یکشنبه 26 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عسگراولادی: هاشمی رفسنجانی رسما اعلام کرد که رئيس‌جمهور و دولت را تائيد می‌کند، ايسنا

- از بيان جزييات طرح دلسوزان نظام برای برون رفت از وضعيت فعلی معذورم
- شما (خاتمی و موسوی) نمی‌خواهيد با ولايت هيچ ارتباطی داشته باشيد و اگر با ولايت ارتباط نداريد خارج از نظام هستيد مگر می‌شود با سلطنت‌طلب‌ها وحدت داشت.


دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری شهادت جمعی از سرداران سپاه و سران طوايف در سيستان و بلوچستان را تسليت گفت.


بايد مشکلات‌ را درون نظام حل کنيم

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) حبيب‌الله عسگراولادی در نشست خبری روز يکشنبه خود با خبرنگاران به سوابق و حضور خود در مجلس شورای اسلامی، نامزدی‌اش در انتخابات رياست جمهوری و مجلس خبرگان اشاره و اظهار کرد: با توجه به حضورم در اين دوره‌ها، انتخابات رياست جمهوری دهم را دارای ويژگی‌هايی می‌دانم؛ وقتی که انتخابات شروع شد در جبهه پيروان خط امام و رهبری از آهنگ ولايت چند استنباط داشتيم. يک استنباط‌مان اين بود که مقام معظم رهبری می‌خواهند اين انتخابات پرشرکت‌کننده‌ترين افراد را داشته باشد. استنباط دوم ما اين بود که ايشان می‌خواهند رييس‌جمهور دوره‌ دهم بالاترين رای را داشته باشد. همچنين استنباط سوم ما اين بود که خواسته‌ ايشان اين است که بعد از انتخابات يک انسجام ملی پديد بيايد و چهارمين استنباط ما نيز اين بود که مقام معظم رهبری می‌خواهند دولت دهم از دولت نهم مقتدرتر باشد.


مقام معظم رهبری در قانون اساسی ما حرف آخر را می‌زنند

وی خاطر نشان کرد: ما در جبهه بر اساس چنين باوری در مسير انتخابات رياست جمهوری دهم شروع به فعاليت کرديم و در ادامه ديديم که استنباط اول ما از فرمايشات مقام معظم رهبری درست بوده است؛ چراکه مردم با شرکتی غيرقابل پيش‌بينی در انتخابات شرکت کردند و شايد بتوان گفت در اين انتخابات رکورد انتخابات‌های جهان شکست. ما در دومين استنباط‌مان نيز توفيق پيدا کرديم؛ چراکه رييس‌جمهور دوره‌ دهم بالاترين رای را از مردم کسب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اما دشمن در رابطه با سومين و چهارمين استنباط ما به شيطنت افتاد و نمی‌خواست که انتخابات رياست جمهوری دهم منسجم‌تر از انتخابات رياست جمهوری نهم باشد. همچنين او نمی‌خواست که دولت دهم مقتدرتر از دولت نهم و دهم باشد. به هر ترتيب بايد دانست در اين‌که يک انتخابات يک پيروز دارد و يک رای نياورده‌ای، شکی نيست. از همين‌رو بود که دشمن با شعار تقلب در انتخابات برخی نامزدها را به طرفی برد که روی اين واژه تکيه کنند و با ابزار تبليغات جهانی و داخلی ذهن اين نامزدها و طرفداران‌شان را به جايی هدايت کرد که حتما تقلبی صورت گرفته است.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاکيد بر اين‌که " در نظام، قانون اساسی و قوانين انتخابات برای صحت انتخابات مسيرهايی وجود دارد" اظهار کرد: وقتی که نامزد يا طرفداران نامزدی ادعای تقلب می‌کنند اولين جايی که بايد پاسخگو باشد دستگاه اجرا يعنی وزارت کشور است که در اين راستا وزارت کشور پس از بررسی‌هايی سلامت انتخابات را در اغلب موارد تاييد کرد. همچنين از آن‌جا که نهاد نظارت يعنی شورای نگهبان دومين نهادی است که بايد در اين راستا پاسخگو باشد شکايت‌های رسيده را بررسی و پس از آن سلامت انتخابات را تاييد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام مقام معظم رهبری در خصوص تمديد مدت بررسی و نظارت بر نتيجه‌ انتخابات رياست جمهوری، گفت: پس از اين موضوع در مورد اتفاقاتی که رخ داد من به همراه چهار نفر ديگر با مهندس موسوی صحبت کرديم. ايشان در آن جلسه صحبت‌های ما را پذيرفتند و حتی وقتی ما تا جلوی در آسانسور می‌آمديم ايشان لطف کردند و آمدند. ما هم به ايشان گفتيم اين دفعه ما خودمان به ديدار شما آمديم دفعه ديگر هم اگر شما ما را دعوت کنيد، خواهيم آمد. ايشان قول دادند اما فردای آن روز بيانيه‌ شماره‌ ۱۰ خود را صادر کردند و در واقع جلسه‌ای که ما با ايشان داشتيم کان لم يکن شد.

