جمعه 6 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کناره گيری آيت الله جوادی آملی از امامت جمعه قم: اگر تقصيری بوده از همگان عذرخواهی می‌کنم، ايلنا

* بسيج بايد در مسير اصلی خود حرکت کند
* مردم ما مشکل دارند و بايد مشکلات خود را با پناه بردن به نماز رفع کنند و در نماز جماعت و جمعه ائمه جمعه اين را بيان می‌کنند که اگر درست اين مطلب را برسانند حاجت مردم رفع می‌شود


ايلنا: آيت‌الله جوادی‌آملی در خطبه های نماز جمعه قم با تشکر از مقام معظم رهبری و شورای ائمه جمعه، از مردم قم برای اقامه نماز جمعه عذر خواسته و از آنها خداحافظی کرد.
به گزارش ايلنا، آيت‌الله عبدالله جوادی‌آملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با بيان اينکه امروز آخرين نماز جمعه را اقامه می‌کنم، گفت: ائمه جمعه دو سمت مهم روحانيت را بر عهده دارند که يکی رهبری قافله است در سير و سفر من الخلق الی الحق و ديگری پيام آور دستورات الهی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اگر تقصيری در اين برنامه‌ها بوده از همگان عذر خواهی می‌کنم. در موضوع سفر اول کسی که امام جمعه شد ديگران ساکت بوده و امام جمعه سخن آنها را بيان می‌کند.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امام جمعه به محراب عبادت رفته و ديگران ساکت می‌شوند و او بيان می‌کند که خداوندا ما تو را می‌پرستيم و از تو مدد می‌جوييم.
آيت‌الله جوادی‌آملی اظهارداشت: مردم ما مشکل دارند و بايد مشکلات خود را با پناه بردن به نماز رفع کنند و در نماز جماعت و جمعه ائمه جمعه اين را بيان می‌کنند که اگر درست اين مطلب را برسانند حاجت مردم رفع شده و اگر درست بيان نشود مشکلات مردم رفع نمی‌شود.
وی تاکيد کرد: در خطبه‌ها بايد از آيات و روايات سخن به ميان آيد و اگر اين موضوع با اخلاص بيان شود و حرف از دل طيب بيرون آيد دل‌ها طيب می‌شود.
امام جمعه قم گفت: بايد از مقام معظم رهبری، شورای سياست‌گذاری ائمه جمعه، ائمه جمعه قم، نمازگزاران، ستادبرگزاری نماز جمعه قم، آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) و تمامی نيروهای حافظ انقلاب تقدير و تشکر می‌کنم.
آيت‌الله جوادی‌آملی در ادامه با اشاره به سفر معنوی حج حجاج و بيان اينکه اين سفر سراسر معنويت و وحدت است و کعبه نيز عاملی برای وحدت ميان مسلمانان خواهد بود، ادامه داد:پيام مقام مظم رهبری نيز که در اين راستا قرائت شد سراسر وحدت و محبت بود که بسيار با اهميت است.
امام جمعه قم در بخشی ديگری از سخنان خود به ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: اين ماه از فضيلت بسياری برخوردار است و بايد قدر اين ماه را بدانيم.
آيت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به برگزاری دعای عرفه گفت: دعای عرفه امام حسين(ع)نيز از اهميت خاصی برخوردار است که بايد به واژه‌های اين دعا توجه داشته و اين روز بهترين روز برای دعا کردن است.
وی افزود: معنای دعا خواندن بيان صفات اسما‌ء الحسنی خداوند است و زمانی که دعا می‌خوانيم از خداوند می‌خواهيم که مظهر آن دعا را به ما نيز عطا کند.
امام جمعه قم با بيان اينکه بايد در مورد اين دعا بحث و مباحثه کافی صورت گيرد تا حقش ادا شده و بعد آن را قرائت کنيم،تصريح کرد: در قرائت اين دعا ما وظيفه داريم تا برای رهبری، کشور و مردم دعا کنيم و اين جزو برجسته‌ترين صفات دعا است.
وی با بيان اينکه جوانان ما بايد خدا را شاکر باشند که در اين زمان زندگی می‌کنند گفت: امروز درب‌های جهنم بسته است و اگر جوانی بخواهد گناه کند و وارد جهنم شود بايد با فشار اقدام به چنين کاری کند.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به عيد سعيد قربان و عاينکه يد قربان نيز از اعياد اسلامی است که دارای خصوصيات بسياری بوده و بايد به آن توجه اساسی داشته باشيم، يادآور شد: قربانی کردن در اين روز از اهميت بسياری برخوردار است و بايد اين سنت مهم را در جامعه احيا کرد.
وی افزود: اجازه ندهيد تا سنت‌های اين روز که قربانی کردن و همچنين اقامه نماز است فراموش شود.
امام جمعه قم در پايان به هفته بسيج اشاره کرد و گفت: بسيج دارای ويژگی‌های بسياری است و به دستور امام خمينی نيز بنا نهاده شده است.
وی اظهارداشت: اين نيروی با اخلاص در زمان دفاع مقدس توانسته است با فداکاری از جان خود گذشته و در دفاع از ميهن تلاش کند.
آيت‌الله جوادی‌آملی افزود: بايد قدر اين نيرو را دانسته و حق‌شناس باشيم و بسيج نيز در مسير اصلی خود حرکت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016