سه شنبه 17 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ايسنا از تجمع بسيج دانشجويی دانشگاه شهيد بهشتی

تجمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو ظهر امروز(سه‌شنبه) از سوی بسيج دانشجويی و نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا، اين دانشجويان نماز ظهر و عصر را در محوطه‌ دانشگاه اقامه کردند وشعارهايی چون "حسين، حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست"،‌ "ما اهل کوفه نيستيم، علی تنها بماند"، "می‌ميريم، می‌ميريم، ذلت نمی‌پذيريم"، "مرگ بر آمريکا"، "مرگ بر اسراييل" و "مرگ بر ضد ولايت فقيه" را سر دادند.

همچنين پس از اقامه نماز ظهر حجت‌الاسلام شيرازی، از مسوولين دانشگاه با اشاره به قرآن بر سر نيزه کردن در يکی از جنگ‌ها در زمان حضرت علی(ع) اظهار کرد: در اين موضوع کسانی که از درک لازم برخوردار نبودند فريب خوردند و اينها کسانی بودند که درجه‌ی حماقت‌شان به جايی رسيده بود که در مقابل حضرت علی(ع) فريب قرآنی را خوردند که بر سر نيزه‌ها رفته بود. در مورد حماقت انسان‌ها نيز انيشتين می‌گويد دو چيز عمق دارد يکی عمق کهکشان‌ها و ديگری حماقت انسان‌ها.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: آيا اينکه کسانی با کارهای معاويه از دور حضرت علی (ع) بروند تعجب‌آورتر است يا اينکه عده‌ای به دعوت بی‌بی‌سی بر پشت‌بام‌ها بروند يا اينکه عده‌ای با ندای يا حسين بی‌بی‌سی ياحسين بگويند؟ درجه‌ حماقت کدام تعجب‌آورتر است؟

شيرازی همچنين با اشاره به واقعه کربلا گفت: اگر کسی اندک بصيرتی داشته باشد می‌فهمد کدام جبهه، جبهه حق است. استفاده از نمادها و واژه‌های مقدس برای چه کسانی فريب است؟

وی ادامه داد: امام(ره) نيز فرمودند " الفاظ از قالب معانی خارج شده و وضعيت به گونه‌ای است که کارتر هم اسلام‌شناس شده است" در واقع بايد پرسيد آيا اين واژه يا نمادها می‌تواند برای کسانی که روز عاشورا و واقعه کربلا را گرامی می‌دارند فريب‌کاری داشته باشند.

وی گفت: بنده به عنوان يک طلبه نصيحت می‌کنم که تاريخ را بررسی کنيم .

به گزارش خبرنگار ايسنا، اين دانشجويان پس از اقامه نماز ظهر و عصر و سخنرانی حجت‌الاسلام شيرازی به سمت دانشکده‌ حقوق حرکت کرده و شعارهايی چون "الله اکبر"، "مرگ بر آمريکا"، "مرگ بر اسراييل" ، "حزب فقط حزب علی ، رهبر فقط سيدعلی" ، "دست خدا بر سر ما خامنه‌ای رهبر ما"، "دانشجو بيدار است از آمريکا بيزار است"، "اسلام آمريکايی نمی‌خواهيم نمی‌خواهيم"، "دانشجوی با غيرت بصيرت بصيرت"، "دانشجوی مسلمان آماده قيام است"، "آمريکا فريبکار نقاب سبز رو بردار" ، "سبز شده رنگ ريا مهدی بيا مهدی بيا"، "جنبش سبز آمريکا فداييان اوباما"، "علمدار ولايت دانشجويان فدايت" ، "جنبش سبز بدونه به زودی سرنگونه"، "آزادی انديشه با اغتشاش نمی‌شه"، "دانشجوی واقعی همت بود و باکری"، "خونی که در رگ ماست هديه به رهبر ماست"، "جنبش سبز يه خوابه حباب روی آبه"، "نشانه انگليس ديگر اثر ندارد" ، "دانشجوی هم‌وطن برگرد به سوی وطن"، "امروز روز وحدته دشمن ما در ذلته"، "استقلال آزادی جمهوری اسلامی"، "منافق حيا کن دانشگاه رو رها کن"، "هم بسيج و هم‌سپاه مدافع ملت هستند"، "اتحاد تو و من مايه‌ ياس دشمن"، "اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"، "دانشجوی مسلمان اتحاد اتحاد"، سر دادند و مقابل دانشکده حقوق توقف کردند.