وی با تاکيد بر اين‌که " وقتی مقام معظم رهبری بر اساس قانون اساسی حکم رياست جمهوری را تنفيذ می‌کنند در واقع شائبه‌ تخلف و تقلب از بين می‌رود" گفت: مقام معظم رهبری در قانون اساسی ما حرف آخر را می‌زنند.


شيطان بزرگ در رقابت سالم چهار کانديدای ما شيطنت کرد

عسکراولادی با اشاره به مراسم تحليف رييس‌جمهور نيز گفت: وقتی که چنين کاری انجام شد مرحله ديگری در امر فصل‌الخطاب بودن فرمايشات مقام معظم رهبری صورت گرفت.

وی همچنين خاطرنشان کرد: وقتی اکثريت وزرای پيشنهادی از سوی رييس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب کردند، خود اين امر نيز گام ديگری در جهت صحت انتخابات قلمداد می‌شود و می‌توان گفت که بر اساس قانون اساسی و قوانين انتخاباتی، شبهه‌ای برای شک و ترديد و تقلب در انتخابات باقی نمی‌ماند، مگر کسی که خارج از نظام باشد اين مسائل را عنوان کند و قانون اساسی و قوای کشور را قبول نداشته باشد.

وی گفت: حجت‌الاسلام کروبی که می‌گفت در انتخابات تقلب شده تنها يک درصد رای آوردند و بحث تقلب که آقای کروبی مطرح کردند در مورد ايشان بازدهی نداشت. اما آقای موسوی در سطحی بالا و آقای رضايی بالاتر از کروبی رای آوردند. اطرافيان آقای موسوی و برخی که بعدا مشخص شد در ستاد ايشان بودند، آقای موسوی را تحريک کردند تا در مقابل اين بحث که کسی که درون نظام باشد و تنفيذ و تحليف رييس‌جمهور نيز صورت بگيرد نبايد برايش در بحث تقلب شکی باقی بماند، ايستادگی کند.

اين عضو حزب موتلفه اسلامی با بيان اين‌که " من خود در زمان نخست‌وزيری آقای مهندس موسوی وزير ايشان بودم و هم‌اکنون نيز برای ايشان احترام قائل هستم" خاطر نشان کرد: معتقدم ما بايد مشکلات‌مان را درون نظام حل کنيم اما يک وقت انسان به جايی می‌رسد که شيطان او را تحريک می‌کند و می‌گويد يا همه چيز يا هيچ چيز.

وی با بيان اين‌که " هر چهار نامزد انتخابات رياست جمهوری دهم خدمات ارزنده‌ای به نظام و انقلاب داشته‌اند" گفت: وقتی که هر کدام از اين چهار نفر در مناظره‌های انتخاباتی‌شان در صداوسيما مطالبی را ورق می‌زدند عمدتا اين مطالب خاطرات مردم ما بود يعنی اين چهار نفر با مردم همراه بودند و رقابت سالمی هم در حال شکل‌گيری بود؛ اما شيطنت شيطان بزرگ همان کاری را کرد که هم‌اکنون در افغانستان انجام می‌دهد.


