یکشنبه 10 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کناره گيری عبدالله عبدالله از دور دوم انتخابات رياست جمهوری، راديو بين المللی فرانسه

دکتر عبدالله عبدالله از دور دوم انتخابات رياست جمهوری افغانستان انصراف داد. به گفتۀ وی شرايط يک انتخابات سالم توسط دولت و مسوولان محلی فراهم نيست و بهمين دليل قصد ندارد در دور دوم انتخابات شرکت کند.

دکتر عبدالله عبدالله گفت:" تصميم به عدم شرکت در اين انتخابات آسان نبود، اما توقعات من از برگزاری انتخابات فراهم نشده است، اين تصميم برای مخالفت با رفتار نادرست دولت و کميسيون مستقل انتخابات افغانستان است و بهمين دليل در دور دوم انتخابات شرکت نمی کنم". وی که در يک ميتينگ در ديدار با هواداران خود سخن می گفت، افزود:" با توجه به اين شرايط، دور دوم انتخابات بدتر از دور اول برگزار خواهد شد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه تصميم کناره گيری وی از انتخابات قطعی است، از توصيه به هوادارانش برای انتخابات امتناع کرد و گفت: " طرفداران من برای رای دادن يا عدم شرکت در رای گيری روز شنبه مختار هستند و بايد خودشان تصميم بگيرند".

عبدالله عبدالله همچنين از طرفدارانش خواسته است آرامش خود را حفظ کنند و دست به تظاهرات خيابانی نزدند.

دور دوم انتخابات رياست جمهوری افغانستان قرار است در تاريخ هفتم نوامبر برگزار شود. در دور نخست حامد کرزی، رئيس جمهوری فعلی افغانستان با ٤٩٪ کل آرا در مقابل •٣٪ آرای شمارش شده برای دکتر عبدالله عبدالله، بعنوان فرد برندۀ انتخابات اعلام شد، اما دو هفتۀ پيش، کميسيون نظارت بر انتخابات سازمان ملل اعلام کرد که تقلبات بسياری در مراحل مختلف انتخابات صورت گرفته و بهمين دليل نتيجۀ قطعی انتخابات رياست جمهوری اين کشور در دور دوم مشخص خواهد شد.

در دور نخست انتخابات که روز بيستم اوت برگزار شد، مشارکت مردم افغانستان بسيار پايين گزارش شده بود و تنها ٣٨٪ از افراد واجد شرايط برای رای در اين انتخابات شرکت کرده بودند. طالبان با تحريم دور نخست بر حملات خود عليه مراکز رای گيری و دولتی در افغانستان شدت بخشيد و پس از اعلام برگزاری دور دوم انتخابات نيز با تهديد به تحريم، بار ديگر اعلام کرده است که بر حملات خود خواهد افزود.

دکتر عبدالله عبدالله شرايطی را برای شرکت در دور دوم مطرح کرده بود که برکناری رئيس کميسيون مستقل انتخابات افغانستان و عزل سه وزير دولت حامد کرزی را بدليل فعاليت های انتخاباتی در جهت حمايت از حامد کرزی از جملۀ اين شرايط بود. حامد کرزی، رئيس جمهوری کنونی افغانستان با اين خواست مخالفت کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016