پنجشنبه 23 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد شديد آيت‌‌الله صافی گلپايگانی از تصميم به انتصاب استاندار زن: خدمت به زن اين نيست که کارهايی که ارتباط با مردها دارد به آنان بدهيم، م

قم - خبرگزاری مهر: آيت‌الله صافی گلپايگانی از برخی سياست‌های دولت به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر کسانی بخواهند بدون توجه به نظرات علما و دلسوزان اصول و ارزش‌های انقلاب را تغيير دهند، با خشم خداوند و قهر مردم روبرو خواهند شد.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، پايگاه اطلاع رسانی آيت‌الله صافی گلپايگانی اعلام کرد اين مرجع تقليد در ديدار جمعی از فراکسيون روحانيون مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از روحانيون مجلس اظهار داشت: آنچه که برای شما و ساير نمايندگان در درجه اهميت قرار دارد اين است که بتوانيد در راه دفاع از احکام نورانی اسلام، اعتلا و سربلندی کشور و حمايت از اقشار زحمتکش جامعه قدم برداريد.

وی در ادامه با توجه به نقش و جايگاه مجلس در جامعه بيان داشت: مجلسِ مستقل می‌تواند مشکلات مردم و کشور را حل نمايد و مردم را به نظام اسلامی اميدوار نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرجع تقليد شيعيان با تأکيد بر بعد نظارتی مجلس اظهار داشت: مجلسيان بايد در سياست‌های خارجی و ارتباط با کشورها و نيز در سياست داخلی کشور نظارت کامل داشته باشند و در تصويب قوانين با استقلال تمام فقط رضای خداوند متعال و خدمت به مردم را در نظر بگيرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه نمايندگانی در مجلس هستند که به قَسَمی که در اول نمايندگی خود خورده‌اند پايبند می‌باشند و همّت خود را صرف برطرف نمودن مشکلات مردم و عزت و استقلال کشور می‌کنند.

آيت‌الله صافی با اشاره به تذکراتی که علما و مراجع به مسئولان کشور می‌دهند گفت: ما با هيچ کسی عناد و خصومت شخصی نداريم؛ آنچه که ما می‌گوييم در چارچوب احکام اسلام و دفاع از کيان مملکت اسلامی و مصلحت نظام می‌باشد. آنچه ما از شما و مسئولان توقع داريم فقط اجرای احکام اسلام وجلب رضايت آقا و مولايمان حضرت بقيه‌الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء می‌باشد.

معظم له ادامه داد: هر کس که به اسلام و مملکت اسلامی بيشتر خدمت ‌کند و از راه هزار و چهارصد ساله اسلام انحراف نداشته باشد و در مقابل احکام نورانی قرآن حالت تسليم داشته و از خود چيزی را به دين تحميل نکند او در پيشگاه خداوند متعال عزيز و مقرّب است.

وی با بيان اينکه شهدای ما برای تحکيم ارزش‌های اسلام، جان خود را نثار کردند و جانبازان سرافراز نيز برای همين هدف افتخار جانبازی را برای خود کسب نمودند، اظهار داشت: اگر کسانی بخواهند بدون توجه به نظرات علما و دلسوزان انقلاب، اصول و ارزش‌های مقدس و والای انقلاب اسلامی را تغيير بدهند و بگويند که ما هستيم که می‌خواهيم اين کار را بکنيم با خشم خداوند و قهر مردم روبرو خواهند شد.

مرجع تقليد شيعيان در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به مقام و منزلت زن در اسلام گفت: هيچ دين و مکتبی اين همه برای زن ارزش قايل نشده است. اسلام است که بالاترين کرامت را به زن‌ها می‌دهد و مردها را موظف می‌نمايد که به زن‌ها خدمت نمايند.

معظم له با ذکر اينکه احترام به حقوق انسان‌ها بدون توجه به استعدادهای فطری آن‌ها امکان ندارد، افزود: خدمت به زن اين نيست که کارهايی که ارتباط با مردها دارد به آنان بدهيم زيرا فرهنگ اسلامی ما با فرهنگ غرب و شرق تفاوت‌های زيادی دارد.

وی با انتقاد از پافشاری برخی بر مواضع غير دينی اضافه کرد: متأسفانه می‌آيند در قم که مرکز تشيع است، اعلام می‌کنند که برای بعضی از استان‌ها استاندار زن منصوب می‌کنيم؛ مگر می‌خواهيد که با قرآن و پيامبر جنگ کنيد که اينچنين خلاف شرع می‌گوييد؟ شما با چه کسی می‌خواهيد لجبازی کنيد؟ آيا با احکام خدا و مسلّمات دين مخالف هستيد؟

معظم له ادامه داد: اين مملکت، مملکت اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنا فداه است؛ مملکت شهيدان، جانبازان و آزادگان است. افتخار ما در دنيا به همين است و ما ذره‌ای کوتاه نمی‌آييم. البته ما در راه انجام وظيفه شکست نمی‌خوريم؛ ما مأمور به ابلاغ احکام هستيم؛ چه می‌خواهند عده‌ای توجه کنند و يا توجه ننموده و فکر خود را تحميل نمايند.

آيت‌الله صافی در اين ديدار مطالب ديگری را نيز بيان کرد و در پايان از نمايندگان محترم تشکر کرده و برای موفقيت آن‌ها در دفاع از حقوق مردم و سرافرازی مردم ايران و حاکميت احکام اسلام دعا کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016