مطالب مجمع تشخيص مصلحت نظام برای برون‌رفت از مشکلات به مقام معظم رهبری ارائه شد

... خبرنگاری پرسيد: کميته‌ای که متشکل از اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام در راستای بحث برون‌رفت از مشکلات فعلی در فضای سياسی کشور تشکيل شده بود، در حال حاضر چه اقداماتی را انجام می‌دهد؟

به گزارش ايسنا اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ما در مجمع تشخيص مصلحت نظام شش نفر بوديم که طرحی را خدمت آيت‌الله هاشمی رفسنجانی ارائه داديم، ايشان نيز در جلسات بعدی حول محور ولايت تصريحاتی داشتند.


حرف تازه‌ هاشمی رفسنجانی؛ دولت را مشروع می‌دانم

وی گفت: به هر ترتيب آن‌چه که تنظيم شده بود در نهايت هفته گذشته در محضر مقام معظم رهبری گزارش داديم و منتظر ارشادات ايشان هستيم. در اين بين حرف تازه‌ای که آيت‌الله هاشمی رفسنجانی زدند اين بود که من دولت را مشروع می‌دانم.

خبرنگار گفت: جزئيات مباحث مطرح شده در اين کميته را بيشتر بيان کنيد.

عسکراولادی هم گفت: از اين‌که بخواهم در مورد اين کميته جزئياتی نقل کنم، معذورم؛ چراکه آيت‌الله هاشمی رفسنجانی خودشان جزئياتی از آن نقل نکردند و اصلا ممکن است قبل از اين‌که در خصوص اين مباحث دوستان مطلبی بشنوند، دشمنان بشنوند و وقتی دشمنان شنوايی‌شان بيشتر است، نبايد جزئيات بيشتری را نيز منعکس کنيم.


انسجام ملی مراسم آشتی‌کنان با مسببان حوادث پس از انتخابات نيست

خبرنگار ديگری پرسيد: به نظر شما چرا در حال حاضر عده‌ای نمی‌خواهند بحث وحدت در فضای سياسی کشور مطرح شود؟

دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری پاسخ داد: آقای خاتمی و موسوی با هم ملاقاتی داشتند و مطالبی را مطرح کرده بودند، در اين‌جا حال سوال من اين است که چه کسی شما را در انزوا قرار داده است؟ شما نمی‌خواهيد با ولايت ارتباطی داشته باشيد. با خارج از نظام مثل منافقين و سلطنت‌طلب‌ها هم که نمی‌توان وحدت داشت چون آن‌ها رهبری و ولايت فقيه را قبول ندارند.

وی با بيان اين‌که " انسجام ملی با آن وحدتی که طی آن آشتی‌کنان راه بيندازيم و به کسانی که بعد از انتخابات باعث بروز آسيب‌هايی شده‌اند، بگوييم که با شما آشتی می‌کنيم، فرق دارد" اضافه کرد: اين افراد با اراده خودشان، خودشان را منزوی کردند، چنانچه در روز قدس که افتخار نظام، امام، رهبری و مردم ماست، حاضر نشدند.

وی با تاکيد بر اين‌که " من اصلا معتقد به اين مساله نيستم که اصلاح‌طلبان حذف شدنی هستند" گفت: اما اگر کسی بخواهد خودش را حذف کند ما نمی‌توانيم جلوی آن را بگيريم.


برخی با اراده خودشان منزوی شده‌اند

خبرنگاری پرسيد: آقای عسگراولادی برخی از بازداشت‌شدگانی که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند از همکاران شما در کابينه آقای موسوی بودند، شما برای آزادی اين افراد چه اقداماتی انجام داده‌ايد؟

عسکراولادی پاسخ داد: من خودم با آقای مهندس بهزاد نبوی سه بار ملاقات داشتم؛ يک بار همديگر را در مکه ديديم و با ايشان روبوسی کردم وقتی هم که برگشتيم با ايشان قرار گذاشتم.

