چهارشنبه 22 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دختر مهدی کلهر، مشاور احمدی نژاد به آلمان پناهنده شد، بی بی سی

نرگس کلهر، فرزند مهدی کلهر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران بعد از شرکت در جشنواره فيلم حقوق بشر نورنبرگ آلمان، از آن کشور تقاضا پناهندگی کرده است.

خانم کلهر برای نمايش فيلم "دار خيش" که در باره شکنجه است، به آلمان سفر کرده بود اما آنطور که به بی بی سی فارسی گفت بعد از شرکت در اين جشنواره و انتشار اخبار مربوط به آن، به دليل نگرانی از احتمال برخورد دولت، تصميم گرفته درخواست پناهندگی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است آقای کلهر در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته "گمان می کنم که او (نرگس) توسط دشمنان مملکت اغفال و نقش ابزار تبليغاتی آنها را ايفا کرده است."

مشاور رئيس جمهور ايران به دخترش توصيه کرده "ابزار دشمن عليه کشورش نشود و راهی را نرود که بازگشتی در آن وجود ندارد."

خانم کلهر در پاسخ پدرش به بی بی سی فارسی گفت که اگر توسط دشمنان اغفال شده بود، حتما جای بهتری برای ماندن به او داده می شد و ديگر لازم نبود که به کمپ پناهندگان برود.

خانم کلهر که ۲۵ سال دارد، گرافيک و سينما خوانده و فيلم "دار خيش" را با اقتباس از رمان فرانتس کافکا ساخته است. در اين فيلم به وسيله دستگاه شکنجه که "خيش" نام دارد گناه زندانيان بر بدن آنها حک می شود و خانم کلهر اين بخش را با تاريخ ايران پيوند داده است.

اين فيلم يک سال پيش ساخته شده و خانم کلهر آن را برای جشنواره فرستاده و از آن طريق به آلمان آمده است.

آقای کلهر در انتخابات رياست جمهوری چهار سال پيش از آقای احمدی نژاد حمايت کرد و ظاهرا همين مسئله به جدايی از همسرش که در دانشکده صدا و سيما تدريس می کند، منجر شده است.

آقای کلهر می گويد که "مادر او (نرگس) به دليل اين که من با آقای احمدی نژاد در همان سالها (۸۴) همکاری می کردم، درخواست طلاق کرد و اين امر نيز محقق شد."

آقای کلهر گفت: "پس از جدا شدن بنده از همسرم، نرگس به خواست خود با مادرش زندگی می کرد."

مشاور رئيس جمهوری ايران تاکيد کرده که در يک سال گذشته فرزندش را نديده است و اگر "نرگس پارچه سبز به دستش بسته و با رسانه های غربی مصاحبه کرده به خود او مربوط است."

آقای کلهر اواخر سال گذشته کتابی به نام "نامه هايی به فرزندم در باره آزادی" نوشته و آن را به دخترش نرگس تقديم کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016