سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه "سرمايه" لغو امتياز شد، خبرنگاران ايران

خبرنگاران: روزنامه «سرمايه» يکی از روزنامه‌های تاثيرگذار و صاحب‌سبک نزديک به گروه‌های اصلاح‌طلب، بعدازظهر روز دوشنبه ۱۱ آبان پس از ۱۳۵۰ شماره، لغو امتياز شد و از ادامه فعاليت مطبوعاتی خود بازماند.

مديرمسئول اين روزنامه در گفت و گو با سايت «خبرنگاران ايران» با تاييد خبر لغو امتياز «سرمايه» گفت:« طبق معمول چند سال اخير ما خبر لغو امتياز روزنامه خود را در خبرگزاری فارس ديديم و تا اين لحظه هنوز هيچ گونه ابلاغ رسمی‌ای مبنی بر لغو امتياز روزنامه به ما نشده است. با وجود اين خبر خبرگزاری فارس که به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اعلام شده است حاکی از لغو امتياز روزنامه ماست.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين عبده تبريزی که روزنامه «سرمايه» از مرداد ماه سال ۱۳۸۴ تا کنون به مديرمسئولی او منتشر شده است همچنين به «خبرنگاران ايران» گفت: «استناد خبر خبرگزاری فارس به تبصره ماده قانونی ۱۱ قانون مطبوعات است و يکی از دلايل لغو امتياز سرمايه را رعايت نکردن اين تبصره اعلام کرده است. اين تبصره هم مربوط است به صلاحيت مديرمسئول روزنامه که احراز آن شرايطی دارد از جمله تابعيت ايرانی، سن بالای ۲۵ سال، صلاحيت علمی و يا اعتقاد به قانون اساسی که اينجانب البته نه سن و سالم کاهش پيدا کرده و نه تابعيت خود را تغيير داده‌ام و نه اعتقاد خود به قانون اساسی را از دست داده‌ام و بنابراين روشن نيست که دقيقا بر چه مبنايی با استناد به اين ماده قانونی روزنامه سرمايه را لغو امتياز کرده‌اند.»

مديرمسئول روزنامه سرمايه همچنين با تاکيد بر غيرقانونی بودن و غيرحقوقی بودن لغو امتياز اين رسانه اصلاح‌طلب به استناد ديگر خبر خبرگزاری دولتی فارس اشاره کرده و گفت:« در متن خبر اين خبرگزاری آمده است که روزنامه سرمايه تغييراتی در قطع و شکل ظاهری و روش کار خود داده که منطبق با مجوز روزنامه نبوده و غيرقانونی شناخته شده‌اند و از اين امر هم به عنوان دليلی ديگر برای لغو امتياز سرمايه ياد کرده است در حالی که در طول تمام سال‌های انتشار اين روزنامه، سرمايه با شکلی واحد منتشر شده و تغييری هم نکرده است و همواره روزنامه‌ای اقتصادی – اجتماعی باقی مانده است. بنابراين چنين دليل‌تراشی‌هايی معقول به نظر نمی‌رسد.»

در همين حال عبده تبريزی از اقدام وکلای روزنامه سرمايه برای پيگيری حقوقی موضوع نيز خبر داد و افزود:«آقايان دليل حقوقی برای اين اقدام خود نداشتند.»

به گفته مديرمسئول «سرمايه» اقدام هيئت نظارت مطبوعات در لغو امتياز اين روزنامه با توجه به فضای سياسی حال حاضر کشور فارغ از جريانات سياسی و تماميت‌خواهی‌های دولتی نبوده است. عبده در اين باره به خبرنگاران ايران گفت: «به هر حال وقتی که در آستانه روز قدس ۳ نشريه را توقيف کردند و اکنون در آستان ۱۳ آبان نيز سرمايه را لغو امتياز می‌کنند، نمی‌توان اين اقدامات را خارج از چارچوب کنش‌های سياسی اخير بررسی کرد.»

با تعطيلی روزنامه سرمايه دست‌کم ۶۰ روزنامه‌نگار ديگر نيز به جرگه روزنامه‌نگاران بيکار ايران می‌پيوندند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016