وی ادامه داد: هنگامی که ايشان در مجلس ششم استعفا دادند من با ايشان ديدار کردم و گفتم شما در استعفانامه‌ خود متنی را نوشتيد که مطبوعات داخلی جرات نمی‌کنند آن را منتشر کنند. او تائيد کرد. من گفتم؛ اين عمل نادرستی بود. وقتی نبوی علت را جويا شد من گفتم؛ ما هر دو سابقه قبل از انقلاب داريم و من به تو می‌گويم که نظام آن‌قدر محکم است که استعفای شما اثری بر آن ندارد غير از اين‌که شما دو لگد به نظام می‌زنيد اما نظام همچنان پابرجا و مستحکم می‌ماند. نبوی در جواب من گفت؛ سعی می‌کنم متن استعفايم را ملايم‌تر بنويسم.

وی افزود: همچنين من وقتی آقای نبوی قبل از انتخابات سخنرانی براندازانه‌ای را ايراد کردند برای ايشان پيغام دادم که اين راهی که تو می‌روی راه مناسبی نيست اما او چنين راهی را طی کرد. ما با مهندس بازرگان هم همکار بوديم و با خيلی از افرادی که بعدا به عنوان منافق اسم‌شان برده شد نيز همکاری داشتيم ولی وقتی که اين افراد در مقابل نظام و امت قرار گرفتند، ديگر نمی‌توانيم به مسير برگردانيم‌شان.


موسوی، ‌کروبی و خاتمی را فتنه‌گر نمی‌دانيم

... خبرنگاری پرسيد: آيا طرح برخی از اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام مبنی بر تشکيل کميته‌ای برای برون‌رفت از شرايط فعلی مانع از محاکمه‌ عوامل اصلی اغتشاش نخواهد شد؟

به گزارش ايسنا اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام پاسخ داد: در جريان وقايع اخير تعدادی گرفتار شدند که نمی‌توانند هيچ چيز را انکار کنند. وقتی اين افراد را دستگير کردند با توجه به فيلم‌هايی که از اين افراد موجود بود، اين افراد را در مقابل تصاوير خودشان قرار دادند و در کل مدارک موجود اثبات کننده بوده و راهی هم برای فرار وجود نداشته است.

وی خطاب به افراد متهم شده گفت: من دوستانه عرض می‌کنم اگر شما بگذاريد زندگی و حيات اجتماعی مردم آرام بگيرد، يقينا نظام نخواهد گذاشت که به شما جفايی شود، اما اگر هر روز به بهانه ملاقات با شخصيت‌ها برگ‌های تازه‌ای را منتشر کنيد، گذشته تکرار می‌شود.

وی بهترين راه در اين مسير را هماهنگی اين افراد با آهنگ ولی فقيه عنوان و اظهار کرد: در اين صورت مقام معظم رهبری نمی‌گذارند به اين افراد ظلم شود.

عسگراولادی در ادامه با بيان اين‌که " ما هنوز معتقد نيستيم که موسوی،‌ کروبی و خاتمی فتنه‌گر هستند"‌ اظهار کرد: اما اطراف اين‌ها کسانی هستند که از اين افراد سوء استفاده می‌کنند.


مهدوی کنی، کروبی و موسوی را مفت به دست نياورده که مفت از دست بدهد

وی همچنين با اشاره به اغتشاشات خيابانی به ديدار خود با کروبی اشاره و اظهار کرد: من در اين زمان به ديدن ايشان رفتم و با ايشان صحبت کردم و گفتم؛ شما می‌خواهيد به کجا برويد؟ من قبلا هم گفته بودم که آقای کروبی گم شد و ما بايد کوشش کنيم تا آقای کروبی خودش را پيدا کند. من به آقای کروبی گفتم؛ با آقای مهدوی کنی تماس بگير؛ چراکه امام (ره) در مورد آيت‌الله مهدوی‌کنی فرمودند " من همواره به ايشان ارادت داشته، دارم و خواهم داشت". کروبی از من پرسيد؛ آيا آقای مهدوی کنی اين روحيه را دارد؟ به او گفتم؛ اصلا آقای مهدوی‌کنی گفته است که من به ديدار شما بيايم؛ چراکه ايشان با من تماس گرفتند و گفتند؛ از آقای کروبی چه خبر؟

وی خاطرنشان کرد: آيت‌الله مهدوی‌کنی، مهدی کروبی و موسوی را مفت به دست نياورده که مفت هم از دست بدهد و منظور آيت‌الله مهدوی‌کنی از اين‌که که افراد روبه‌روی هم قرار بگيرند فقط اين نيست که اين شخصيت‌ها با هم روبوسی داشته باشند بلکه منظور ايشان اين است که اشکالات مطرح شود. به هر ترتيب آقای کروبی به من قول دادند اما شک ما درباره طرفداران ايشان است.


