یکشنبه 10 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام ابوالحسن بنی صدر به مردم ايران به مناسبت ۱۳ آبان

همه روزها را روزهای خيزش و جنبش کنيم، روز پيروزی نزديک است

هموطنان!
نخست گفته شد که حمله به سفارت امريکا و به گروگان گرفتن اعضای آن، طرحی بود که تنی چند از «دانشجويان خط امام» تهيه و با اطلاع و تصويب آقای موسوی خوئينی ها به اجرا گذاشتند. اما با گذشت ۳۰ سال، زمان شهادت می دهد که
● دانشجويانی که در اجرای طرح شرکت کردند، رانده شدند و هم اکنون شماری از آنان در زندانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


● آنها که گروگانگيری را بکار باز سازی دولت استبدادی گرفتند، رژيم جنايت و خيانت و فساد را برقرار کردند. يکچند از آنها نيز خود قربانی شدند.
● بهای بسيار سنگين را شما ايرانيان، با تحمل محاصره اقتصادی و جنگ ۸ ساله و بازسازی استبداد وگسترش نابسامانی ها و فسادها و زندگی در بحرانهای داخلی و خارجی پرداخته ايد و می پردازيد.
● گروگانگيری که آن را آقای خمينی «انقلاب دوم» خواند، طرحی بود که بنا بر دو تحقيق، در امريکا تهيه شد. تحقيق روبرت پاری، روزنامه نگار امريکائی، به اين نتيجه رسيد که تهيه کنندگان آن، خانم اشرف پهلوی و آقايان راکفلر و کيسينجر بوده اند.
● می دانستيم که سپاه در تسخير سفارت امريکا شرکت داشته است و اينک آقای ناطق نوری می گويد جهاد سازندگی تحت سرپرستی او نيز، در اجرای طرح، شرکت داشته اند. پس گروگانگيری طرحی نبوده است که جز «دانشجويان پيرو خط امام» از آن مطلع نبوده باشند. اطلاع کسانی که از گروگانگيری سود بردند، از وجود طرح و شرکت در اجرايش، اين پرسش را پيش روی شما مردم ايران قرار می دهد: ميان دست اندرکاران باز سازی استبداد در ايران و تدارک کنندگان رياست جمهوری ريگان و حاکم کردن ريگانيسم بر امريکا، چه رابطه ای وجود داشته است؟ آيا ميان ريگانيسم و ولايت مطلقه فقيه رابطه ای نبوده است؟
● اين پرسش از اين نظر اهميت پيدا می کند که در سازش پنهانی بر سر گروگانها با گروه ريگان – بوش، نامزدهای انتخابات رياست جمهوری سال ۱۹۸۰، کسانی چون آقايان خامنه ای و هاشمی رفسنجانی و بهشتی و ناطق نوری و... شرکت داشته اند. بدين سان، گروگانگيری بسود استبداديان در ايران و ريگان و ريگانيسم در امريکا تمام شده و معامله بر سر گروگانگيری نيز ميان اين دو گروه انجام گرفته و اين معامله پنهانی ادامه يافته و افتضاح جهانی ايران گيت را ببارآورده است.

هموطنان!
اينک شما مردم ايران برای آزاد شدن از استبداد خائنان به ايران و انقلاب بزرگ شما ،دين و اخلاق و کرامت و حقوق شما، برخاسته ايد. هرگاه بخواهيد پيروز بگرديد، می بايد ابتکار عمل را از آن خود کنيد. زمان و مکان را از آن خود کنيد. ۱۳ آبان، آغاز باز سازی استبداد شد و چرا شما آن را روزی از روزهای جنبش همگانی برای بازيافت کرامت و آزادی خود نکنيد؟ آنها که می خواهند شما را وسيله رقابت بر سر قدرت در محدوده رژيم کنند، مدعی هستند مردم سالاری بروزگاران در ايران برقرار کردنی نيست. شگفتا! پس از سه انقلاب در يک قرن و اين جنبش، اگر هنوز ايرانيان شايستگی برخورداری از مردم سالاری را نجسته اند، پس بی درنگ می بايد دست بکار استقرار مردم سالاری شد. چرا که تأخير سبب می شود، به روزگاران، ايران اسير استبداد تبهکاران بماند.
بر شما است که همه روزها را روزهای خيزش کنيد و تا استقرار «ولايت جمهور مردم»، به جنبش خود ادامه دهيد.

۱۰ آبان ۱۳۸۸
معتمد شما
ابوالحسن بنی صدر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016