به گزارش ايسنا، در اين ميان تعداد ديگری از دانشجويان نيز که از قبل مقابل دانشکده حقوق ايستاده بودند شعارهايی در حمايت از ميرحسين موسوی سرمی‌دادند. درمقابل دانشجويانی که به سمت دانشکده‌ حقوق آمده بودند نيز شعارهايی عليه موسوی و همچنين «مرگ بر آمريکا»، «سبز فقط سبز علی رهبر فقط سيدعلی»،«آزادی انديشه با اغتشاش نمی‌شه» سرمی‌دادند و به سمت دانشکده‌های روانشناسی، ادبيات، ‌مديريت و حسابداری حرکت کردند و در اين مسير نيز شعارهای خود را تکرار می‌کردند اين دانشجويان در مقابل سلف دانشگاه ايستادند و مسوول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهيد بهشتی در جمع آنان اظهار کرد: خواب‌هايی که برای دانشگاه ديده بودند امروز با حضور سبز و پررنگ شما خنثی گرديد. من زمانی که مقابل دانشکده‌ی حقوق توقف کرده بوديد به مسوولين اين دانشکده گفتم که پيام اين تجمع را سريعا برسانيد. حضور و شعار ما حمايت از ولايت بوده و حمايت از ولايت است.

وی افزود: در اينجا اعلام می‌کنيم کسانی که فکر می‌کنند اين دانشگاه محلی برای جولان دادن آنهاست و می‌توانند از آن سوءاستفاده کنند در اشتباه‌اند و اين تجمع نشان داد که حضور سبز يعنی چه.

در اين تجمع دانشجويان پلاکاردهايی چون "خمينی شاهد باش با انقلاب مانده‌ايم"، "خط وحدت ايران نايب صاحب‌زمان" را در دست داشتند و شعارهايی چون "مرگ بر دروغگو" و "آزادی انديشه با بادکنک نمی‌شه" را سر دادند .

همچنين در اين تجمع بيانيه‌ای خوانده شد که بدين شرح است:

حضور پررنگ دانشجويان ضد آمريکايی در روز ۱۶ آذر در تمامی دانشگاه‌ها، بار ديگر ثابت کرد که جنبش موسوم به سبز بيش از آنکه واقعيت داشته باشد يک جنبش خيالی و مجازی است . ديروز ۱۶ آذر بود.

۱۶ آذر ۱۳۳۲ جاودانه ماند، زيرا سردمداران آن دانشجويانی بودند که نمی‌خواستند آلت دست بيگانه باشند. ۱۶ آذر ۱۳۳۲ جاودانه ماند زيرا جنبش دانشجويان بود، نه عروسک‌های خيمه‌شب‌بازی، ۱۶ آذر ۱۳۳۲ جاودانه ماند زيرا حرکت دانشجويانی بود که مورد تحسين دولت‌های مستکبر شرق و غرب نبودند. ديروز ۱۶ آذر بود؛ روز دانشجو. روز دانشجو که فريادش استکبارستيزی است،‌ نه بيگانه پرستی روز دانشجويی که مورد تشويق و حمايت امام (ره) بود نه مسعود رجوی‌ها نه دانشجويانی که مدافع حقوق‌شان مدافع حقوق همجنس‌بازان ، شيرين عبادی است. اقليتی در تهران، بعد از انتخابات اخير خود را نماينده ملت ايران معرفی می‌کنند جريانی که امروز موسوم به جنبش سبز است و قبلا هم با نام اصلاحات در عرصه سياست حضور داشت، در چندين دوره پياپی انتخابات شوراهای شهر، مجلس و رياست جمهوری از ملت نه شنيده است آخرين ورژن توجيهات اين طيف برای شکست هم تقلب بود . زمانی منافقين دهه ۶۰ هم روی پشت‌بام‌هايشان الله اکبر می‌گفتند اين تشکل به اصطلاح اسلامی که انقلابی‌ترين کارشان آتش زدن سطل‌های آشغال و مرگ بر ديکتاتور نوشتن پشت درهای توالت‌های عمومی است حتی لياقت آن را ندارند که وارث آن منافقين باشند. آقای موسوی که زمانی می‌خواست رهبری اين جنبش را به دست بگيرد اکنون انقلابی‌ترين کارش تهيه يک تقويم و به دنبال مناسبتی گشتن برای تجمعی و اعلام موجودی. ديگر فرياد تريبون نداريم اين طيف گوش فلک را کر کرده حال آنکه وقتی خودشان برنامه دارند به ديگران اجازه صحبت نمی‌دهند وقتی هم گروه‌های ديگر برنامه دارند، باز با هوچی‌گری واغتشاش تريبون را از آن خود کرده و يا لااقل شيشه‌ای شکسته و برنامه‌ای را مختل می‌کند حال آنکه آزادی انديشه با بادکنک نمی‌شه.

خطاب آخر به رهبر و آقايمان، آيت‌الله خامنه‌ای ارواحنا فدا است آقا و مولای ما دانشجويان تو هميشه ولايی خواهند ماند و نخواهيم گذاشت منافقين جديد ، جنگ جمعی ديگر به پا کنند. پای شتران عايشه‌ها را قطع خواهيم کرد و همواره مدافع حريم ولايت خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا، پس از قرائت اين بيانيه از سوی بسيج دانشجويی دانشگاه شهيد بهشتی از دانشجويان برای تحريم اغتشاشات امضا جمع شد و اين دانشجويان به سمت مزار شهدای گمنام در دانشگاه حرکت کردند و بعد از رفتن به سمت دانشکده مديريت و گفتن شعار الله اکبر به اين تجمع پايان دادند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016