بر اثر شعارهای ارزشی موسوی می‌خواستيم در انتخاب نهايی کانديدای خود تجديد نظر کنيم

خبرنگاری پرسيد: شما فعاليت احزاب را قبل و بعد از انتخابات چطور ارزيابی می‌کنيد و فکر می‌کنيد احزاب و گروه‌های سياسی در آرامش‌بخشی به فضای ملتهب چه نقشی دارند؟

عسگراولادی پاسخ داد: احزاب و گروه‌ها در جامعه‌ ما يک دسته اصولگرا هستند که برخی از آن‌ها خود را اصلاح‌طلب می‌دانند که خود به سه دسته تقسيم می‌شوند، برخی نيز خود را جريان سوم قلمداد می‌کنند که اين‌ها نيز به دو دسته تقسيم می‌شوند. به هر ترتيب در رابطه با انتخابات رياست جمهوری يک دسته خودشان از قبل در مورد انتخاب آقای احمدی‌نژاد تصميم گرفته بودند. يک دسته نيز منتظر بودند که ببينند مقام معظم رهبری از آقای احمدی‌نژاد عبور کرده‌اند يا نه. عده‌ای هم می‌گفتند در حال تحقيق هستيم. در اين بين جبهه پيروان خط امام و رهبری معتقد بود که بايد تا آخرين لحظه در مورد نامزدها ارزيابی داشته باشيم و استنباط‌مان را از آهنگ رهبری پيوسته دنبال کنيم.

وی ادامه داد: وقتی که جبهه‌ پيروان خط امام و رهبری به آقای احمدی‌نژاد رسيد، چند دليل را برای اين موضوع اعلام کرد؛‌ يکی اين‌که از نظر ما ايشان از نظر تسلط به مسائل کشور خيرالموجودين بودند. دوم اين‌که استنباط ما اين بود که مقام معظم رهبری از احمدی‌نژاد عبور نکرده و در نهايت به اين نتيجه رسيده بوديم که تجربه‌ انتخاباتی به ما می‌گويد هر رييس‌جمهور که برای دور دوم نامزد شد بالای دو سوم از رای قبلی‌اش را خواهد داشت.

وی همچنين خاطرنشان کرد: من به جز زمان وزارتم در زمان آقای موسوی با ايشان روبوسی نکرده بودم اما در جريان انتخابات در جلسه‌ای که با ايشان داشتم اولين کسی بودم که با ايشان روبوسی کردم و به ايشان گفتم؛ آقای موسوی زمانی آقای مهندس موسوی بود که برای رياست جمهوری نامزد شد. در ابتدا عده‌ای می‌گفتند ايشان نمی‌آيد و نمی‌پذيرد اما او پذيرفت و شعارهای ارزشی سر داد و مورد توجه افراد زيادی قرار گرفت تا اين‌که در مناظره‌های انتخاباتی آن‌قدر عصبانی شد که در مناظره انتخاباتی ۲۰ بار گفت که احمدی‌نژاد دروغ می‌گويد در نتيجه آرايش رو به کاهش رفت.

دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری خطاب به موسوی ادامه داد: ضعف خودمان را هم بگويم؛ قبل از مناظره و زمانی که شما شعار ارزشی سر می‌داديد ما که آقای احمدی‌نژاد را معرفی کرده بوديم به اين نتيجه رسيديم که تجديدنظر کنيم و بررسی جديدی داشته باشيم اما شما در مناظره عصبانی شديد و طرفداران شما، شما را به جايی رسانند که فکر کرديد رای اول از آن شماست.

وی در ادامه با بيان اين‌که " من به عنوان خادمی در جبهه پيروان خط امام و رهبری حرکت اصولگرايان را در انتخابات رياست جمهوری تاييد می‌کنم" گفت: اصولگرايان يک آزمايش تشکيلاتی جديدی را پشت سر گذاشتند؛ اما در نهايت به يک نامزد رسيدند.


