سه شنبه 17 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله نيروهای سپاه و بسيج به دانشگاه‌های تهران و شهيد بهشتی، اميرکبير

از صبح امروز گروه هايی از افراد سپاه و بسيج به دانشجويان دانشگاه های تهران و شهيد بهشتی حمله کرده اند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير از صبح امروز درب های دانشگاه تهران از سوی حراست دانشگاه به نيروهای بسيج و سپاه خارج از دانشگاه باز شده تا اين نيروها وارد دانشگاه شوند.

اين اتفاق پس از آن رخ می دهد که دانشجويان دانشگاه تهران روز گذشته اعلام کردند در اعتراض به ضرب و شتم دانشجويان اين دانشگاه توس نيروهای لباس شخصی در روز دانشجو ۱۶ آذر، امروز ۱۷ آذر ماه تجمعی برگزار خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران نظامی مسلح به باتوم و اسپری به دانشجويان حمله ور شده اند. همچنين بنابر گزارش دانشجويان دانشگاه تهران تعدادی از دانشجويان نيز بازداشت و به بيرون از دانشگاه منتقل شدند.

همزمان از صبح امروز چندين اتوبوس از بسيجيان و نيروهای لباس شخصی از بيرون دانشگاه برای برگزاری تجمع به دانشگاه شهيد بهشتی منتقل شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اين نيروها با حرکت به سمت دانشکده حقوق دانشگاه شهيد بهشتی، به تعطيل کردن کلاس ها و حمله به دانشجويان و ضرب و شتم آن ها پرداختند. بر اساس گزارش های دريافتی در حال حاضر ۲۰۰ نفر از بسيجيان و سيصد نفر از دانشجويان دانشگاه در مقابل هم تجمع کرده و شعارهايی عليه هم سر می دهند.

روز گذشته دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی با برگزاری تجمع بزرگ و خودجوش در اين دانشگاه روز دانشجو را گرامی داشتند. در اين تجمع دانشجويان شعارهای شديدی عليه مسئولان نظام سر دادند و در مقابل تپه های اوين، فرياد "الله اکبر" سر دادند.

نيروهای انصار حزب الله و بسيجيانی که با اتوبوس به دانشگاه شهيد بهشتی منتقل شدند به همراه بسيجيان اين دانشگاه دانشگاه، در مقابل سلف غذاخوری پسران تجمع کرده و شعارهايی نظير "موسوی کم آورده"، "مرگ بر ضد ولايت فقيه" سر دادند.

در مقابل دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی با تجمع در مقابل سلف غذاخوری دختران و شعارهايی نظير "توپ تانک بسيجی ديگر اثر ندارد"، "مرگ بر ديکتاتور"، "بسيجی برو گمشو" سر دادند.

با توجه به ضرب و شتم دانشجويان توسط نيروهای لباس شخصی و بسيجيان، همچنان جو اين دانشگاه ناآرام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016