چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار مجدد اتحاديه اروپا به ايران، راديو بين‌المللی فرانسه

وزيران خارجه اتحاديه اروپا روز سه شنبه تهديد کردند که اگر ايران روند مذاکرات بر سر برنامۀ اتمی اش را مسدود کند، اروپاييان از اقداماتی از طريق شورای امنيت سازمان ملل، حمايت خواهند کرد.


وزيران خارجه اتحاديه اروپا تهديد کردند که اگر ايران روند مذاکرات را مسدود کند، با اقداماتی تازه مواجه خواهد شد.
وزيران خارجه اتحاديه اروپا در متنی که طی جلسه ای در بروکسل تدوين کردند، از جمله می نويسند: "شکست مداوم ايران در رعايت تعهدات بين المللی خود، به واکنشی روشن و اقداماتی متناسب نياز دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين متن که قرار است روز پنج شنبۀ آينده در اجلاس رؤسای دولت های اروپايی مطرح شود، همچنان پيشنهاد مذاکره با ايران را معتبر می داند. در عين حال، در اين متن آمده است "در صورتی که ايران عدم همکاری خود را با جامعۀ جهانی ادامه دهد"، اتحادیۀ اروپا از انجام اقداماتی از طريق شورای امنيت سازمان ملل، حمايت خواهد کرد.
وزير امور خارجۀ اتريش در مورد پروندۀ اتمی ايران گفت: "جامعۀ جهانی هنوز در قبال ايران صبور است، اما اين صبر به مويی بسته است". او افزود: "اگر ايران رفتار خود را عوض نکند، امکان تحريم در مقام نخست قرار خواهد گرفت".
وزير امور خارجۀ اتريش در مصاحبه ای با رسانه های کشورش توضيح داد که "در عمل، ايران باز هم چند روزی مهلت خواهد داشت تا همکاری با جامعۀ جهانی را بپذيرد".
به گفته وزير خارجه سوئد، رييس دوره ای اتحاديه اروپا، "سرکوب خشونت بار تظاهرات آرام" مردم ايران باعث شد که لحن بيانيه اتحاديه اروپا شدت يابد.
اتحاديه اروپا همچنين با ابراز نگرانی درباره امنيت شهروندان اروپايی ساکن ايران اعلام کرد "هرگونه اقدام عليه يکی از اعضاء اين اتحاديه، به مثابه اقدام عليه کل اتحاديه اروپا محسوب می شود".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016