یکشنبه 10 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد آيت‌الله صادق لاريجانی از ارسال اورانيوم به خارج از کشور: اينگونه تعامل در بحث انرژی هسته‌ای به نفع کشور نيست، ايلنا

- بايد با سرعت، دقت و قاطعيت با عوامل اخلال در امنيت اجتماعی وارد عمل شد
- اينگونه تعامل در بحث انرژی هسته‌ای به نفع کشور نيست و بر اساس قوانين NPT کشورهای پيشرفته موظفند اورانيوم مورد نياز کشور را به ايران تحويل دهند
- رابطه ايران و آمريکا منع ذاتی ندارد


رئيس قوه قضاييه دادستان کل کشور را مسئول تهيه طرح جامعی برای برخورد با عوامل اخلال در امنيت اجتماعی کرد.
به گزارش ايلنا، آيت‌الله صادق لاريجانی در جلسه امروز مسوولان عالی قضايی، با تأکيد بر اعمال قاطعيت و سرعت و دقت در رسيدگی به جرائم مخل امنيت اجتماعی از سوی قضات رسيدگی کننده اظهار داشت: اينگونه جرائم که امنيت آحاد جامعه را مورد حمله قرار داده است، موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به دستگاه قضايی می‌شود، بنابراين جا دارد ضمن رعايت کمال دقت، به پرونده‌های جناياتی مثل تجاوز به عنف، آدم ربايی و شرارت، خارج از نوبت رسيدگی شود.
لاريجانی به رؤسای دادگستری‌های سراسر کشور دستور داد در جهت تقويت دادگاههای کيفری استان که مسووليت رسيدگی مستقيم به جرايم مهم را دارند، برنامه ريزی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه قضائيه استمرار حرکت قاطعانه با عوامل اخلال در امنيت اجتماعی را يک ضرورت دانست و افزود: اقدامات مربوط به ايجاد امنيت اجتماعی نبايد فصلی و موردی انجام شود.
وی با تأکيد بر اين‌که توجه به مسائل سياسی نبايد موجب غفلت از آسيب‌های اجتماعی شود، خواستار رسيدگی فوری، دقيق و قاطع قوه قضائيه با مجرمان و ايجاد احساس امنيت در مردم شد.
رئيس قوه قضائيه ادامه داد در برخورد با جرايم و آسيب‌هايی که روح و روان جامعه و امنيت خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد بايد با سرعت، دقت و قاطعيت وارد عمل شد و برخورد قاطع قوه قضائيه با اينگونه جرائم و مجرمان و اطلاع رسانی از چنين برخوردهايی در تأمين امنيت جامعه و تقويت احساس امنيت ميان مردم بسيار موثر است.
لاريجانی تأکيد کرد: تکرار برخی از چنين آسيب‌هايی در جامعه به اين دليل است که برخوردهای قاطع با اراذل و اوباش و اشرار اطلاع رسانی نمی‌شود.
وی افزود: دستگاه‌های انتظامی، امنيتی و قضايی بايد نحوه رفتار خود را در رابطه با برخورد با جرائمی که موجب سلب امنيت جامعه و خانواده‌ها می‌شود تقويت کنند تا مردم بدانند که قوه قضائيه به صورت جدی پيگيری ايجاد امنيت و برخورد با اشرار و اراذل و اوباش است.
رئيس قوه قضائيه تأکيد کرد: مردم بايد احساس کنند که امنيت و آرامش مردم برای قوه قضائيه مهم است.
اريجانی با گراميداشت يوم‌الله ۱۳ آبان ، اين روز را نماد توانايی و خوداتکايی ملت ايران دانست و گفت: تسخير لانه جاسوسی آمريکا در روز ۱۳ آبان آثار مثبت بسياری برای جمهوری اسلامی ايران داشت.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينکه روابط ايران با ديگر کشورها بر اساس منافع ملت است، به زمزمه‌های مذاکره با آمريکا اشاره کرد و گفت: ما اگر بدون دقت و ظرافت به طرف مذاکره با آمريکا پيش برويم و مبنای کار را سخنان ظاهری قرار دهيم نمی‌توانيم به موفقيت دست يابيم.
لاريجانی با تأکيد بر اين‌که رابطه ايران و آمريکا منع ذاتی ندارد، گفت:‌ در نهايت نظر مقام معظم رهبری است که در اين مورد فصل‌الخطاب است و نظر ايشان نيز تاکنون بارها اعلام شده است.
رئيس قوه قضائيه به بحث انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در مسئله انرژی هسته‌ای ملت و دولت ايران پايمردی بسياری از خود نشان داده است و به راحتی نبايد منافع خود را در اين مسئله ناديده بگيريم.
لاريجانی تأکيد کرد: ‌فرستادن اورانيوم به خارج کشور قابل تأمل است و به نظر می‌رسد اينگونه تعامل در بحث انرژی هسته‌ای به نفع کشور نيست و بر اساس قوانين NPT کشورهای پيشرفته موظفند اورانيوم مورد نياز کشور را به ايران تحويل دهند.
در ادامه جلسه، مسوولان عالی قضايی قانون شوراهای حل اختلاف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در اين جلسه مقرر شد در خصوص حدود صلاحيت‌های شورای حل اختلاف بحث و بررسی ادامه يابد و در جلسات آينده مسوولان عالی قضايی در اين خصوص تصميم‌گيری شود.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به مشکلات شوراهای حل اختلاف خواستار تقويت ظرفيت‌های دادسراها و دادگاه‌ها در ايجاد صلح و سازش شد و گفت:‌ در قانون فعلی شوراهای حل اختلاف مسئله چگونگی نظارت بر کار شوراها مشخص نيست و کمبود بودجه نيز می‌تواند مشکلاتی را برای شوراهای حل اختلاف ايجاد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016