چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"ابراز شگفتی" عربستان از گفته متکی در مورد ربودن شهرام اميری، راديو فردا

عربستان سعودی در واکنش به گفته وزير خارجه جمهوری اسلامی مبنی بر ربوده شدن شهرام اميری، «يکی از کارکنان تاسيسات غنی‌سازی قم»، در خاک اين کشور ابراز شگفتی و انزجار کرد.

اين در حالی است که علی لاريجانی نيز «ربودن» آقای اميری را به آمريکا و «دسايس سعودی» نسبت می‌دهد.

منوچهر متکی، وزير خارجه ايران، روز سه‌شنبه با اشاره به «شواهد موجود» آمريکا را متهم کرد که آقای اميری را که برای حج عمره در عربستان به سر می‌برده ربوده است و کشور عربستان را مسئول دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به دنبال آقای متکی، علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی، نيز روز چهارشنبه «ربودن» دانشمند هسته‌ای ايران را به آمريکا و «با دسايس کشور سعودی» نسبت داد و اشاره کرد که «قبلا هم از اين اتفاقات افتاده بود».

سخنگوی وزارت خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگويی با روزنامه عربی الشرق‌الاوسط که روز چهارشنبه منتشر شد از «گفته‌ها و اتهامات تهران» ابراز شگفتی و انزجار کرد.

به گفته اسامه نوقالی، دولت عربستان سعودی به دنبال ناپديد شدن شهرام اميری دست به تحقيقاتی گسترده زده که «مدينه و تمام بيمارستان‌های منطقه مکه» را دربر گرفته است.

در حالی که آقای نوقالی هيچ اطلاعات ديگری از اين «تحقيقات گسترده» ارائه نکرده است، وزارت خارجه ايالات متحده نيز روز سه‌شنبه از اظهار نظر در اين باره خودداری کرد.

فيليپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا، در گفت‌وگو با خبرنگاران فقط گفت که «ما از ادعای ايران باخبريم»، اما «من اطلاعاتی در اين باره ندارم».

پيش از منوچهر متکی، سخنگوی وقت وزارت خارجه جمهوری اسلامی، حسن قشقاوی، نيز خبر پناهندگی آقای اميری را رد کرده و عربستان را مسئول سرنوشت او دانسته بود.

آقای قشقاوی گفته بود: «شهرام اميری برای انجام سفر عمره مفرده به عربستان سفر کرده و در اين کشور ناپديد شده است، ما پيگير سرنوشت وی هستيم، خانواده اميری هم به‌شدت پيگير هستند و مسئوليت عربستان در مورد سرنوشت آقای اميری پابرجاست.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی روزنامه‌های محلی عربستان سعودی می‌گويد شهرام اميری «دانشمند هسته‌ای» است و در ساخت دومين مرکز غنی‌سازی اورانيوم ايران در نزديکی شهر قم با نام فوردو دست داشته است.

اعلام خبر وجود مرکز غنی‌سازی فوردو ابراز نگرانی و خشم آمريکا و متحدان اروپايی‌اش را به دنبال داشت و به تصويب يک قطعنامه عليه تهران در شورای حکام آژانس بين‌المللی انرژی اتمی منتهی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016