پنجشنبه 7 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: هدف از اعلام رتبه ۱۷۶ از سوی گزارشگران بدون مرز برای ايران، ارائه چهره نامناسب از نظام است، ايلنا

- داستان ندا آقا سلطان، طراحی‌شده و نمونه‌ای از مظلوم‌نمايی بود
- در حوادث اخير، يک خبرنگار اسرائيلی در تهران مقاصد دشمنان را دنبال می کرد


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گزارش خبرنگاران بدون مرز درباره آزادی مطلبوعات، گفت: در اين گزارش ما در رديف ۱۷۶ حتی پس از اسرائيل و برخی کشورهای منطقه ای که به صورت پادشاهی اداره می شوند، قرار داريم که در واقع اين مسايل به دنبال ارايه چهره نامناسب از نظام ما است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا، حسينی صبح امروز در همايش بسيج و رسانه که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: شاهد بوديم که در دوران اصلاحات رسانه های وقت، تيترهايی را منتشر می کردند مبنی بر عبور از نظام، رفراندوم و...، ما فکر می کرديم هم اکنون اين بحث ها و سوال ها، بحث های داغ و سوال های مطرح دانشجويان باشد اما وقتی به ميان دانشجويان می رفتيم مسايل علمی و رفاهی و دانشگاهی مطرح بود و درنهايت يک يا دو سوال سياسی نيز پرسيده می شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: رسانه ها به گونه ای جا انداخته بودندکه بحث های داغ سياسی است در حالی که اين طور نبود.
وی تاکيد کرد: هم اکنون بايد برنامه کاری جديدی داشته باشيم که از مواضع کاری و بيهوده کاری در آن پرهيز شده باشد، همچنين بايد مقايسه ای نسبت به شيوه های دشمن برای بر ملا کردن با آنها داشته باشيم.
وزير فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به برخی اقدامات رسانه های بيگانه در برجسته‌سازی حوادث کوچک و حاشيه ای و در مقابل بايکوت نمودن مسايل اصلی اظهارداشت: هر آنچه که بر ضد منافع کشورهای استکباری باشد، مانور بر روی آن نيز بيشتر بوده ولی آنچه که در مورد خود آنها باشد، سريعا کنار گذاشته می شود .
وی با ارايه مثال در اين زمينه اظهار داشت: مثلا در خصوص برخی برخوردهای نامناسب با حجاج ايرانی که مطرح کرديم اگر اين برخوردها در کشوری که با منافع آمريکا هماهنگ نباشد اتفاق بيفتد خواهيم ديد چقدر آن را برجسته می کنند و يا در مورد قتل الشربينی تنها به اين که قاتل يک شخص روانی بوده، اکتفا می کنند اما اگر اين اتفاق از يک مسلمان سر می زد آن را مظهر اسلام و آنکه مسلمانان تروريست هستند، مطرح می کردند.
حسينی ادامه داد: از اين نمونه ها بسيار است که برخی مسايل حاشيه ای را که در يک راهپيمايی رخ می دهد را برجسته کرده اما حضور پرشور و هدف اصلی آن راهپيمايی مسکوت می‌گذارند.
وی با بيان اينکه مظلوم نمايی نيز از جمله ديگر اقدامات رسانه های دشمن است اضافه کرد: به عنوان مثال داستان ندا آقا سلطان که خيلی بر اين باورند که اين حادثه از قبل طراحی شده و قرار بود در حين وقوع از آن فيلمبرداری شود، انعکاس پيدا می کند و يا اينکه خبرنگاری برای يک گزارش دو دقيقه ای از ناآرامی های پس از انتخابات دو هزار ۱۰۰ پوند انگليسی دريافت می کند.
وی همچنين گفت: در حوادث اخير موردی نيز بود که يک خبرنگار اسرائيلی برای دنبال کردن مقاصد دشمنان به ايران آمده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016