سه شنبه 17 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده انتظامی تهران: دستگيری ۲۰۴ تن در جريان تجمعات ۱۶آذر، ايسنا

* استقرار نيروهای پليس تا زمان ادامه تجمعات داخل دانشگاه تهران


فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگيری ۲۰۴ تن در جريان تجمعات روز ۱۶ آذر ماه خبر داد.

سردار رجب‌زاده دقايقی پيش از مخابره اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در رابطه با آمار دستگيری‌های پليس در روز «۱۶ آذر ماه» اظهار کرد: ماموران پليس در روز ۱۶ آذر ۱۶۵ مرد و ۳۹ زن را دستگير کردند که افراد دستگير شده به مراجع قضايی معرفی و وضعيت آنها در دست بررسی قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در روز ۱۶ آذر حدود ۲ هزار نفر به صورت پراکنده در اطراف دانشگاه تهران، خيابان‌های انقلاب، چهارراه وليعصر(عج) و خيابان تقاطع خيابان وليعصر(عج) با خيابان بزرگمهر حضور يافتند که با توجه به گسترش واحدهای پليس به اين افراد هيچگونه اجازه تجمع داده نشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با خسارت‌های بر جای مانده در روز «دانشجو» نيز با اشاره به اين که ۱۷ نفر از نيروهای پليس مصدوم شدند، به ايسنا گفت: همچنين ۱۹ مورد خسارت به اموال دولتی مانند تابلوهای راهنمايی و رانندگی و سطل‌های زباله و خودپردازهای بانک وارد شد، همچنين شيشه يک دستگاه اتوبوس نيز شکست و يک موتورسيکلت‌ نيروی انتظامی هم به آتش کشيده شد.

به گفته وی پليس هيچ‌گونه تيراندازی در روز ۱۶ آذر نداشته و تنها در دو مورد از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

سردار رجب‌زاده در رابطه با استقرار مجدد نيروهای پليس در اطراف دانشگاه تهران در روز جاری ـ ۱۷ آذر ماه ـ گفت: نيروهای پليس به منظور تامين امنيت در اطراف دانشگاه تهران مستقر شده‌اند که تاکنون مشکلی در اين رابطه به وجود نيامده و تنها تجمعاتی از سوی هر دو طرف در داخل دانشگاه تهران انجام شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اين که پليس تا اين لحظه در روز سه‌شنبه دستگيری نداشته است، خاطرنشان کرد: در روزهای آتی هم تا زمانی که در داخل دانشگاه تهران تجمعاتی صورت گيرد، به منظور جلوگيری از کشيده شدن اين تجمعات به خارج از محيط دانشگاه، نيروهای پليس در اطراف دانشگاه تهران مستقر خواهند بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016