وحدت فراگير بايد حول محور مقام معظم رهبری انجام شود

خبرنگاری پرسيد: به نظر شما دغدغه طيف‌های سياسی اصولگرا و اصلاح‌طلب بعد از انتخابات در کشور چيست؟

عسکراولادی پاسخ داد: اصولگرايان و اصلاح‌طلبان هر کدام دغدغه خاص خود را دارند. در اين بين يک تشکيلات هزارساله روحانی در کشور وجود دارد که بايد در محاسبات خود آن را مهم بدانيم. نبايد در کشور تنها دغدغه حزب مشارکت، سازمان مجاهدين يا مجمع روحانيون را مد نظر قرار داد؛ چراکه اين‌ها در متن مردم جای محدودی دارند، حتی نبايد دغدغه‌ موتلفه و جبهه پيروان را ملاک قرار دهيم؛ چراکه اين‌ها نيز در کشور فراگير نيستند؛ بنابراين لازم است تا وحدت فراگير حول محور مقام معظم رهبری انجام شود.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده درباره انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب گفت: بايد هر دو جناح با يکديگر تشريک مساعی داشته باشند و خانه احزاب در جايگاه واقعی خود قرار بگيرد.

وی همچنين در مورد مباحث متعددی که درباره وزير شدن زنان مطرح شده است، گفت: مقام معظم رهبری پيش از اين به مجلس پيغام دادند که معرفی کردن زن به عنوان وزير خلاف شرع نيست. در اين زمينه آقای احمدی‌نژاد نيز بايد مشکل‌شان را با مراجع تقليد حل کنند.


هاشمی رفسنجانی سردار بزرگ جمهوری اسلامی است

خبرنگاری پرسيد: ارزيابی شما از حملات صورت گرفته به آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندان ايشان چيست؟

عسکراولادی پاسخ داد: ما آقای هاشمی رفسنجانی را از زمان امام می‌شناسيم و مقام معظم رهبری نيز فرموده‌اند که سابقه آشنايی من با ايشان ۵۲ سال است. همچنين آقای هاشمی هيچ وقت از نظام چيزی نخواسته و {از آن} هزينه نکرده است.

وی افزود: اخيرا نيز وصيت‌نامه‌ای از مقام معظم رهبری منتشر شده که در آن آورده‌اند يکی از کسانی که من به آن‌ها بدهکار هستم آقای هاشمی رفسنجانی است. من مبالغی از ايشان قرض کردم و به ايشان بدهکار هستم.

وی با بيان اين‌که "آقای هاشمی رفسنجانی انصافا سردار بزرگی است" تاکيد کرد: به حقيقت می‌توان گفت که ايشان سردار قبل از انقلاب، بعد از انقلاب و در نهايت سردار بزرگ جمهوری اسلامی است. من برای خانواده ايشان هم احترام قائلم اما به نظرم بايد يک بار برای هميشه برخی ابهامات درباره خانواده ايشان پاک شود؛ چراکه وقتی کسی در راس دو بال پرواز رهبری يعنی مجلس خبرگان و مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار دارد در رابطه با اطرافيانش نبايد ابهامی وجود داشته باشد.


مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است

خبرنگاری پرسيد: در رابطه با اقدام رييس‌جمهور در عزل مشايی از سمت خود بعد از مسائل مطرح شده در اين راستا و پس از آن انتصاب وی به سمت مسوول دفتری چه نظری داريد، در حالی که مقام معظم رهبری نيز چنين مساله‌ای را به شخص رييس‌جمهور تذکر دادند؟

دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری گفت: بالاخره در زمانی که آقای خاتمی رييس‌جمهور بود، برخی از همکاران‌شان مد نظر مقام معظم رهبری نبودند. در زمان آقای هاشمی هم همين‌طور. مقام معظم رهبری سعی می‌کنند در ابتدا نظر خود را مطرح نکنند، تا جايی که با مشورت مسائل حل شود، اما اگر بحث مورد نظر به نتيجه نرسيد حرف آخر را می‌زنند و آن حرف آخر فصل‌الخطاب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016