با اين طرح است؟

وی بيان داشت: هاشمی به عنوان يکی از ستون های نظام، يار صميمی و قديمی رهبر و از شاگردان امام راحل اين طرح را ارائه داده است، بنابراين همگان بايد از آن استقبال کنند چراکه اينگونه نظرات مايه رشد و گشايش است.

اين فعال سياسی تاکيد کرد: قطعا رهبری از طرح هاشمی بااطلاع هستند.

وی همچنين به ديگر طرح های ارئه شده جهت ايجاد آرامش در کشور اشاره و عنوان کرد: همه طرح ها را بايد در کنار هم گرد آورند تا يک طرح جامع و مانع به دست آيد تا در جهت تحقق مفاد سند چشم انداز بيست ساله باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016