دوشنبه 25 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسيه باز هم راه‌اندازی نيروگاه بوشهر را به تعويق انداخت، ايلنا

وزير انرژی روسيه درباره نيروگاه اتمی بوشهر گفت که برنامه اعلام شده راه‌اندازی اين نيروگاه تا آخر سال ۲۰۰۹ ميلادی عملی نخواهد شد و دليل آن را «بروز برخی مشکلات و مسائل فنی» عنوان کرد.


ايلنا: نيروگاه اتمی بوشهر در سال جاری ميلادی هم راه‌اندازی نمی‌شود.
به گزارش ايلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «سرگئی اشماتکو»، وزير انرژی روسيه دوشنبه ‌ـامروزـ درباره نيروگاه اتمی بوشهر گفت که برنامه اعلام شده راه‌اندازی اين نيروگاه تا آخر سال ۲۰۰۹ ميلادی عملی نخواهد شد و دليل آن را «بروز برخی مشکلات و مسائل فنی» عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مقام روس گفت که به‌رغم تکميل نشدن برنامه راه‌اندازی نيروگاه بوشهر، انتظار دارد تا پايان سال جاری ميلادی «نتايج مهمی» در اين زمينه به‌دست آيد و افزود که روسيه به تعهدات خود در قبال تکميل و راه‌اندازی نيروگاه بوشهر پايبند است.
ماه فوريه سال جاری ميلادی، رئيس شرکت روسی مسئول اجرای نيروگاه بوشهر اعلام کرده بود که اين نيروگاه تا آخر سال به‌کار خواهد افتاد و برق توليدی آن وارد شبکه برق ايران خواهد شد.
طرف روسی قرارداد بارها تاريخی را برای تکميل طرح نيروگاه بوشهر تعيين کرده و به تعويق انداخته است.
براساس قرارداد اوليه ساخت نيروگاه اتمی بوشهر که بين ايران و روسيه امضا شده است، قرار بود اين نيروگاه ماه جولای سال ۱۹۹۹ميلادی يعنی بيش از ۱۰ سال پيش به کار افتد.
طی ۱۰ سال گذشته، روسيه دلايل مختلف فنی و مالی را عامل تعويق در تکميل اين طرح عنوان کرده است.
ماه مارس سال جاری ميلادی، مقام‌های دولتی ايران اعلام کردند که نيروگاه بوشهر «پيش راه‌اندازی» شده و به‌زودی، توليد برق در اين تاسيسات آغاز خواهد شد.
هدف از پيش راه‌اندازی، آزمايش تجهيزات نصب شده در اين نيروگاه و حصول اطمينان از بی‌خطر بودن اين تاسيسات بود و يکی از مقام‌های شرکت روسی مجری طرح گفت که لازم است نيروگاه در شرايط کاملا امن فعاليت خود را آغاز کند.
اواخر سال ۲۰۰۷ميلادی، روسيه تحويل سوخت اتمی به نيروگاه بوشهر را آغاز کرد و مقام‌های روس اعلام کردند که به اين ترتيب ايران نيازی به غنی‌سازی اورانيوم در داخل کشور ندارد.
در آن زمان، به نقل از مقام‌های روس گزارش شد که تحويل سوخت شش ماه قبل از راه‌اندازی نيروگاه انجام می‌شود، هر چند تاريخ قطعی آغاز به کار نيروگاه بوشهر اعلام نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016