پنجشنبه 21 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع خانواده های زندانيان سياسی مقابل قوه قضائيه برگزار شد، جرس

شبکه جنبش راه سبز(جرس):خانواده های زندانيان سياسی در سومين تجمع خود در مقابل قوه قضائيه،با خطاب قرار دادن دستگاه قضائيه خواستار آزادی زندانيان سياسی و اسرای جنبش سبز،و اجرای قانون و عدالت برای همه شدند.

در اين تجمع که با حضور خانواده های زندانيان سياسی و اسرای جنبش سبز و به مدت دو ساعت در مقابل قوه قضائيه برگزار شد،تجمع کنندگان پس از گفتگو با نمايندگان قوه قضائيه و خواستار ملاقات با حجت الاسلام صادق لاريجانی رئيس قوه قضائيه و دادستان کل کشور شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پايان اين تجمع خانواده های زندانيان سياسی و اسرای جنبش سبز طی بيانيه ای خواسته های خود را مطرح کردند.آن ها در اين بيانيه خواستار"آزادی فوری اسرای کميل سبز" شدند و بر "آزادی فوری زنان بی گناه دربند از جمله مهندس آذر منصوری، نفيسه زارع کهن، محبوبه حقيقی، فريبا پژوه و مهديه مينوی و ديگران" تاکيد کردند.

در اين بيانيه همچنين"تشکيل دادگاه صالحه آزادگان دربند به شکل علنی با توجه به اين که نامشان در کيفرخواست های عمومی آمده است"،"اجازه انتخاب وکيل و معرفی عوامل بازدارنده از اين حق قانونی"،"معرفی عوامل فشار بر برخی خانواده های اسرای بعد از انتخابات"،"سرعت در تشکيل دادگاه ها و آزادی فوری عزيزان دربند با تخفيف در قرار" به عنوان ديگر خواسته های بستگان اسرای جنبش سبز اعلام شد.

سايت نوروز در حاشيه برگزاری تجمع خانواده های زندانيان سياسی در مقابل قوه قضائيه خبر داد که"نيروی انتظامی مستقر در منطقه چند بار از تجمع کنندگان خواست تا دست نوشته ها و پلاکاردهای خود را جمع کنند و به تجمع شان خاتمه ببخشند که پاسخ گويی مقامات قضائی،شرط انجام اين درخواست از جانب خانواده ها اعلام شد."

خانواده های زندانيان سياسی همچنين خطاب به ماموران نيروی انتظامی گفتند"بيش از شما خود ما از اين اقدام متأسفيم که بهترين فرزندان انقلاب و ايران بايد دربند باشند و خانواده های آنان عليرغم گرفتاری های معمول اين روزهای سخت، هر روز تا شب پيگيری کار آنان بوده يا جواب نگيرند يا جواب سربالا بگيرند."

پيشتر خانواده های زندانيان سياسی بعد از انتخابات، در بيانيه ای با اعتراض شديد به بی توجهی هايی که توسط دستگاه های مسئول نسبت به پرونده ها و وضعيت اسرا و خانواده هايشان می شود، اقدامات بعدی خود را شامل تجمع، تحصن و اعتصاب غذا و شکايت به مقام ها و مراجع بين المللی اعلام کرده بودند و در حال حاضر بخش اول برنامه های اعتراضی آن ها در حال اجراست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016